Prysznic GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody trafi na rynek w 2024 roku
- Ważnym punktem drugiego dnia konferencji GROHE X Summit była prezentacja prysznica z funkcją recyklingu wody GROHE Everstream
- Marka GROHE chce, aby każdy prysznic podtynkowy marki posiadał do 2030 roku funkcję recyklingu wody
- GROHE Everstream zapewnia “Pure Freude an Wasser”, jednocześnie zmniejszając zużycie wody do 75% i energii do 66% w przypadku 10-minutowego prysznica – w taki sposób czteroosobowa rodzina może zaoszczędzić nawet 5800 zł rocznie[1]
Warszawa, 9 marca 2023 – Najważniejszym punktem wczorajszego programu GROHE X Summit było ogłoszenie wprowadzenia na rynek w 2024 roku innowacyjnego prysznica GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody. Marka GROHE rozszerza tym samym swoje portfolio produktów łazienkowych i kuchennych, promujących efektywne zużycie wody i ułatwiających podejmowanie świadomych decyzji w trosce o zasoby naturalne naszej planety.
Prysznic będzie dostępny dla klientów na wiosnę 2024 roku. Obecnie produkt jest testowany, zaś w drugiej połowie tego roku planowane jest uruchomienie szkoleń dla instalatorów. Ponadto, marka GROHE planuje, aby do 2030 roku każdy prysznic podtynkowy z jej oferty posiadał funkcję recyklingu wody.
Prysznic GROHE Everstream został zaprojektowany w celu zapewnienia jak najwyższego komfortu kąpieli przy jednoczesnym zużyciu niedużej ilości bieżącej wody oraz energii.
Nowy system prysznicowy wykorzystuje zaledwie 1/4 wody oraz 1/3 energii w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, co bezpośrednio przekłada się na oszczędności w wysokości nawet do 65% dla czteroosobowej rodziny oraz redukcję emisji CO2 nawet do 70%, w zależności od indywidualnych nawyków i zwyczajów pielęgancyjnych.
Ostatnie lato w Europie było jednym z najsuchszych w historii, a skutki niedoboru wody odczuwamy wszyscy. Jako producent z branży sanitarnej mamy obowiązek zapewniania rozwiązań, które pomagają konsumentom dokonywać zmian. Rozszerzenie oferty GROHE o technologię recyrkulacji wody wprowadza nowe standardy, zgodne ze zrównoważonym rozwojem i jest kamieniem milowym dla całej naszej organizacji. – mówi Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA
Jak to działa?
Prysznic GROHE Everstream pokazuje, że nasz dom może mieć pozytywny wpływ na planetę i jej zasoby. Produkt dzieli kąpiel pod prysznicem na trzy etapy dzięki czemu można cieszyć się chwilą relaksu bez obawy o marnotrastwo wody.
- Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica.
- Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepomopowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.
- Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika.
Odpowiedzialne korzystanie z wody
Naszą misją jest dostarczenie najnowocześniejszych technologii, które pozwolą korzystać z zasobów wodnych w sposób ekologiczny. Zastosowanie funkcji cyrkulacji w produktach odgrywa ważną rolę w dążeniu do gospodarki obiegu zamkniętego. GROHE Everstream wprowadza naszą technologię na nowy poziom. Z niecierpliwością czekamy na wyniki testów produktu, aby dopracować go przed wprowadzeniem na rynek w 2024 roku – mówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International
Jako część silnego portfolio marki LIXIL, aktywności związane z zrównoważonym rozwojem oraz innowacje produktowe firmy GROHE, są wpisane w koncepcję LIXIL Enviromental Vision, która określa dążenie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne korzystanie z wody jest jednym z najważniejszych punktów tego planu. Celem organizacji jest pomoc ludziom w cieszeniu się wodą, jednocześnie zapewniając zrównoważone wykorzystanie zasobów wody na skalę globalną, tym samym zwiększając pozytywny wpływ człowieka na planetę.
Dowiedz się więcej o kluczowych tematach, które zostały omówione w trakcie pierwszej konferencji GROHE X Summit 2023 "Caring for Water" na internetowej platformie GROHE X.
[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie. W zależności od indywidualnych nawyków

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.