OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę
Warszawa, 8 stycznia 2019 - OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej rosnący, duński producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (EoAT, End-of-Arm Tooling) jesienią ubiegłego roku wprowadził tzw. jednosystemowe rozwiązanie – ujednolicony, mechaniczny i komunikacyjny interfejs, który pozwala na stosowanie chwytaków i czujników OnRobot z praktycznie wszystkimi robotami współpracującymi i lekkimi robotami przemysłowymi dostępnymi na rynku. Otwarcie biura regionalnego w Warszawie pozwoliło firmie bliżej współpracować z dystrybutorami i integratorami systemów, których liczba w CEE wzrosła w 2019 do 54. Biuro w Warszawie, mocniejsza sieć partnerska i lokalne działania to także możliwość szybszego dotarcia do zakładów zlokalizowanych w Polsce i podnoszenia świadomości na temat możliwości aplikacji współpracujących, m.in. poprzez serię spotkań organizowanych w Warszawie – Open Days, która będzie kontynuowana w 2020.
Ważna rola polskiego rynku
Polska jest kluczowym dla OnRobot rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Było to jednym z powodów utworzenia biura regionalnego w Warszawie w lutym ubiegłego roku oraz konsekwentnego wzmacniania zespołu OnRobot. W 2019 zespół OnRobot w CEE powiększył się o 5 osób.
„W 2019 roku udało nam się odnotować dwucyfrowe wzrosty jeśli chodzi o sprzedaż w CEE i w Polsce. Coraz więcej firm zaczyna sobie zdawać sprawę z potencjału, jaki niesie za sobą robotyzacja poszczególnych procesów. Pokazywanie konkretnych zrobotyzowanych aplikacji jest bardzo ważne – w ten sposób producenci najszybciej dostrzegają obszary, które można zoptymalizować dzięki robotom. Jeśli chodzi o Polskę, najpopularniejsze procesy, które firmy automatyzują z pomocą narzędzi OnRobot, to obsługa maszyn, pick and place oraz montaż. Mówiąc o branżach, w Polsce, podobnie jak na całym świecie, do nowych technik automatyzacji najszybciej przekonuje się sektor automotive i elektronika. Naszym celem jest jednak trafianie do szerokiego spektrum branż, a także do firm o różnej skali produkcji – od najmniejszych producentów do bardzo dużych fabryk” – podkreśla Aleksander Marinković, General Manager CEE, OnRobot.
Ważnym elementem jest stałe budowanie świadomości nowych rozwiązań, zwłaszcza wśród małych i średnich firm. Taki był cel Dni Otwartych OnRobot dedykowanych automatyzacji kolejno w branży elektronicznej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz spożywczej i opakowań, które odbyły się jesienią w Warszawie. Przy jesiennej edycji Open Days OnRobot współpracował m.in. z firmami: Elsta, Fanuc, ProCobot, a także z Izbami działającymi w poszczególnych branżach.
Intensywny rozwój w obszarze EoAT – odpowiedź na wymagania rynku
OnRobot stawia na ciągły rozwój technologii EoAT. Dzięki szybkiemu procesowi wdrożenia i prostocie obsługi przedsiębiorcy mogą szybciej odczuć korzyści z automatyzacji: skrócić cykle produkcyjne, ustandaryzować jakość, poprawić ergonomię pracy i zoptymalizować koszty. W 2020 roku firma planuje rozszerzenie oferty do 50 produktów, zarówno poprzez prace R&D w Budapeszcie oraz Odense, jak i akwizycje. „Przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem zrobotyzowanych aplikacji, jeśli chodzi o zakres możliwych zastosowań, prostotę programowania lub czas przezbrajania. Zależy nam spełnianiu tych potrzeb i oferowania takich narzędzi EoAT, które staną się kluczem do optymalizacji inwestycji, niezależnie od wykorzystywanego robota” – mówi Aleksander Marinković.
W 2019 roku OnRobot zwiększył także możliwości chwytaków palczastych RG2 i RG6, innowacyjnego chwytaka Gecko oraz VG10. Wszystkie narzędzia są obecnie silniejsze pod względem udźwigu, bardziej precyzyjne i łatwiejsze w montażu.
O OnRobot
Założona w 2015 roku firma OnRobot w 2018 roku połączyła się z Perception Robotics oraz OptoForce, a kilka miesięcy później nabyła także Purple Robotics. W kwietniu 2019 roku OnRobot wszedł w posiadanie własności intelektualnej należącej do Blue Workforce, duńskiej firmy produkującej chwytaki i system wizyjny. Obecnie oferta OnRobot obejmuje szeroki wybór narzędzi montowanych na końcu ramienia robota, w tym chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu obrotowego, chwytak podciśnieniowy, zwycięzcę wielu nagród – chwytak Gecko oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów OnRobot sprawia, że automatyzacja zadań takich jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż i wykańczanie powierzchni, staje się prostsza i szybsza. OnRobot planuje dalszy rozwój poprzez nabywanie kolejnych firm w najbliższych latach. OnRobot ma siedzibę w duńskim Odense, a biura regionalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Anyang, Singapurze oraz Budapeszcie. Więcej informacji na stronie https://onrobot.com/pl.
Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, zbielska@communication.pl, + 48 882 502 401.
Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.