Rosną ceny paliw, co czwarty Polak chce w tym roku kupić rower

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Co czwarty Polak chce w tym roku kupić rower. Szybujące ceny paliw skłaniają do przesiadki na jednoślady
Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że już 70% Polaków deklaruje posiadanie roweru. Ponad 25% planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku. Polacy planują kupować rowery w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych, a na zakup chcą przeznaczyć 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (24%) oraz dziecięce (11%). Konsumenci kupujący rowery elektryczne najczęściej wybierają polską markę KROSS – wynika z badania. KROSS jest również nie tylko najczęściej rozważaną, ale i najczęściej kupowaną marką rowerów w Polsce. Rosnące zainteresowanie Polaków rowerami dodatkowo wzmacniają szybko rosnące teraz ceny paliw.
Z badań przeprowadzonych w marcu przez agencję Difference na zlecenie KROSS wynika, że ponad 25% ankietowanych Polaków planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku, a jako miejsce zakupu wskazuje sklep stacjonarny, których znaczenie rośnie. To właśnie tam można oczekiwać fachowego doradztwa i wsparcia w procesie wyboru odpowiedniego modelu oraz rozmiaru roweru, a także akcesoriów. Z najnowszego badania wynika, że ankietowani, którzy kupili rower, w większości wybierali modele KROSS, natomiast wśród osób, które rozważają zakup roweru, dominacja KROSS jest szczególnie widoczna. Najwięcej jednośladów planujemy kupić w miesiącach od marca do końca maja, deklarowali w badaniu ankietowani.
- Wnioski z badania potwierdzają to, co w KROSS i na rynku obserwujemy od 2 lat. Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii. Od wielu dni rosną ceny paliw i dla wielu z nas jest to dodatkowa motywacja do przesiadki na rower. Konsumenci zauważyli także coraz lepszą infrastrukturę w miastach, doceniają też, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. KROSS sprawnie dostosował swoją działalność operacyjną do nowej rzeczywistości i jest bardzo dobrze przygotowany, by zaspokoić rosnący popyt na rowery. Zadbaliśmy o ciągłość dostaw, deklarujemy najwyższą spośród polskich producentów dostępność sprzętu. W 2022 zaoferujemy kilkadziesiąt różnych modeli rowerów, w tym całą gamę rowerów elektrycznych, w przystępnych dla każdego cenach – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu KROSS odpowiedzialny za sprzedaż.
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
W nadchodzącym sezonie do sprzedaży trafi rekordowa liczba rowerów KROSS. W ofercie są sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także 23 modele rowerów elektrycznych. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tego typu rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent.
Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku.
Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.