Radni powołują Warszawską Komisję Dialogu ds. przedsiębiorczości

Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw nie mają w Polsce łatwego życia. Najpierw ich interesom zagroziła pandemia koronawirusa, potem Polski nieŁad i wojna. Dziś inflacja i ciągła niepewność jutra również nie napawają optymizmem. - mówi Anna Auksel- Sekutowicz radna m. st. Warszawy - Dlatego w marcu br. zorganizowałam spotkanie Warszawa Kobiet Biznesu, które miało na celu rozpoznanie potrzeb warszawskich przedsiębiorczyń.
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Mikro i Małych Przedsiębiorców, ustanowiony przez ONZ w 2017 roku. W Polsce mamy ponad 1 milion małych i ponad 1,5 miliona średnich przedsiębiorstw, które zatrudniają razem prawie 4,5 miliona pracowników. To daje 60 proc. krajowego zatrudnienia.
MŚP to bardzo istotny komponent polskiej gospodarki. Z badań Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu wynika, że stanowi on niemal 100 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, z czego mikroprzedsiębiorstwa to aż 97 proc. Dużych podmiotów (zatrudniających powyżej 250 pracowników) mamy w Polsce zaledwie 0,2 proc.
Między innymi dlatego naprzeciw małym i średnim przedsiębiorcom oraz przedsiębiorczyniom wychodzą warszawscy radni z Koalicji Obywatelskie (.Nowoczesna). Wystosowali oni interpelację z zapytaniem o możliwość powołania w Warszawie Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. Przedsiębiorczości. Odpowiedź z Biura Gospodarki przyszła pozytywna.
Żeby Komisja została powołana musi się zgłosić 10 organizacji pozarządowych, które wyrażą chęć współpracy w realizacji zadań publicznych z zakresu działań biura. Zainteresowane organizacje pozarządowe zgłaszają wolę powołania BKDS-u do dyrektora biura.
Jeśli chcesz mieć wpływ na warunki funkcjonowania przedsiębiorców, a profil fundacji czy stowarzyszenia w którym działasz dotyka problematyki przedsiębiorczości, czy wyrównywania zawodowych szans w biznesie, to proszę o kontakt. Głęboko wierzę, że niebawem w mieście stołecznym powstanie Komisja która będzie reprezentowała interesy warszawskich przedsiębiorczyń i przedsiębiorców - mówi Anna Auksel-Sekutowicz.
Kontakt: aauksel@radny.um.warszawa.pl

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.