Komunikaty PR

Jak poprawić wizerunek pracodawcy? 5 cennych wskazówek

2021-12-13  |  01:00
Biuro prasowe

68% Millennialsów, 54% przedstawicieli pokolenia X i 48% Baby Boomers wskazało, że odwiedza portale społecznościowe firm specjalnie po to, by przekonać się jak są oceniane pod kątem marki pracodawcy*. Niezależnie czy tego chcemy, czy nie, każde przedsiębiorstwo ma określony wizerunek w otoczeniu, w którym funkcjonuje. Aby przyciągać, zatrudniać i zatrzymać w organizacji najlepszych ludzi, potrzebna jest solidna i na bieżąco wdrażana strategia employer brandingowa. Tylko dzięki niej jesteśmy w stanie budować wyobrażenie o marce, które nasi pracownicy i kandydaci do pracy będą chcieli współtworzyć na co dzień.

 

Wizerunek pracodawcy jest subiektywnym układem obrazów, słów, symboli i myśli. W świadomości odbiorców budują go funkcjonalne, ekonomiczne i psychologiczne korzyści z bycia zatrudnionym w danej firmie oraz identyfikowania się z daną organizacją. I choć z reguły buduje się go w celu wzbudzenia zainteresowania potencjalnych pracowników, ma on realny wpływ także na postrzeganie marki oferowanych przez produktów i usług.

 

- Wszyscy pracownicy chcą czuć dumę z miejsca, w którym każdego dnia realizują swoje zawodowe cele i ambicje. - zauważa Sebastian Kopiej z Commplace - Dlatego tak ważne jest świadome budowanie określonej kultury organizacyjnej oraz odpowiedniej komunikacji z pracownikami i potencjalnymi kandydatami na oferowane przez nas stanowiska. Tylko ona gwarantuje nam lojalnych współtwórców naszego biznesowego sukcesu.

 

Dbaj o kluczowe punkty styku z potencjalnymi kandydatami

 

Jedynie połowa Polaków czuje się zaangażowana w wykonywaną pracę, czuje więź ze swoim pracodawcą, widzi sens powierzanych mu obowiązków i czuje się odpowiednio doceniana. To przerażająca statystyka, którą każdy pracodawca zawsze powinien mieć z tyłu głowy.

 

Twoi kandydaci i pracownicy mają jedną wspólną cechę. Są ludźmi i tak naprawdę nie szukają informacji o swoim potencjalnym pracodawcy, tylko pewności, że podejmują słuszną decyzję, zgadzając się na pracę dla konkretnej firmy. Employer branding to proces nieustannego budowania identyfikowalnej i unikalnej tożsamości pracodawcy, która wyraźnie odróżnieni daną firmy od konkurencji.

 

Wizerunek pracodawcy a kultura organizacyjna

 

Istotą budowania marki pracodawcy jest nie tylko przyciągnięcie utalentowanych kandydatów. Chodzi także o upewnienie się, że zarówno oni, jak i aktualni pracownicy będą w stanie identyfikować się z daną organizacją, jej marką oraz realizowaną misją. Kompasem, który jasno wskazuje ten kierunek, jest ukształtowana kultura organizacyjna.

 

- Kultura organizacyjna to sposób, w jaki działamy w naszej organizacji. To wartości, w które wierzymy i zasady, na których opieramy swój biznes – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace. - To także charakterystyczne dla danej firmy rytuały, wspólnie obchodzone święta, kreowane miejsca, styl ubierania się, a nawet język, jakim posługujemy się na co dzień.

 

Każdy człowiek, który dołącza do danej organizacji, powinien być nie tyle w pełni dopasowany do konkretnej kultury, ale przede wszystkim powinien ją swoją osobą wzbogacać i rozwijać. Pracownik niedopasowany do swojego miejsca pracy, nigdy nie będzie w pełni szczęśliwy i w pełni zaangażowany w powierzane mu obowiązki.

 

Bądź autentyczny

 

Autentyczny employer branding to komunikowanie prawdy o firmie, jako pracodawcy, w sposób atrakcyjny i wzbudzający zaangażowanie. Pracownik oczekuje, że jego szef dotrzyma obietnicy złożonej podczas podpisania umowy. Wierzy, że pracodawca nie tylko wypłaci mu na czas umówione wynagrodzenie, a realizowane przez niego zadania będą miały realny wpływ na rozwój firmy, którą współtworzy.

 

Typowy pracownik spędza w swojej pracy około 40 godzin w tygodniu. Ma ona niewątpliwy wpływ nie tylko na jego finanse, ale również na to, gdzie mieszka, z kim spędza swój czas oraz na ile czuje się szczęśliwy i spełniony. Popatrz na swoją firmę właśnie z tej perspektywy i zbuduj swoją strategię budowania wizerunku pracodawcy w oparciu o autentyczne potrzeby ludzi, których zatrudniasz lub chcesz pozyskać.

 

- W rzeczywistości kreowanej przez fake newsy, rynek potrzebuje autentycznych pracodawców. - zauważa Sebastian Kopiej. - Nic tak nie bojkotuje lojalności, jak niespełnione obietnice, dlatego odpowiedz sobie szczerze, czy Twoje aktualne materiały rekrutacyjne i wizerunkowe pokazują prawdę o Twojej firmie? I czy Twoja komunikacja z obecnymi i potencjalnymi pracownikami jest wartościowa, autentyczna i skuteczna?

 

Sercem Twojego biznesu są Twoi pracownicy

 

Niezależnie od tego, jak bardzo będziesz się starać ulepszać swoje zewnętrzne działania wizerunkowe, musisz pamiętać, że Twoimi najlepszymi ambasadorami są pracownicy. Osoby, które każdego dnia przekraczają próg Twojej firmy i doświadczają panującej tam atmosfery. To oni są w stałym kontakcie z klientami, dostawcami i zewnętrznymi partnerami. Mają największy wpływ na innych pracowników i kandydatów, których chcesz ściągnąć do swojej organizacji.

 

Istotną rolę w budowaniu lojalności i zaangażowania pracowników odgrywają informacje zwrotne. To dzięki nim rozwijamy się i usprawniamy nasze działania. Równie istotna jest jasna wizja pożądanego efektu, zarówno w kontekście działań osobistych, jak i firmowych, dzięki której pracownik, czuje, ze przynależy do określonej społeczności, która patrzy i podąża w tym samym kierunku.

 

Wizerunek pracodawcy – odpowiedzialność nie tylko od święta

 

Pamiętaj, że to co i w jaki sposób mówisz do swoich pracowników lub kandydatów do pracy jest dużo ważniejsze niż najciekawsza i najbardziej angażująca kampania wizerunkowa realizowana w mediach.

 

- Kluczem do sukcesu w budowaniu wizerunku pracodawcy jest zapewnianie odpowiednich doświadczeń, które przeżywa pracownik w toku całego cyklu życia w organizacji - od zatrudnienia i wdrożenia, poprzez rozwój, aż do jego odejścia z firmy. - radzi ekspert Commplace. - O wrażenia pracowników dbajmy jednak nie tylko od święta. Każdego dnia zapewniajmy im to, czego faktycznie potrzebują i oczekują, a następnie odpowiednio to komunikujmy.

 

* https://www.glassdoor.com/employers/blog/most-important-employer-branding-statistics/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.