Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Były niemieckie Eisenwarenmesse, targi w Chorwacji i wystawy w Indiach. Kolejne już w maju - Metal Show & TIB w Rumunii i targi w Szwecji. Dobra koniunktura na rynku globalnym wpływa na wzrost zainteresowania produktami PROMOTECHU na imprezach targowych.
Białostocki producent i eksporter specjalistycznych narzędzi do obróbki metali oraz automatów spawalniczych jest w samym środku sezonu targowego. I – zdaniem zarządu - jest to inwestycja nie do przecenienia.
- Udział w targach branżowych to najefektywniejsza forma docierania do nowych klientów, budowy wizerunku firmy oraz obsługi naszych
partnerów – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. handlu spółki. – Podam prosty przykład - ze względów czysto organizacyjnych nie jesteśmy w stanie zaprosić do odwiedzenia naszej siedziby nawet połowy nowych klientów, z którymi spotykamy się na targach. I z drugiej strony - by odwiedzić naszych partnerów handlowych, musielibyśmy podróżować non stop przez kilka miesięcy. To nierealne. Dlatego, pomimo rozwoju internetu, branżowe imprezy targowe są tak ważne i potrzebne.
W marcu PROMOTECH wziął udział w Eisenwarenmesse 2024 w Kolonii – wiodącej w skali światowej imprezie w segmencie elektronarzędzi. Głównym celem firmy była promocja wiertarek, przenośnych ukosowarek, a także coraz szerszej oferty wyrobów zasilanych bateryjnie.
- Uczestnictwo w tych targach było też okazją do uświadomienia naszym klientom faktu, że jesteśmy jedyną firmą z Polski, która należy do elitarnego zrzeszenia producentów urządzeń zasilanych bateryjnie pod egidą CAS Metabo – podkreśla Zbigniew Kopciewski, dyrektor handlowy PROMOTECHU.
I to właśnie modele bateryjne cieszyły się największym zainteresowaniem podczas targów. Dużą uwagę zwiedzających przyciągał puncher hydrauliczny PRO-110 HP oraz urządzenia zasilane bezprzewodowo. Możliwości bateryjnej wiertarki PRO 36 oraz nowej, zasilanej akumulatorowo, kompaktowej ukosowarki BM-6 były demonstrowane podczas pokazów na żywo.
- Jak zwykle, udział w targach był świetną okazją, aby spotkać się z naszymi obecnymi dystrybutorami z różnych stron świata – mówi Zbigniew Kopciewski. - Nawiązaliśmy też liczne kontakty z nowymi firmami, m.in. z Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Czech i Korei Południowej.
PROMOTECH India w Kalkucie i w Chennai
Za pośrednictwem swojej spółki-córki PROMOTECH India, firma wzięła też udział w dwóch imprezach targowych na rynku indyjskim, na których promowała swoje maszyny do mechanizacji cięcia, ukosowania i spawania. Podczas marcowej wystawy WeldTech w Kalkucie zaprezentowano najnowsze produkty w zakresie automatyzacji spawania, w tym bateryjne urządzenia, objęte systemem CAS. Z kolei kwietniowe targi IMTOF 2024 w Chennai stanowiły doskonałą okazję do poszukiwania i budowy relacji biznesowych, zwłaszcza na wschodnim wybrzeżu Indii. Firma pokazała tam szeroki wybór wiertarek, wózki spawalnicze - Mini Spider, Gecko i Rail Bull, a także najnowsze ukosowarki - ABM-30 oraz BM-25 - maszynę do ręcznego ukosowania, zapewniającą znakomitą ergonomię pracy operatora, dzięki wielosiowym nastawom uchwytu przedniego i niskiej wadze.
Jak podkreśla Zbigniew Kopciewski - efektem targów w Indiach są nie tylko liczne zapytania o najnowsze modele maszyn, ale również o bestsellery wśród ukoswarek do blach - SBM-500 i ABM-50 oraz krawędziarki do rur PRO-40 PBS.
Półportal spawalniczy hitem targów w Chorwacji
Z kolei w odbywających się co dwa lata, kwietniowych targach BIAM & Welding w Zavarivanje, chorwacki dystrybutor PROMOTECHU - Juzni Prolaz, prezentował kompleksową ofertę firmy, obejmującą maszyny do ukosowania blach i rur, wózki spawalnicze oraz duże automaty spawalnicze. Na miejscu uczestnicy mieli m.in. okazję obejrzenia na żywo pracy półportalu spawalniczego WA 2000 HD, umożliwiającego automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza dla belek konstrukcyjnych typu H, I, T, L, HKS, HSQ i stożkowych.
- To właśnie nasz Welding Arm WA 2000 HD, z automatycznym modułem obrotu palnika spawalniczego cieszył się największym zainteresowaniem – mówi Sebastian Kowalczyk, kierownik działu marketingu. - Automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza przyczynia się do poprawy jakości spoin, skrócenia czasu produkcji oraz zwiększenia efektywności procesu spawania, co ma kluczowe znaczenie w dzisiejszych wymagających środowiskach przemysłowych.
W maju – Rumunia i Szwecja
Do ważniejszych majowych imprez branżowych należą targi w Szwecji - Elmia Welding and Automation 2024, a także Metal Show & TIB Bucharest w Rumunii. W Bukareszcie ofertę PROMOTECHU w zakresie automatyzacji cięcia i spawania zaprezentuje dystrybutor firmy – ELECTROCONEX.
- Rumunia to teraz, podobnie jak Polska, jedna z największych spawalni europejskich, dlatego intensywnie wspieramy działania naszego dystrybutora na tym rynku - mówi Zbigniew Kopciewski.
Jak podkreśla przedstawiciel firmy, obecnie najważniejszym celem ekspansji targowej są kraje z dobrze rozwiniętym przemysłem konstrukcji metalowych i przemysłem stoczniowym - głównie z dostępem do morza.
Ale PROMOTECH nie zaniedbuje również rynku krajowego – w marcu, we współpracy z firmą ZALCO, pokazał całą gamę swoich wiertarek, wózków i ukosowarek podczas targów STOM w Kielcach.
- Kieleckie targi w ostatnich latach wyrosły na najważniejszą imprezę wystawienniczą w Polsce – tam trzeba być – mówi Bohdan Zaleski. - Targi spełniły nasze oczekiwania. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w wielu branżach przemysłu, zainteresowanie naszymi urządzeniami było duże. Teraz pozostaje nam intensywna praca z dealerami i klientami końcowymi.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.