Selena ESG zmienia się w Selena Energy
M+G Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Piękna 15 lok. 35
00-549 Warszawa
monika.pietraszek|mplusg.com.pl| |monika.pietraszek|mplusg.com.pl
+48 501 183 386
www.mplusg.com.pl
Selena ESG, należąca do Grupy Selena, czyli globalnego holdingu spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, zmienia nazwę na Selena Energy. Przedmiotem działalności spółki jest wsparcie przedsiębiorstw w ich transformacji energetycznej i jej oferta obejmuje m.in. budowę instalacji fotowoltaicznych, magazyny energii czy ładowarki samochodowe.
Poprzedniczka Selena Energy, czyli Selena ESG, powstała w 2021 r. Początkowo firma łączyła dotychczasowe doświadczenia związane z wykorzystaniem profesjonalnych rozwiązań dla chemii budowlanej (m.in. wykorzystywanej w konstrukcjach dachowych) z rozwiązaniami OZE, w szczególności instalacjami fotowoltaicznymi (PV). Następnie oferta znacznie się rozrosła i do portfolio dodano: niestandardowe rozwiązania dla PV (lekkie konstrukcje na dachy o obniżonej nośności, panele elastyczne), magazyny energii, ładowarki samochodowe, construction management oraz systemy do kompleksowego zarządzania energią elektryczną w organizacji.
– Osią priorytetową rozwoju naszego biznesu są kwestie związane z energią: projektowanie i budowa źródeł wytwórczych zielonej energii, optymalizowanie jej zużycia, własna produkcja energii z OZE na potrzeby Grupy Selena, magazynowanie energii czy szeroko pojęta elektromobilność. Dlatego też zależy nam na tym, aby nazwa Spółki jednoznacznie kojarzyła się z głównym przedmiotem naszej działalności i w niedługim czasie stała się marką pierwszego wyboru wśród firm wspierających procesy transformacji energetycznej w przedsiębiorstwach. Przyjęta strategia rozwoju i działania na rynku wzmocniła nasze przekonanie, że nowa nazwa lepiej będzie korespondowała z kierunkiem obranym na przyszłość. Jestem przekonany, że nowa nazwa Selena Energy będzie wspierać nas w budowaniu pozycji eksperta w dziedzinie optymalizacji energetycznej, odnawialnych źródeł energii oraz szeroko rozumianej transformacji energetycznej w przedsiębiorstwach – oceniaWojciech Tyburski, Prezes Zarządu Selena Energy.
Warto również podkreślić, że rozwiązania Selena Energy w obszarze instalacji fotowoltaicznych, energooszczędnych dachów przemysłowych, magazynowania i zarządzania energią oraz elektromobilności pozwalają na redukcję kosztów energii, obniżenie emisji CO2 i ograniczenie śladu węglowego.
– Polskie przedsiębiorstwa stoją obecnie przed potrzebą przeprowadzenia skutecznej transformacji energetycznej, wynikającej zarówno z wymogów biznesowych, jak i regulacji na szczeblu krajowym i europejskim. W Selena Energy doskonale zdajemy sobie sprawę z istotności oraz korzyści biznesowych i środowiskowych płynących z dobrze wdrożonej transformacji energetycznej. Szeroko rozumiana „zielona energia” się po prostu opłaca każdej firmie w dłuższym terminie. Co dla nas ważne, nowa nazwa Selena Energy oddaje ducha naszej organizacji w obszarze produktowym, komunikacyjnym i pracowniczym – zaznacza dr Anna Dębowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Selena Energy.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.