Komunikaty PR

Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]

2023-08-23  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu, równoległa droga kołowania i nowa płyta do odladzania. Koszt inwestycji to 350 mln zł, z czego 50 proc. dopłaci Unia Europejska.

Najbliższe lata to spore zmiany na wrocławskim lotnisku. W tym roku rozpoczną się prace przy największym polskim projekcie dofinansowanym przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę” 2021-2027 (CEF 2), a ich celem jest zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska pod potrzeby operacji wojskowych.
W praktyce oznacza to rozbudowę infrastruktury, która będzie sprzyjać nie tylko wojskowej mobilności w Europie, ale posłuży także lotnictwu cywilnemu.

- To bardzo istotna inwestycja nie tylko dla naszych pasażerów, ale również i dla całej Europy. Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej zwiększymy przepustowość lotniska
i przyspieszymy wykonywanie operacji lotniczych
– mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Oznacza to m.in. krótszy czas wykonywania operacji lotniczych i więcej miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich.

Kalendarium rozbudowy

Pod koniec tego roku rozpocznie się budowa płyty postojowej, która będzie stanowiła „lustrzane odbicie” tej już istniejącej przy terminalu pasażerskim. Znajdzie się na niej 12 miejsc dla samolotów kodu C takich jak Airbus 320 czy Boeing 737. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowego, niezależnego miejsca postojowego dla największych maszyn wojskowych, cargo i pasażerskich kodu F (np. C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globmaster, AN-124 Rusłan oraz Boeing 747 Jumbo Jet, Boeing 787).

W II kwartale 2024 roku ruszy realizacja drogi szybkiego zjazdu umożliwiającej sprawniejsze opuszczenie przez samoloty drogi startowej, co w praktyce oznacza krótszy czas operacji lotniczych. W tym samym czasie rozpoczną się także prace przy równoległej drodze kołowania, dzięki której wykonywanie manewrów przez samoloty wojskowe będzie możliwe bez wstrzymywania ruchu samolotów pasażerskich.

Rok później, czyli w II kwartale 2025 roku, przebudowana zostanie obecna droga kołowania, a także rozpocznie się realizacja nowej płyty do odladzania samolotów po zachodniej stronie lotniska. Pozwoli to odladzać cztery maszyny w tym samym czasie,
a samoloty będą mogły startować z obu kierunków. Wpłynie to znacząco na skrócenie procedur przed startem.

Rozbudowa terminalu – wstępna koncepcja

Port Lotniczy Wrocław w planach ma także drugi bardzo ważny projekt dotyczący modernizacji infrastruktury i skupiający się na rozbudowie terminala.

- Liczba pasażerów na naszym lotnisku cały czas wzrasta. Wiemy już, że w tym roku osiągniemy rekordową liczbę obsłużonych osób na poziomie 3,9 mln i liczymy, że w kolejnych latach będziemy odnotowywać kolejne wzrosty. Rozbudowa terminala jest więc koniecznością – mówi Przemysław Myszakowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

Docelowo nowy terminal będzie mógł obsłużyć nawet 10 mln pasażerów rocznie. Rozbudowa planowana jest w dwóch etapach przewidzianych na lata 2026-2028 (etap I) i 2033-2035 (etap II).

W pierwszym etapie, w którym powierzchnia terminala zwiększy się o blisko 60 proc., zaplanowano m.in.: rozbudowę terminala od strony zachodniej oraz wschodniej o dodatkowe 75 m, co umożliwi budowę dodatkowych trzech mostów wraz z rękawami od strony płyty lotniska, zwiększenie liczby stanowisk check-in, powiększenie hali odbioru bagażu, wzrost liczby gatów w strefie Schengen oraz Non-Schengen. Planowana jest także budowa „wieży” kontroli ruchu statków powietrznych na płytach postojowych.

W drugim etapie projekt przewiduje m.in. rozbudowę terminala o pirs o długości 165 m
w formie dwukondygnacyjnego budynku z czterema dodatkowymi mostami wraz z czterema rękawami i strefą trzech bus gatów, zwiększenie liczby gatów oraz powierzchni komercyjnej. Dodatkowo planowany jest 5-poziomowy parking na blisko 600 samochodów, który zrekompensuje zlikwidowane miejsca na parkingu naziemnym.

Więcej informacji

Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2019 obsłużył ponad 3,5 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.

Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.

Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.

Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-06-05 | 08:52

Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna  zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, oferuje ulepszoną usługę poprzez subskrypcję AirHelp+.   Największym atutem produktu  jest
Lotnictwo Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
2024-01-19 | 08:00

Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo

Członkowie Skywards i TudoAzul od teraz mogą zdobywać i wykorzystywać mile i punkty na wszystkich lotach obsługiwanych przez linie Azul i Emirates.   W 2021 r. obaj
Lotnictwo III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
2023-11-23 | 14:00

III edycja Italian-Polish Aerospace Forum

Za nami najważniejsze wydarzenie dotyczące współpracy naukowej i biznesowej pomiędzy Włochami a Polską w sektorze lotniczo-kosmicznym. Już po raz trzeci międzynarodowi eksperci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.