Komunikaty PR

Jak pozyskiwać referencje na rynku IT?

2022-05-19  |  01:00
Biuro prasowe

Branża IT od dłuższego czasu boryka się z brakiem pracowników. Według Komisji Europejskiej w całej Unii Europejskiej brakuje ponad 600 tysięcy programistów. W samej Polsce niedobór określany jest na poziomie 50 tysięcy osób. Jak firmy mogą pozyskać pracowników? Istotna jest opinia o danym pracodawcy, a także siła rekomendacji. Jak pozyskać referencje na rynku IT? To długotrwały proces, jednak opłacalny. Odpowiednie referencje umożliwiają pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie obecnych.

Pandemia COVID-19 przyspieszyła cyfrową transformację na całym świecie. Najważniejszym motorem napędowym rozwoju firm są automatyzacja i transformacja cyfrowa. Cyberbezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem, zwłaszcza teraz, gdy firmy przenoszą się do „chmury”. W związku z rosnącym popytem na cyfrowe rozwiązania wzrosło także zapotrzebowanie na pracowników IT, w tym programistów wyższego szczebla. Niedobór programistów popycha europejskie firmy w kierunku outsourcingu. Wiele przedsiębiorstw intensywnie poszukuje pracowników. Jak pozyskać referencje na rynku IT? I dlaczego są tak istotne?

Zapotrzebowanie na pracowników IT będzie rosnąć

W badaniach przeprowadzonych przez Whitelane Research i partnerów, wśród największych europejskich organizacji wydatki na IT w firmach mają wzrosnąć o 38 procent. Co trzecie przedsiębiorstwo z uwagi na brak pracowników IT zdecyduje się zlecić outsourcing. Zaledwie 15 proc. przedsiębiorstw planuje podejmować mniej aktywności online. Dane te pokazują, że firmy będą poszukiwać zarówno pracowników, jak i zewnętrznych jednostek, które będą wykonywać zlecenia z zakresu IT.

  – Dane rynkowe pokazują, że zainteresowanie rozwiązaniami chmurowymi będzie rosnąć. Dla firm oznacza to, iż będą potrzebować coraz więcej pracowników z obszarów IT. Już dzisiaj w Polsce notujemy ogromne niedobory programistów na rynku. W tym celu przedsiębiorstwa szukają rozwiązań, które umożliwią znalezienie i utrzymanie pracownika na dłużej. Ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji, a także referencji – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

Obserwacje pokazują, że pracownicy przywiązują ogromną rolę do referencji danej firmy. W dobie rynku pracownika to firmy muszą zabiegać o odpowiednie opinie. Nie tylko po to, by pozyskać pracowników. Także po to, by zainteresować zleceniodawców.

Jak pozyskać referencje na rynku IT?

Na jakie referencje zwracają uwagę potencjalni kandydaci do pracy? To opinie od byłych pracowników, ale także od firm, z którymi dana firma współpracowała.

Referencje i rekomendacje nie tylko pomagają przyciągnąć potencjalnych kandydatów do pracy. Marketing referencyjny służy także pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymaniu obecnych. Z naszych obserwacji wynika, że ponad 80 procent konsumentów nim dokona zakupów czyta opinie. Największe znaczenie mają te, które padają z ust znajomych. – Ponad 70 procent konsumentów ogółem ceni opinie ustne innych osób. Kluczowe jest zatem włączenie pracowników do procesu budowania opinii o formie. W procesie budowania strategii referencyjnej niezbędne jest wykonanie obszernego audytu i analiza metod pozyskiwania referencji – podkreśla ekspert z agencji PR Commplace. – Kolejnym krokiem jest przygotowanie case studies, a także ksiąg referencyjnych. Istotny czynnik to również pracownicy. Zaangażowanie ich w aktywne pozyskiwanie referencji to strategiczne posunięcie. – dodaje.

Program marketingu polecającego zapewnia uporządkowany i zrównoważony przepływ pozyskiwania nowych klientów. Przy wsparciu agencji PR, która dysponuje arsenałem skutecznych narzędzi w tym obszarze, proces ten przyniesie spodziewane efekty.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.