Komunikaty PR

Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r

2022-02-23  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r i kontynuuje ekspansję na europejskie rynki w 2022 roku

Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach oraz w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Rośnie eksport, rowery tej marki są już obecne w 50 krajach na całym świecie. Spektakularny sukces firma zawdzięcza odważnym decyzjom zarządu oraz zaangażowaniu całego zespołu. Menadżerowie KROSS dostrzegli szansę w ograniczeniach dostaw w czasie pandemii i przebudowując większość procesów w firmie, znakomicie wykorzystali sytuację.

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, produkuje rowery we własnej fabryce niedaleko Warszawy. Obecnie jest to kilkaset tysięcy sztuk rocznie. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Jako jeden z nielicznych producentów w Europie ma własną linię do produkcji ram karbonowych. Dzięki temu rowery produkowane w fabryce w Przasnyszu, są na bieżąco testowane i modyfikowane, tak żeby zapewniać najwyższą jakość. Konstrukcje rowerów z wykorzystaniem ram karbonowych powstają dzięki ścisłej współpracy ze sportowcami z KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych grup kolarstwa górskiego na świecie. Wieloletnie i wszechstronne doświadczenie, pozwala zaoferować rowery najwyższej jakości, które cieszą się coraz większą popularnością, co potwierdza ponad 120% wzrost eksportu rok do roku.

KROSS wzmocnił swoją pozycję dzięki temu, że już na początku 2020 roku dostrzegł kłopoty z dostępnością podzespołów i zareagował na tę sytuację szybciej niż konkurenci. Firma przemodelowała większość procesów zakładając, że po pandemii sytuacja nie wróci do normy. KROSS przygotował strategię do 2026 i wizję rozwoju sięgającą 2030 roku. W ciągu 4 najbliższych lat KROSS chce być liderem na każdym, ze środkowoeuropejskich rynków, na którym firma jest obecna. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach. Za 4 lata około połowa przychodów KROSS będzie pochodziła z eksportu. 

KROSS jest także największym sprzedawcą rowerów w polskim Internecie. Firma odebrała właśnie prestiżową nagrodę Digital Excellence Award, przyznawaną co roku liderom cyfrowej transformacji. Eksperci KROSS w niecałe dwa lata, od podstaw zaprojektowali niezbędne procesy i stworzyli system sprzedaży rowerów online, który obecnie stanowi trzecią siłę sprzedażową polskiego KROSS. Liczba rowerów kupionych przez Internet w KROSS wzrosła z kilkuset sztuk w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. Tak spektakularny sukces był możliwy dzięki dobremu zaprojektowaniu zmian oraz konsekwentnemu ich wprowadzaniu, przy zbudowanym wsparciu całej załogi KROSS. Dzięki zbudowaniu tego kanału sprzedaży od podstaw, rozwiązanie jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami klientów. Już w tym roku KROSS planuje zwiększać swoją obecność w tym obszarze na rynkach zagranicznych.

- KROSS jest liderem sprzedaży rowerów w Polsce. Naszym klientom oferujemy rowery rekreacyjne, wyczynowe, miejskie, górskie, ale stawiamy także na produkcję wysokiej jakości rowerów elektrycznych, które zawojują rynek. Jesteśmy niekwestionowanym liderem sprzedaży rowerów przez Internet. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu e-commerce, KROSS w dwa lata zbudował rozwiązanie numer jeden do sprzedaży on-line z wykorzystaniem własnego kanału i osiągnął wiodącą pozycję sprzedażową przez platformy marketplace. Znacząco przebudowaliśmy wewnętrzne procesy i organizację. Dziś nasz e-commerce jest wysoko oceniany przez konsumentów – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku. Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień. Firma stale rozbudowuje ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerza liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe, przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej, znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego. KROSS w 2020 r. obchodził 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.