Komunikaty PR

Prawdziwa neapolitańska pizza dostępna w łódzkim Monopolis

2022-01-05  |  08:56
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Pizza neapolitana jest uznawana za pierwowzór dania, które obecnie znamy, w Polsce jest jeszcze mało popularna, w przeciwieństwie do innych krajów Europy. Istnieje tylko kilka restauracji, które mogą poszczycić się prawdziwą neapolitaną. Kilka dni temu w Łodzi otworzyła się La Mia Fabbrica, która specjalizuje się w przygotowywaniu tego włoskiego przysmaku.

Pizza neapolitańska uznawana jest za klasykę gatunku oraz wzór dla kolejnych następców. Pierwsze wzmianki pochodzą z XVIII wieku, kiedy to wyjątkowy smak potrawy sprawił, że szybko stała się ulubionym daniem królowej Neapolu- Marii Karoliny Habsburg. Dzięki temu zyskała ogromną popularność w całych Włoszech, a następnie w wielu krajach Europy.

Co sprawia, że neapolitana jest wyjątkowa?

Pizza neapolitana wyróżnia się cienkim, wilgotnym środkiem oraz grubszymi, chrupiącymi brzegami. Na pizzy może znajdować się tylko kilka lokalnych dodatków. Prawidłowo nie powinno się jej kroić w trójkąty, tylko jeść za pomocą sztućców, zaczynając od środka. Chociaż neapolitana znacznie się różni od klasycznej pizzy znanej w Polsce, jest ceniona za wyjątkowy smak i sposób przygotowania.

Tradycyjna pizza neapolitańska ma ściśle określoną recepturę. Do jej przygotowania stosuje się lokalne składniki takie jak pomidory San Marzano, rosnące na polach wulkanicznych i mozzarellę z mleka bawolic. Zgodnie z zasadami, do wyrobu ciasta należy użyć mąki typu 00, która cechuje się najdrobniejszą strukturą. Ciasto powinno się formować za pomocą rąk, bez użycia wałka, a całość piec przez 60-90 sekund w temperaturze 500 stopni w tradycyjnym piecu opalanym drewnem. Tak przegotowana pizza spełnia najwyższe wymagania postawione przez AVPN.

Certyfikat AVPN tylko dla nielicznych

Associazione Verace Pizza Napoletana (AVPN)  to włoskie stowarzyszenie zrzeszające prawdziwych neapolitańskich mistrzów pizzy, którzy stworzyli zbiór zasad, jakie musi spełniać pizza, żeby mogła zostać określona jako neapolitańska. Tym restrykcyjnym wymaganiom mogą sprostać tylko wybrane lokale. Uzyskanie certyfikatu od AVPN jest bardzo dużym wyróżnieniem, dostępnym tylko dla nielicznych! - Komentuje dr Ewelina Spochacz-Przygocka, Dyrektor AVPN Poland.

Coraz więcej Polaków docenia tradycyjne smaki neapolitany. Monopolis zaprasza na najsmaczniejszą w Łodzi pizzę neapolitańską. La Mia Fabbrica, czyli „moja fabryka” to najnowszy lokal w zrewitalizowanych zakładach po dawnym monopolu wódczanym. Pizzeria łączy włoską nazwę z fabrykanckim duchem miejsca. Wyjątkowy lokal mieści się w zrewitalizowanych wnętrzach stuletniego magazynu. Nowy wystrój zachwyci wszystkich fanów postindustrialnej architektury – na ścianach króluje czerwona cegła połączona z industrialną czernią, drewnianymi meblami oraz roślinnymi dekoracjami, które przełamują surowość wnętrza. Właściciele restauracji zapewniają o najwyższej jakości produktów oraz tradycyjnej recepturze- tak by smak i aromat potrawy przenosił nas do słonecznej Italii. Dania serwowane przez restaurację mają spełniać wszystkie wymagania nałożone przez AVPN, aby w najbliższym czasie dołączyć do grona wyróżnionych restauracji. Dla osób, które mieszkają w Łodzi i okolicach to doskonały pretekst, aby spróbować prawdziwej neapolitańskiej pizzy.

La mia Fabbrica to ponad 300 metrów powierzchni, z czego dla gości przeznaczyliśmy połowę tej przestrzeni. Cała magia naszej pizzy tkwi w oryginalnych, najwyższej jakości włoskich produktach i skrupulatnym przestrzeganiu sztuki wyrobu ciasta. Tajemnicą naszego sukcesu jest długo dojrzewające ciasto wypiekane w sercu restauracji – piecu światowej jakości, opalanym drewnem, wytworzonym przez rzemieślnika z Neapolu! Zachęca do odwiedzin Zbigniew Stempień, właściciel La Mia Fabbrica.

Choć pizza w La Mia Fabbrica jest królową, w karcie nie brakuje innych dań. Goście mają niebywałą możliwość spróbowania najwyższej jakości oryginalnych produktów – steków podawanych na cieście do pizzy, makaronów, lasagne, suszonych pomidorów, najlepszej oliwy, będzie na nich również czekać karta wyselekcjonowanych alkoholi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.