Primavera Parfum rozwija logistykę
Primavera Parfum, działająca w branży kosmetycznej oraz około-kosmetycznej, zwiększyła swoje moce logistyczne. Wynajęcie nowoczesnej przestrzeni magazynowej w Panattoni Park Warsaw North II pozwoli Grupie umocnić pozycję krajowego lidera w wielokanałowej sprzedaży internetowej.
Jedna z największych w kraju firm handlowo-logistycznych w branży kosmetycznej i około-kosmetycznej z powodzeniem wdraża strategię opartą na usłudze wielokanałowości, oferując swoim klientom szerokie spektrum kanałów sprzedaży (m.in. strefy marek, współpraca z marketplacami, dedykowane e-sklepy czy własne sklepy internetowe). Dzięki tak szerokiej ofercie Primavera Parfum zapewnia pełne pokrycie rynku e-commerce, a przede wszystkim optymalizację sprzedaży przy pełnej kontroli poziomu cen. Działalność oparta jest głównie na drop-shippingu, polegającym na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę.
Nowy magazyn kolejnym elementem przewagi konkurencyjnej
W zeszłym roku spółka wysłała w tym modelu aż 860 tysięcy paczek. Utrzymanie dotychczasowych wzrostów oraz podniesienie jakości obsługi klientów wymagało zwiększenia mocy logistycznych. W tym celu Primavera zdecydowała się na przenosiny do znajdującego się tuż przy drodze ekspresowej S8 centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II. Do dyspozycji firmy pozostaje 5300 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej klasy A, certyfikowanej w systemie BREEAM.
– Obsługujemy wszystkie kanały wysyłek paczek detalicznych, udostępniając ponad 30 tysięcy referencji naszym partnerom. Stajemy się największym w kraju i jedynym tak kompleksowym hubem e-commerce, a pozyskanie nowej powierzchni magazynowej pozwoli nam zwiększyć skalę działalności oraz poszerzyć portfolio dotychczasowych usług – twierdzi Jędrzej Karasek, dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.
Cel – obsługa każdego klienta
Obecnie wydajność procesów logistycznych Grupy pozwala na wysyłkę nawet do 25 tysięcy paczek każdego dnia. Nowoczesna powierzchnia magazynowa umożliwia składowanie 60 tysięcy referencji, co przekłada się na około 6 milionów produktów. Według szacunków zarządu, większe moce logistyczne pozwolą generować Primaverze obroty na poziomie co najmniej 700 milionów rocznie. Korzyści odnoszą również Klienci. Dzięki dużej ilości wysyłanych paczek nowy najemca Panattoni zapewnia możliwość uzyskania atrakcyjnej stawki, współpracę na wysokim poziomie oraz efektywność sprzedaży.
Głównym celem spółki jest sprostanie obsłudze każdego podmiotu sprzedającego kosmetyki na rynku e-commerce.
– W gronie naszych klientów znajdują się duże sklepy internetowe oraz marketplace’y (zwane inaczej elektronicznymi platformami sprzedażowymi), ale otwieramy się również na tzw. pure players, czyli sklepy wyspecjalizowane w sprzedaży kosmetyków, gdzie ograniczeniem jest zbyt mała skala i brak możliwości inwestowania w logistykę, zaopatrzenie oraz zasoby ludzkie. My zapewniamy im "know-how", korzystne ceny transportu, logistyki, a także przejęcie odpowiedzialności za zakupy – dodaje Jędrzej Karasek.
Zwiększenie skali biznesu Primavery nie byłoby możliwe bez odpowiedniego zaplecza technologicznego. Spółka od wielu lat systematycznie ulepsza swoje systemy informatyczne. W ostatnim czasie wydano blisko 5 milionów złotych na nowoczesne rozwiązania IT, dostosowane do potrzeb i modelu biznesowego Primavera Parfum. Dzięki stałej współpracy z firmami SoftwareMill oraz Scalac powstało oprogramowanie, które ułatwia szybką integrację z każdą platformą, a przy tym umożliwia sprawne adaptowanie się do nowych sytuacji na zmieniającym się rynku technologii.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.