Komunikaty PR

NYX Hotel Warsaw jeszcze szerzej otwiera swoje drzwi dla sztuki

2022-05-30  |  11:30
Biuro prasowe

Inauguracja projektu NYX Hotels – Art Lives Here

Warszawski hotel hubem dla artystów? NYX Hotel Warsaw organizuje konkurs dla malarzy, rysowników, rzeźbiarzy i fotografów, w którym nagrodą jest trzytygodniowa rezydencja artystyczna
w hotelu. Dla czterech zwycięzców NYX przearanżuje jeden z  pokojów na pracownię, w której laureaci będą tworzyć. Najlepsza praca, powstała podczas rezydencji zostanie zakupiona przez organizatora i włączona do kolekcji sztuki hotelu.
Projekt NYX Hotels – Art Lives Here wystartował!

NYX Hotel Warsaw to szczególny obiekt, w którym już teraz znaleźć można prace jednych z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli polskiej sztuki współczesnej. Warszawa nie jest tylko tłem i otoczeniem NYX Hotel Warsaw – miasto jest integralną częścią obiektu. Wkracza do jego wnętrz w postaci sztuki z obszaru street i urban art, wykonanej dla hotelu przez przedstawicieli czołówki lokalnych artystów. Zaraz przy wejściu
w artystyczną podróż po sztuce Warszawy zaprosza gości monolit pokryty grafikami zainspirowanymi filmami si-fi i komisami, stworzony przez Mariusza Tarkawiana. Od recepcji zaś prowadzi spektakularne graffiti, przedstawiające pejzaż miejski, autorstwa Mariusza Warasa. Przestronny otwarty plan pierwszego piętra, to miejsce, gdzie spotykamy kolejne dzieła, takie jak futurystyczna instalacja Norberta Delmana a w przestrzeni restauracyjno-barowej nawiązujące do tradycji polskiego koronczartwa ludowego murale Nespoon czy projekt Aleksandry Waliszewskiej będący sam w sobie oniryczną fantazją. Kiedy wejdziemy do baru Ether na 19. piętrze budynku, znajdziemy tam pracę Anny Barlik pod tytułem Wschód-Zachód, która jest widoczna z Alei Jerozolimskich.

Czerpiąc z tych kontekstów, marka chce przyciągać zdolnych artystów i pomóc im w stawianiu pierwszych kroków w branży artystycznej. W tym celu, w ramach projektu NYX Hotels – Art Lives Here we wnętrzach warszawskiego hotelu powstanie pracownia, w której laureaci konkursu przez trzy tygodnie będą mogli tworzyć swoje dzieła: fotografie, rzeźby, obrazy, grafiki. Poprzez kampanię „ART LIVES HERE“ NYX Hotel Warsaw nawiazuję więc naturalnie do tego, co wyróżnia go na mapie hoteli w Polsce i na świecie.

–  Sztuka jest wpisana w DNA marki NYX, dlatego powstał pomysł na projekt rezydencji NYX Hotels – Art Lives Here. W ten sposób jeszcze szerzej otwieramy drzwi dla sztuki. Chcemy, żeby zdolni artyści mieli szansę na rozwój, dzięki ciekawym inicjatywom takim jak ta – przekonuje Paulina Kołodziejczyk Multi Property Manager Poland NYX Hotel Warsaw.

To właśnie centrum miasta, tętniąca życiem Warszawa ma stać się inspiracją dla młodych artystów. Ale także wszystko to, co znajdą w hotelu – życzliwość personelu i międzynardowi goście. Sztuka w hotelu NYX sprawia, że pobyt w nim staje się doświadczeniem wykraczającym poza zwykły nocleg. Kampania Art lives here ma to spotengować.

Wybitne jury pomoże wybrać młode talenty

Do grona jury konkursu zostali zaproszeni uznanani przedstawiciele świata sztuki – artyści i profesjonaliści, którzy na co dzień mają styczność z młodymi artystami i sztuką w przestrzeniach publicznych:

  1. Iris Barak – kuratorka kolekcji sztuki sieci NYX Hotels.
  2. Jacek Sosnowski – kurator kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.
  3. Mariusz Waras – muralista, grafik, projektant, profesor wydziału Architektury i Wzornistwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
  4. Marta Kołakowska – założycielka galerii sztuki współczesnej Leto.
  5. Marcin Władyka – grafik, plakacista, wykładowca Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych
    w Warszawie.
  6. Paulina Kołodziejczyk – Multi Property Manager Poland, NYX Hotel Warsaw.

– Sztuka i jej odbiór to rzeczy wybitnie miejskie. To tutaj są galerie i muzea, a przede wszystkim artyści. Nawet jeśli w natłoku informacji i obrazów, które wypełniają dzisiejsze miasta po brzegi, sztuka zdaje się znikać
z pierwszego planu, to jak nigdy łatwo jest po nią sięgnąć. Sztuka ulicy i sztuka w przestrzeni publicznej to ciągle ewoluujące zjawisko – kolekcja prac wykonanych dla hotelu NYX  jest tego i będzie najlepszym przykładem
– mówi  Jacek Sosnowski, kurator kolekcji sztuki w NYX Hotel Warsaw, przewodniczący jury konkursu.

Przebieg konkursu
Wszystkie informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie https://www.nyx-hotels.com/art-at-nyx. Chętni do wzięcia udziału w nim,  powinni przesłać fotografie w formie plików jpg. trzech prac ze swojego dorobku na adres mailowy: artatnyx@leonardo-hotels.com. Prace można zgłaszać do 3 lipca. Zdjęcia prac zgłoszonych do konkursu będą zamieszczane na tablicy Pinterest: https://www.pinterest.de/leonardo_hotels/nyx-hotel-warsaw-art-lives-here/

Z nadesłanych zgłoszeń, Jury wybierze troje laureatów konkursu oraz sześciu artystów, którzy przejdą do drugiego etapu. Wyniki zostaną ogłoszone 6 lipca za pośrednicwem mediów społecznościowych hotelu NYX.

Z szóstki artystów, którzy przejda do drugiego etapu konkursu, internauci będą mogli wybrać czwartego laureata w trakcie głosowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odbędzie się ono poprzez profil na Instagramie: https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i będzie trwało od 6 do 26 lipca.

Następnie laureaci zostaną zaproszeni do odbycia rezydencji w NYX Hotel Warsaw. Na potrzeby kampanii wybrany pokój będzie dostosowany do potrzeb artystów, by każdy z nich w ciągu trzech tygodni miał odpowiednie warunki do tworzenia, pod okiem jury. Tematem pracy konkursowej będzie „artysta inspirowany  krajobrazem miejskim“.

Zdjęcia wszystkich prac powstałych podczas rezydencji zostaną następnie zamieszczone na instagramie hotelu https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i oddane pod głosowanie internautów. Głosowanie będzie trwało od 7 do 18 września. Praca, która zbierze najwięcej głosów, zostanie zakupiona przez hotel. Finaliści zaprezentują swoją twórczość na żywo w towarzystwie Jury podczas ekskluzywnego wernisażu w hotelu NYX, 21 września br.,
a zwycięska praca zostanie wówczas uroczyście włączona do kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.