Komunikaty PR

Santander Consumer Finance i Stellantis wspólnie finansują pojazdy koncernu

2023-04-04  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
  • Od 3 kwietnia obie firmy działają wspólnie jako dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i leasingu konsumenckiego dla wszystkich pojazdów koncernu w ośmiu krajach Europy.

 

  • Bycie kluczowym partnerem finansowym Stellantis wzmacnia pozycję Santander Consumer Finance jako lidera na europejskim rynku finansowania samochodów.

 

  • Santander Consumer Finance przewiduje, że ten wyjątkowy portfel marek koncernu Stellantis osiągnie do 2026 roku wartość nawet 40 mld euro.

 

Madryt, 04 kwietnia 2023 r. Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services rozpoczęły finansowanie wszystkich pojazdów koncernu Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot i Ram) w ośmiu krajach europejskich: Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia i Hiszpania.

 

Udana współpraca partnerska, którą obie firmy nawiązały w 2014 roku, teraz weszła na kolejny poziom. Od 3 kwietnia Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services współpracują jako jeden dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i konsumenckiego (na zasadzie niewyłączności), dla wszystkich marek koncernu na wyżej wymienionych rynkach.

 

Ten nowy scenariusz pozwala Santander Consumer Finance skonsolidować swoją pozycję jako główny partner finansowy Stellantis i dodaje znaczącą liczbę marek koncernu do istniejącego biznesu captive finance. Spółka spodziewa się, że do 2026 roku portfel marek koncernu Stellantis osiągnie 40 mld euro, co stanowiłoby wzrost o ok. 30% w porównaniu z końcem 2022 roku.

 

José Luis de Mora, prezes zarządu Santander Consumer Finance: „Po bardzo udanej, partnerskiej współpracy z firmą Stellantis w ciągu ostatnich ośmiu lat bardzo cieszymy się, że mamy okazję ją rozwinąć i rozszerzyć ofertę naszych wysokiej jakości usług i produktów dla dealerów oraz klientów wszystkich jej marek. Nowe projekty operacyjne, które właśnie rozpoczęliśmy, bardzo pozytywnie wpłyną na naszą działalność i wzmocnią naszą pozycję lidera w dziedzinie finansowania samochodów”.

 

Odpowiednie organy antymonopolowe i regulatorzy rynku zezwolili na realizację wspomnianych projektów operacyjnych, dzięki którym obie firmy obsługują wszystkich klientów i dealerów w ośmiu krajach objętych nowym ustaleniom w zakresie współpracy.

 

Santander Consumer Finance (SCF) jest wiodącym bankiem typu consumer finance. Spółka jest obecna w 16 krajach europejskich, Kanadzie i Chinach. Jej działalność koncentruje się na wspieraniu swoich klientów poprzez oferowanie im najlepszych rozwiązań bankowych i finansowych oraz pomaganiu swoim partnerom (producentom OEM, dealerom i handlowcom) w zwiększaniu ich zdolności sprzedażowych i tym samym przewagi konkurencyjnej poprzez finansowanie ich produktów i rozwijanie zaawansowanych technologii. Z ponad 14 800 specjalistami na koniec 2022 roku, SCF obsługuje 18 mln klientów i 130 000 partnerów w punktach sprzedaży. Spółka jest częścią Banco Santander, jednego z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej.

 

Stellantis jest jednym z wiodących światowych producentów samochodów i dostawcą mobilności. Jej znane i kultowe marki odzwierciedlają pasję ich wizjonerskich założycieli i dzisiejszych klientów w ich innowacyjnych produktach i usługach, w tym Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Napędzani przez naszą różnorodność, prowadzimy sposób, w jaki świat się porusza. Aspirujemy do stania się najlepszą firmą technologiczną w zakresie zrównoważonej mobilności, a nie największą, jednocześnie tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, jak również społeczności, w których działa.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.