SAP przekazuje swoim pracownikom 400 milionów euro

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
400 milionów euro trafi do pracowników SAP na całym świecie. W odpowiedzi na globalną sytuację gospodarczą firma uruchamia program motywacyjny. W ramach „Grow SAP Plan” w ciągu najbliższych czterech lat około 100 000 pracowników koncernu otrzyma dodatkowe premie, będące następstwem wprowadzenia planu opcji na akcje firmy.
Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na globalnej gospodarce. Komisja Europejska prognozuje, że recesja dotknie wszystkich krajów należących do unijnej wspólnoty. To oczywiście bezpośrednio przekłada się na rynek pracy i nastroje pracowników. SAP wychodzi naprzeciw społecznym obawom i pokazuje, że pomimo wprowadzenia niezbędnych oszczędności, stale inwestuje w swoich pracowników. W tym celu firma przyznaje opcje na akcje. Na realizację tego przedsięwzięcia zarząd SAP zabezpieczył budżet w wysokości 400 milionów euro.
Pierwsza transza programu zostanie uruchomiona w lipcu 2021. Kolejne analogicznie w następnych latach. By wziąć udział w programie, nie trzeba kupować akcji. Firma planuje przydzielić uprawnionym pracownikom wirtualne udziały – w sumie po 100 milionów euro rocznie przez okres czterech lat.
– Dokładna wysokość wypłacanych premii będzie uzależniona między innymi od kursu akcji, a każda upoważniona osoba otrzyma, w danym roku, jednakową kwotę. Tym samym wysokość wypłacanych środków nie zależy od miesięcznego wynagrodzenia. Jest efektem sukcesu biznesowego, w tym poziomu zadowolenia klientów oraz liczby upoważnionych do udziału w programie pracowników – wyjaśnia Katarzyna Rusek, dyrektor HR SAP Polska.
„Grow SAP Plan” jest programem motywacyjnym dla pracowników SAP, przeznaczonym dla całego zespołu firmy, poza menadżerami wyższego szczebla, pracującymi studentami oraz osobami rozliczanymi za pracę godzinowo. Firma nie rezygnuje z innych działań mających na celu inwestycje w kadry.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.