Komunikaty PR

Jak zostać liderem? Sprawdź poniższe wskazówki.

2022-07-21  |  01:00
Biuro prasowe

Niektórzy rodzą się z naturalnymi predyspozycjami do zarządzania ludźmi. Inni zaś muszą nauczyć się pewnych umiejętności. Być może nawet tak znane i charyzmatyczne osoby, jak Roosevelt czy Napoleon, musiały uczyć się tej niełatwej sztuki. W jaki sposób stać się dobrym liderem? Eksperci od imprez wskazują wyjazdy integracyjne jako narzędzie do podszkolenia umiejętności pracy z drugą osobą. Jakie formy szkoleń wybierają pracodawcy? I czy wspólne rozwiązywanie zagadek może być pomocne?

Bycie liderem w dzisiejszych czasach to ogromne wyzwanie. Na rynek pracy weszło bowiem nowe pokolenie. Zetki – bo o nich mowa – mają zupełnie inne podejście do pracy, a także życia prywatnego. Istotne są dla nich work – life – balance i partnerska współpraca z szefem. Jak nauczyć się bycia liderem wobec nowych oczekiwań pracowników? W tym celu coraz więcej firm decyduje się na wyjazdy integracyjne i szkolenia w miłych okolicznościach przyrody. Podczas imprez odbywają się warsztaty wspomagające wspólną integrację.

Pracownicy chcą więcej wyjazdów

Obserwacje pokazują, że pracownicy coraz chętniej korzystają z wyjazdów integracyjnych. Po okresie stagnacji w eventach, home office, a także pandemii, są bardziej zmotywowani do przebywania w gronie swoich współpracowników. Wyjazdy to także okazja do tego, aby szkolić kadrę menadżerską.

 Potrzeby współczesnych firm są zróżnicowane. Wiele z nich wybiera na wyjazdy integracyjne miejsca zlokalizowane z dala od zgiełku. Integracja jest często połączona ze szkoleniami, jak być liderem i zarządzać zespołem. Do tego wybierane są różne narzędzia szyte na miarę potrzeb klientów. Firmy oczekują spersonalizowanych planów wyjazdów integracyjnych, a także konkretnych rozwiązań.

Jakie atrakcje wybierają firmy? W tym celu wiele z nich decyduje się na zawody kulinarne. Podczas wspólnego gotowania można nauczyć się zarządzania zespołem, pracy pod presją czasu, a także dokładności w działaniu. Te wszystkie cechy są pożądane w codziennej pracy.

Nauka bycia liderem w ramach team buildingu

Aby wyłonić lidera wśród swoich pracowników, a także podszkolić umiejętności menadżerów, firmy decydują się czesto na zawody sportowe. Wszelkiego rodzaju formy integracji grupy sprawiają, że ta poznaje swoje mocne i słabe strony. Konkurencje sportowe uczą także zarządzania ludźmi.  

W ramach imprez firmowych proponujemy także zawody sportowe. Te uczą pokory, ale i współpracy między danymi osobami. Liderzy, którzy chcą podszkolić swoje umiejętności, mogą wykazać się podczas wybierania drużyn, planowania ich zadań. Istotne jest także kreatywne i nieszablonowe myślenie. Posiadamy także autorskie scenariusze. Najważniejsze jest, aby rodzaj rozrywki dobrać do profilu uczestników, ich potrzeb i wymagań – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

Jakie jeszcze konkurencje pomagają w zdobywaniu umiejętności bycia liderem? Warsztaty survivalu. Dzięki nim uczestnicy uczą się przetrwania w tak ekstremalnej sytuacji, jak noc w górach. To także świetna okazja do tego, aby poprowadzić grupę i zdobyć w jej oczach uznanie.

Bycie dobrym liderem wymaga zaangażowania, odpowiedniego planowania, a także zdolności organizacyjnych. Te można w prosty sposób podszkolić podczas wyjazdów integracyjnych. Jakie jeszcze aktywności wybierają firmy? Chętnie korzystają z Runnmagedonu, czyli zawodów sportowych w nietypowych warunkach.

A jaki jest klucz do bycia dobrym liderem? Nie ma jednej recepty. Zdaniem ekspertów u podstaw leży szczera chęć poznanie potrzeb drugiego człowieka i wyjście im naprzeciw.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.