Komunikaty PR

Litowo-jonowe wózki widłowe w Michelin Polska

2024-04-29  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Wdrażając swoją strategię zrównoważonego rozwoju, firma Michelin Polska wyposażyła nową, przeznaczoną do produkcji gumowych mieszanek butylowych halę w wózki widłowe z bateriami w technologii litowo-jonowej.

Grupa Michelin jest technologicznym liderem światowej branży opon, produkującym ogumienie do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów. Firma zatrudnia w skali globu ponad 125 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Produkuje rocznie około 170 mln opon w ponad 120 zakładach na całym świecie. Jednym z nich jest fabryka zlokalizowana w Olsztynie.

Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia

Olsztyńska fabryka Grupy Michelin jest największą fabryką ogumienia w Polsce. Zatrudnia ponad 5 tys. osób i produkuje rocznie około 11 milionów opon marek Michelin, Kleber oraz BFGoodrich. W zakładzie powstaje ogumienie do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i półfabrykaty. Ponad 80 procent produkcji trafia na eksport, na wszystkie kontynenty. Fabryka zajmuje powierzchnię około 200 hektarów. Ma na swoim terenie nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 90 tys. mkw., które jest jednym z największych magazynów Michelin na świecie. W olsztyńskiej fabryce mieści się także Centrum Testów realizujące badania opon i materiałów na potrzeby Grupy Michelin. Firma przykłada dużą wagę do działań na rzecz ochrony środowiska. W ostatnich latach w zakładzie zredukowano zużycie wody o połowę oraz zainwestowano w ciepłownię gazową – tak, by całkowicie zrezygnować z wykorzystywania węgla. Kolejnym krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju było wzniesienie hali do odzysku gumy z opon po zakończeniu podstawowego cyklu życia produktu. Zadbano także o wyposażenie obiektu w energooszczędne i wydajne środki transportu wewnętrznego.

Zastosowane rozwiązanie

Od ponad 18 lat dostawcą wózków widłowych do olsztyńskiego zakładu Michelin Polska Sp. z o.o. jest firma STILL Polska. W fabryce funkcjonuje około 400 sztuk „pomarańczowych” pojazdów transportu wewnętrznego, w tym między innymi wózki unoszące, ciągniki elektryczne i wózki czołowe. Dotąd w ich wyposażeniu dominowały baterie kwasowo-ołowiowe. W nowej hali zdecydowano się jednak wdrożyć pojazdy z akumulatorami w technologii Li-Ion. – Po konsultacji z ekspertami STILL Polska oraz wnikliwej analizie przeprowadzonej przez służby utrzymania ruchu, siły produkcji, dział BHP i zakładową straż pożarną Michelin zdecydowało się na przetestowanie w ramach nowej inwestycji wózków widłowych z bateriami litowo-jonowymi – relacjonuje Marek Trzeszczkowski, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska obsługujący Michelin. – Technologia jest korzystna z punktu widzenia redukcji śladu węglowego – zarówno ze względu na zwiększoną efektywność energetyczną podczas ładowania, jak i żywotność baterii nawet 2-3 razy większą niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów. Brak konieczności uzupełniania wody i zapewnienia wentylowanej akumulatorowni stanowi dodatkowo o oszczędności czasu i pieniędzy oraz podwyższonym komforcie obsługi wózków – dodaje.

Efekt wdrożenia

Wdrożone rozwiązanie zapewniło skuteczny transport wewnętrzny w nowej hali przy jednoczesnym spełnieniu założeń strategii zrównoważonego rozwoju Michelin Polska. – Od lat cenimy współpracę ze STILL Polska ze względu na wysoką jakość produktów i serwisu, szybki dostęp do części zamiennych oraz elastyczność działania. Przy okazji naszej najnowszej inwestycji firma dowiodła, że jest także dobrym partnerem technologicznym w procesie wdrożenia energooszczędnych technologii zasilania wózków widłowych – mówi Michał Zdunkiewicz, Kierownik Projektów Przemysłowych w Zakładzie Półproduktów Michelin Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dostępności, łatwości obsługi i zmniejszonych poborów energetycznych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Rozwiązanie pozwala w długofalowym ujęciu oszczędzać czas, pieniądze i prąd oraz redukować ślad węglowy utrzymania i eksploatacji floty. Przypuszczam, że to nie ostatnie wózki Li-Ion w zakładzie Michelin w Olsztynie – podsumowuje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.