Klarna wprowadza nowe funkcje w aplikacji mobilnej
Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, poszerza możliwości swojego asystenta AI opartego o dedykowane rozwiązanie OpenAI. Obecnie asystent umożliwia konsumentom zakupy, tworząc dla nich spersonalizowane rekomendacje produktów, porady ekspertów, porównania kategorii i marek oraz dostęp do opinii klientów, a wszystko to w łatwy i szybki sposób.
Wśród nowych funkcji asystenta AI od Klarny jest zaawansowane wsparcie w wyszukiwaniu określonych produktów. Użytkownicy Klarna mogą porównywać oferty różnych marek, znaleźć informacje o interesujących ich produktach z rożnych sklepów, a wszystko to w ramach jednego interfejsu czatu.
– Współcześni konsumenci oczekują personalizowanych i intuicyjnych doświadczeń zakupowych. Klarna doskonale wpisuje się w te trendy, łącząc zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji z potrzebą uproszczenia procesu podejmowania decyzji zakupowych. Możliwości analizy preferencji użytkownika i dostarczania mu trafnych rekomendacji w czasie rzeczywistym. Klarna rewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci mogą dokonywać zakupów online – powiedział Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarna.
Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji. Asystent poleca produkty na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji Klarna można zarządzać zakupami, zwrotami z rożnych sklepów i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych.
– Klarna jest liderem w wykorzystywaniu potencjału sztucznej inteligencji do dostarczania klientom wymiernych korzyści. Cieszymy się, że możemy kontynuować tą współpracę i pokazać moc sztucznej inteligencji na dużą skalę – powiedział Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI.
Badania rynkowe pokazują, że konsumenci coraz częściej oczekują płynnych, opartych na technologii doświadczeń zakupowych. Najnowsze dane IBM Institute for Business Value dowodzą, że 3 na 5 konsumentów chciałoby korzystać ze sztucznej inteligencji podczas zakupów, a 80% konsumentów, którzy w tym celu nie używają jeszcze sztucznej inteligencji, jest zainteresowanych sprawdzeniem jej potencjału w zakresie wyszukiwania produktów oraz znajdowania ofert i promocji.
Asystent AI został uruchomiony przez Klarnę w lutym 2024 roku, a obecny rozwój jego funkcjonalności to kolejny milowy krok w rozwoju firmy i zaspokajaniu potrzeb zakupowych konsumentów. Do tej pory asystent w ramach obsługi klientów prowadził z nimi rozmowy, skracając czas obsługi z 11 do 2 minut. Asystent jest dostępny na 23 rynkach na całym świecie, 24 godziny na dobę i komunikuje się w ponad 35 językach.
W ostatnich latach Klarna wprowadziła nowe funkcje do swojej aplikacji, aby zaspokoić rosnący zakres potrzeb konsumentów. W 2022 roku firma zintegrowała dane cenowe 5,8 miliona produktów, które są aktualizowane codziennie, aby zapewnić swoim klientom zawsze najlepszą ofertę produktu, którego szukają.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.