Santander Consumer Finance i Stellantis wspólnie finansują pojazdy koncernu

- Od 3 kwietnia obie firmy działają wspólnie jako dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i leasingu konsumenckiego dla wszystkich pojazdów koncernu w ośmiu krajach Europy.
- Bycie kluczowym partnerem finansowym Stellantis wzmacnia pozycję Santander Consumer Finance jako lidera na europejskim rynku finansowania samochodów.
- Santander Consumer Finance przewiduje, że ten wyjątkowy portfel marek koncernu Stellantis osiągnie do 2026 roku wartość nawet 40 mld euro.
Madryt, 04 kwietnia 2023 r. Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services rozpoczęły finansowanie wszystkich pojazdów koncernu Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot i Ram) w ośmiu krajach europejskich: Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia i Hiszpania.
Udana współpraca partnerska, którą obie firmy nawiązały w 2014 roku, teraz weszła na kolejny poziom. Od 3 kwietnia Santander Consumer Finance i Stellantis Financial Services współpracują jako jeden dostawca finansowania typu captive w zakresie kredytów, leasingu finansowego i konsumenckiego (na zasadzie niewyłączności), dla wszystkich marek koncernu na wyżej wymienionych rynkach.
Ten nowy scenariusz pozwala Santander Consumer Finance skonsolidować swoją pozycję jako główny partner finansowy Stellantis i dodaje znaczącą liczbę marek koncernu do istniejącego biznesu captive finance. Spółka spodziewa się, że do 2026 roku portfel marek koncernu Stellantis osiągnie 40 mld euro, co stanowiłoby wzrost o ok. 30% w porównaniu z końcem 2022 roku.
José Luis de Mora, prezes zarządu Santander Consumer Finance: „Po bardzo udanej, partnerskiej współpracy z firmą Stellantis w ciągu ostatnich ośmiu lat bardzo cieszymy się, że mamy okazję ją rozwinąć i rozszerzyć ofertę naszych wysokiej jakości usług i produktów dla dealerów oraz klientów wszystkich jej marek. Nowe projekty operacyjne, które właśnie rozpoczęliśmy, bardzo pozytywnie wpłyną na naszą działalność i wzmocnią naszą pozycję lidera w dziedzinie finansowania samochodów”.
Odpowiednie organy antymonopolowe i regulatorzy rynku zezwolili na realizację wspomnianych projektów operacyjnych, dzięki którym obie firmy obsługują wszystkich klientów i dealerów w ośmiu krajach objętych nowym ustaleniom w zakresie współpracy.
Santander Consumer Finance (SCF) jest wiodącym bankiem typu consumer finance. Spółka jest obecna w 16 krajach europejskich, Kanadzie i Chinach. Jej działalność koncentruje się na wspieraniu swoich klientów poprzez oferowanie im najlepszych rozwiązań bankowych i finansowych oraz pomaganiu swoim partnerom (producentom OEM, dealerom i handlowcom) w zwiększaniu ich zdolności sprzedażowych i tym samym przewagi konkurencyjnej poprzez finansowanie ich produktów i rozwijanie zaawansowanych technologii. Z ponad 14 800 specjalistami na koniec 2022 roku, SCF obsługuje 18 mln klientów i 130 000 partnerów w punktach sprzedaży. Spółka jest częścią Banco Santander, jednego z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej.
Stellantis jest jednym z wiodących światowych producentów samochodów i dostawcą mobilności. Jej znane i kultowe marki odzwierciedlają pasję ich wizjonerskich założycieli i dzisiejszych klientów w ich innowacyjnych produktach i usługach, w tym Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys. Napędzani przez naszą różnorodność, prowadzimy sposób, w jaki świat się porusza. Aspirujemy do stania się najlepszą firmą technologiczną w zakresie zrównoważonej mobilności, a nie największą, jednocześnie tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, jak również społeczności, w których działa.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.