Santander Consumer Finance i Stellantis wspólnie finansują pojazdy koncernu

- Od 3 kwietnia obie firmy działają wspólnie jako dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i leasingu konsumenckiego dla wszystkich pojazdów koncernu w ośmiu krajach Europy.
- Bycie kluczowym partnerem finansowym Stellantis wzmacnia pozycję Santander Consumer Finance jako lidera na europejskim rynku finansowania samochodów.
- Santander Consumer Finance przewiduje, że ten wyjątkowy portfel marek koncernu Stellantis osiągnie do 2026 roku wartość nawet 40 mld euro.
Madryt, 04 kwietnia 2023 r. Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services rozpoczęły finansowanie wszystkich pojazdów koncernu Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot i Ram) w ośmiu krajach europejskich: Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia i Hiszpania.
Udana współpraca partnerska, którą obie firmy nawiązały w 2014 roku, teraz weszła na kolejny poziom. Od 3 kwietnia Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services współpracują jako jeden dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i konsumenckiego (na zasadzie niewyłączności), dla wszystkich marek koncernu na wyżej wymienionych rynkach.
Ten nowy scenariusz pozwala Santander Consumer Finance skonsolidować swoją pozycję jako główny partner finansowy Stellantis i dodaje znaczącą liczbę marek koncernu do istniejącego biznesu captive finance. Spółka spodziewa się, że do 2026 roku portfel marek koncernu Stellantis osiągnie 40 mld euro, co stanowiłoby wzrost o ok. 30% w porównaniu z końcem 2022 roku.
José Luis de Mora, prezes zarządu Santander Consumer Finance: „Po bardzo udanej, partnerskiej współpracy z firmą Stellantis w ciągu ostatnich ośmiu lat bardzo cieszymy się, że mamy okazję ją rozwinąć i rozszerzyć ofertę naszych wysokiej jakości usług i produktów dla dealerów oraz klientów wszystkich jej marek. Nowe projekty operacyjne, które właśnie rozpoczęliśmy, bardzo pozytywnie wpłyną na naszą działalność i wzmocnią naszą pozycję lidera w dziedzinie finansowania samochodów”.
Odpowiednie organy antymonopolowe i regulatorzy rynku zezwolili na realizację wspomnianych projektów operacyjnych, dzięki którym obie firmy obsługują wszystkich klientów i dealerów w ośmiu krajach objętych nowym ustaleniom w zakresie współpracy.
Santander Consumer Finance (SCF) jest wiodącym bankiem typu consumer finance. Spółka jest obecna w 16 krajach europejskich, Kanadzie i Chinach. Jej działalność koncentruje się na wspieraniu swoich klientów poprzez oferowanie im najlepszych rozwiązań bankowych i finansowych oraz pomaganiu swoim partnerom (producentom OEM, dealerom i handlowcom) w zwiększaniu ich zdolności sprzedażowych i tym samym przewagi konkurencyjnej poprzez finansowanie ich produktów i rozwijanie zaawansowanych technologii. Z ponad 14 800 specjalistami na koniec 2022 roku, SCF obsługuje 18 mln klientów i 130 000 partnerów w punktach sprzedaży. Spółka jest częścią Banco Santander, jednego z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej.
Stellantis jest jednym z wiodących światowych producentów samochodów i dostawcą mobilności. Jej znane i kultowe marki odzwierciedlają pasję ich wizjonerskich założycieli i dzisiejszych klientów w ich innowacyjnych produktach i usługach, w tym Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Napędzani przez naszą różnorodność, prowadzimy sposób, w jaki świat się porusza. Aspirujemy do stania się najlepszą firmą technologiczną w zakresie zrównoważonej mobilności, a nie największą, jednocześnie tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, jak również społeczności, w których działa.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.