Panattoni inwestuje na Pomorzu Zachodnim – 172 000 m kw. w Stargardzie
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zbuduje kolejne centrum logistyczne na Pomorzu Zachodnim - Panattoni Park Stargard. Inwestycja składać się będzie z trzech hal o łącznej powierzchni aż 172 000 m kw. Jej atut to położenie - na styku korytarza transportowego ze Skandynawii na południe oraz tras do Berlina. Budowa parku ruszy jeszcze w tym roku.
Okno na Niemcy. Na Pomorzu Zachodnim Panattoni wybudowało do tej pory blisko 500 000 m kw. powierzchni magazynowo-przemysłowej. Region staje się niezwykle atrakcyjny dla firm, które dystrybuują swoje towary nie tylko w Polsce zachodniej, ale również na teren Skandynawii oraz Niemiec. To zaleta pobliskiego portu w Świnoujściu oraz granicy z Niemcami. Od przejścia granicznego w Świnoujściu dzielą Stargard 134 km, a do przejścia w Lubieszynie jest tylko 80 km. Stolica Niemiec – Berlin – położona jest zaledwie 170 km dalej, a więc trzykrotnie bliżej niż Warszawa.
- „Niemcy to nasz główny partner handlowy od lat, ale teraz Polska wyrasta na głównego dostawcę towarów do Niemiec w Europie. Niemiecki Urząd Statystyczny właśnie poinformował, że Polska po raz pierwszy została piątym najważniejszym partnerem handlowym Niemiec, wyprzedzając w tym zestawieniu Włochy i plasując się za Chinami, Holandią, USA, Francją. To wskazuje na rosnące znaczenie Polski dla niemieckiego handlu zagranicznego. W ubiegłym roku obroty handlowe między naszymi krajami wyniosły blisko 123 mld euro” – mówi Dorota Jagodzińska-Sasson, Managing Director, Panattoni.
Panattoni Park Stargard będzie realizowany przy ulicy Metalowej na przedmieściach miasta. Na 30-hektarowej działce powstaną w sumie 3 budynki, z których każdy będzie liczył nieco ponad 57 000 m kw. Najemcy z różnych branż będą mogli korzystać z elastycznych modułów, które pozwolą zarówno na obsługę procesów magazynowych, jak i produkcyjnych. Park będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”, tym samym spełni wysokie wymagania środowiskowe. Najemcy mogą liczyć w związku z tym na zdecydowanie niższe koszty obsługi, jeśli chodzi o zużycie wody i energii. Deweloper zadba także o środowisko naturalne wokół parku oraz well-being przyszłych pracowników parku.
Zaledwie 34 km będą dzieliły park od autostrady A6, stanowiącej kontynuację niemieckiej autostrady A11 i tworzącej z nią połączenie Szczecin–Berlin w ciągu międzynarodowego szlaku drogowego E28 do Rosji (Kaliningrad), na Litwę i Białoruś. Pod Szczecinem A6 jest też częścią drogi ekspresowej S3, która biegnie wzdłuż zachodniej granicy Polski od portów morskich Szczecin-Świnoujście do granicy z Czechami na południu. Trasa stanowi część międzynarodowego korytarza E65, łączącego Szwecję z Południem Europy. W niewielkiej odległości od Stargardu znajduje się też trasa S10 łącząca zespół portów morskich z aglomeracją warszawską (583 km). Niedaleko planowanego parku znajduje się także lotnisko Szczecin-Goleniów. Od centrum stolicy województwa park dzieli 45 km.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.