MAZOP Group liczy zyski i stawia kolejny krok w rozwoju
MAZOP Group, polska firma specjalizująca się w produkcji opakowań tekturowych oraz z pianek i plastra miodu, ma za sobą kolejny udany rok i apetyt na dalszy rozwój. W ubiegłym roku spółka osiągnęła 39,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rdr. o 56 proc. Wartość inwestycji w 2021 r. wyniosła 9,5 miliona złotych. Dynamiczny wzrost sprzedaży pomogą firmie kontynuować m.in. zwiększone moce produkcyjne.
2021 rok był dla spółki czasem konsekwentnej realizacji przyjętej strategii rozwoju. MAZOP postawił na znaczący wzrost mocy produkcyjnych (pod koniec roku osiągnęły one potencjał blisko 3 mln mkw. przetworzonej tektury miesięcznie oraz dodatkowo wzrost mocy w przetwórstwie pianek) w zakresie produkcji tekturowych opakowań dla e-commerce, wdrożenie nowych produktów z kolorowymi nadrukami metodą druku cyfrowego oraz automatyzację produkcji.
- Ubiegły rok był także okresem bardzo dynamicznego rozwoju sprzedaży online poprzez sklep Boxmarket.eu. Nasza sprzedaż w Boxmarket.eu urosła w 2021 w stosunku do 2020 roku o 150 proc. Nie bez znaczenia było tutaj zbudowanie doświadczonego zespołu e-commerce z osobami, które tworzyły najlepsze e-commerce’y w Polsce. Bardzo ważnym czynnikiem dla naszego wzrostu jest też rozwój działu technologicznego tzn. nowych technologów, nowy software oraz nowy ploter CNC, który daje nam możliwość szybciej i lepiej odpowiadać na potrzeby rynku w zakresie indywidualnych rozwiązań, jak również pracować nad wdrażaniem nowych produktów – mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group.
W grudniu 2021 r. firma zakończyła proces inwestycji w nowe moce produkcyjne poprzez instalację najnowszej składarko-sklejarki w zakładzie produkcyjnym w Brwinowie. Krokiem milowym w rozwoju działalności był także zakup wysokowydajnej drukarki cyfrowej, dzięki której spółka oferuje opakowania tekturowe w kolorze, podążając za trendem packvertisingu, dającego firmom możliwość spełniania funkcji marketingowych i zacieśniania relacji z konsumentem.
Spółka nie zwalnia tempa
Jednym z nadrzędnych celów na 2022 rok jest dla MAZOPA optymalizacja procesów produkcyjnych, tak aby w pełni móc wykorzystać nowe moce produkcyjne oraz rozwój sprzedaż, zarówno w kraju jak i zagranicą. Spółka planuje także utrzymanie wysokiej, trzycyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży online.
- Mocno stawiamy na rozwój platformy sprzedażowej Boxmarket.eu, pracujemy nad dodaniem nowych funkcji dla klientów i przede wszystkim bardzo mocnym rozszerzeniem asortymentu produktowego. Docelowo na platformie ma być dostępne wszystko, czego sklep internetowy może potrzebować na swoim magazynie. Wierzymy, że ubiegłorocznie wzmocniony dział sprzedaży pozwoli nam osiągnąć wysoko postawione cele sprzedażowe – dodaje Krzysztof Rusin.
Wszystko wskazuje na to, że ten rok ma być dla spółki okresem intensywnego rozwoju. W tym celu MAZOP ma w planach zintensyfikować sprzedaż w trzech obszarach – e-commerce, opakowaniach z nadrukami cyfrowymi, w tym materiałów POS oraz przemysłowych opakowaniach z zakresu Protective Packaging. Aby to osiągnąć, spółka pozyskała doświadczonych pracowników, którzy we wszystkich tych trzech gałęziach produktowych pomogą jej skalować biznes.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.