Litowo-jonowe wózki widłowe w Michelin Polska
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Wdrażając swoją strategię zrównoważonego rozwoju, firma Michelin Polska wyposażyła nową, przeznaczoną do produkcji gumowych mieszanek butylowych halę w wózki widłowe z bateriami w technologii litowo-jonowej.
Grupa Michelin jest technologicznym liderem światowej branży opon, produkującym ogumienie do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów. Firma zatrudnia w skali globu ponad 125 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Produkuje rocznie około 170 mln opon w ponad 120 zakładach na całym świecie. Jednym z nich jest fabryka zlokalizowana w Olsztynie.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Olsztyńska fabryka Grupy Michelin jest największą fabryką ogumienia w Polsce. Zatrudnia ponad 5 tys. osób i produkuje rocznie około 11 milionów opon marek Michelin, Kleber oraz BFGoodrich. W zakładzie powstaje ogumienie do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i półfabrykaty. Ponad 80 procent produkcji trafia na eksport, na wszystkie kontynenty. Fabryka zajmuje powierzchnię około 200 hektarów. Ma na swoim terenie nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 90 tys. mkw., które jest jednym z największych magazynów Michelin na świecie. W olsztyńskiej fabryce mieści się także Centrum Testów realizujące badania opon i materiałów na potrzeby Grupy Michelin. Firma przykłada dużą wagę do działań na rzecz ochrony środowiska. W ostatnich latach w zakładzie zredukowano zużycie wody o połowę oraz zainwestowano w ciepłownię gazową – tak, by całkowicie zrezygnować z wykorzystywania węgla. Kolejnym krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju było wzniesienie hali do odzysku gumy z opon po zakończeniu podstawowego cyklu życia produktu. Zadbano także o wyposażenie obiektu w energooszczędne i wydajne środki transportu wewnętrznego.
Zastosowane rozwiązanie
Od ponad 18 lat dostawcą wózków widłowych do olsztyńskiego zakładu Michelin Polska Sp. z o.o. jest firma STILL Polska. W fabryce funkcjonuje około 400 sztuk „pomarańczowych” pojazdów transportu wewnętrznego, w tym między innymi wózki unoszące, ciągniki elektryczne i wózki czołowe. Dotąd w ich wyposażeniu dominowały baterie kwasowo-ołowiowe. W nowej hali zdecydowano się jednak wdrożyć pojazdy z akumulatorami w technologii Li-Ion. – Po konsultacji z ekspertami STILL Polska oraz wnikliwej analizie przeprowadzonej przez służby utrzymania ruchu, siły produkcji, dział BHP i zakładową straż pożarną Michelin zdecydowało się na przetestowanie w ramach nowej inwestycji wózków widłowych z bateriami litowo-jonowymi – relacjonuje Marek Trzeszczkowski, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska obsługujący Michelin. – Technologia jest korzystna z punktu widzenia redukcji śladu węglowego – zarówno ze względu na zwiększoną efektywność energetyczną podczas ładowania, jak i żywotność baterii nawet 2-3 razy większą niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów. Brak konieczności uzupełniania wody i zapewnienia wentylowanej akumulatorowni stanowi dodatkowo o oszczędności czasu i pieniędzy oraz podwyższonym komforcie obsługi wózków – dodaje.
Efekt wdrożenia
Wdrożone rozwiązanie zapewniło skuteczny transport wewnętrzny w nowej hali przy jednoczesnym spełnieniu założeń strategii zrównoważonego rozwoju Michelin Polska. – Od lat cenimy współpracę ze STILL Polska ze względu na wysoką jakość produktów i serwisu, szybki dostęp do części zamiennych oraz elastyczność działania. Przy okazji naszej najnowszej inwestycji firma dowiodła, że jest także dobrym partnerem technologicznym w procesie wdrożenia energooszczędnych technologii zasilania wózków widłowych – mówi Michał Zdunkiewicz, Kierownik Projektów Przemysłowych w Zakładzie Półproduktów Michelin Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dostępności, łatwości obsługi i zmniejszonych poborów energetycznych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Rozwiązanie pozwala w długofalowym ujęciu oszczędzać czas, pieniądze i prąd oraz redukować ślad węglowy utrzymania i eksploatacji floty. Przypuszczam, że to nie ostatnie wózki Li-Ion w zakładzie Michelin w Olsztynie – podsumowuje.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.