SHEIN uruchamia fundusz Circularity Fund o wartości 200 mln euro
- Marka SHEIN zapowiada duże inwestycje w inicjatywy mające na celu wzmocnienie pozycji europejskich i brytyjskich marek, projektantów i artystów, aby mogli rozwijać swoją działalność nie tylko w świecie online.
- Fundusz Circularity Fund będzie również wspierał start-upy i firmy w całej UE oraz Wielkiej Brytanii angażujące się w poszukiwanie rozwiązań z zakresu obiegu zamkniętego.
SHEIN – międzynarodowy sklep z modą oraz produktami lifestyle’owymi – ogłosił dziś, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w sumie 250 milionów euro w UE i Wielkiej Brytanii. Działania SHEIN dążące do realizacji celu, jakim jest unowocześnienie branży modowej, obejmą utworzenie funduszu Circularity Fund, a także związane z tym działania operacyjne i komercyjne. Te aktywności wzmocnią wysiłki SHEIN w zakresie wdrażania obiegu zamkniętego i wspierania lokalnego ekosystemu przedsiębiorczości w Europie.
Uruchomienie funduszu Circularity Fund
Główną inicjatywą w programie inwestycyjnym będzie Circularity Fund, który SHEIN zasili dotacją początkową w wysokości 200 milionów euro. Te działania wesprą istniejące już programy SHEIN, wspierające badania i rozwój oraz innowacje w zakresie obiegu zamkniętego w branży modowej. Fundusz będzie dotował start-upy i firmy z całej Europy, które opracowują technologie i rozwiązania nowej generacji. Pomoc obejmie:
- inwestowanie w nowo powstające start-upy pracujące nad innowacjami w zakresie recyklingu materiałów tekstylnych i powiązanych z tym obszarów,
- zawieranie umów odbioru lub innych partnerstw handlowych z bardziej rozwiniętymi start-upami, które zajmują się produkcją materiałów tekstylnych pochodzących z recyklingu lub pojawiających się nowych preferowanych włókien.
SHEIN będzie nie tylko głównym inwestorem dotującym Circularity Fund, ale także zaprosi firmy, instytucje finansowe oraz państwowe fundusze majątkowe z całego świata do inwestowania w dalszy rozwój programu.
„Jako globalny lider w swoim sektorze SHEIN jest zarówno odpowiedzialny, jak i ma możliwość przyspieszenia innowacji, które mogą wpłynąć na ślad środowiskowy całego przemysłu modowego. Circularity Fund będzie wspierał firmy i przedsiębiorców, poszukujących innowacyjnych rozwiązań w zakresie obiegu zamkniętego, z naciskiem na działania prowadzone w UE i Wielkiej Brytanii, gdzie mają miejsce jedne z najbardziej ekscytujących prac w tej dziedzinie. Oprócz finansowania start-upów na wczesnym etapie badań nad nowymi technologiami zamierzamy również inwestować w bardziej rozwinięte firmy w tej przestrzeni, które skomercjalizowały swoje innowacje i są gotowe do zwiększenia skali. Biorąc pod uwagę zasięg SHEIN, marka może stać się katalizatorem powszechnego wdrażania tych rozwiązań w całej branży”. – deklaruje Donald Tang, Executive Chairman SHEIN.
SHEIN działa dla następnej generacji rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju
Uruchomienie Circularity Fund rozszerza działalność marki w ramach istniejących partnerstw SHEIN z innowacyjnymi firmami pracującymi nad rozwiązaniami cyrkularnymi w branży modowej – zgodnie z evoluSHEIN, czyli kompleksową strategią, która kieruje działaniami SHEIN w zakresie zrównoważonego rozwoju. Działania te obejmują:
- Współpracę z Queen of Raw w celu pozyskiwania nadwyżek lub „martwych zapasów” tkanin od innych marek. Pozyskane materiały, które miały trafić na wysypiska śmieci lub do spalenia, są teraz wykorzystywane do produkcji nowych ubrań SHEIN. W 2023 r. firma SHEIN zintegrowała autorskie oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw z systemem zaopatrzenia SHEIN, co poprawiło przepływ danych dotyczących materiałów między platformami.
- Zwiększenie popularności technologii druku denimowego cool transfer wśród dostawców SHEIN. To technologia, która wykorzystuje innowacyjne tusze o wysokiej przyczepności zamiast konwencjonalnych barwników indygo, zużywa znacznie mniej wody niż tradycyjne metody prania denimu.
- Wieloletnie partnerstwo z instytucjami akademickimi badającymi, jak osiągnąć komercyjnie skalowalną produkcję włókien poliestrowych z recyklingu chemicznego. Partnerstwo to zostało wdrożone w 2023 r. i od tego czasu z udało się wyprodukować eksperymentalny materiał poliestrowy z recyklingu.
Wspieranie projektantów, marek i artystów w UE i Wielkiej Brytanii
Pozostałe 50 milionów euro stanowiące początkowy wkład finansowy zostanie przeznaczone na inicjatywy wspierające marki, projektantów i artystów w całej UE i Wielkiej Brytanii. Ten grant umożliwi rozwój działalności marek online dzięki usługom rynkowym SHEIN, a także potencjalnym inwestycjom w badania i rozwój lub wprowadzenie pilotażowych zakładów produkcyjnych SHEIN w Europie.
Działania obejmują:
- Finansowanie programu inkubatora projektantów SHEIN X, który przyciągnie więcej europejskich i brytyjskich artystów i projektantów. To inicjatywa SHEIN umożliwiająca utalentowanym i obiecującym projektantom komercjalizację projektów dzięki współpracy z SHEIN i wsparciu w zakresie produkcji, marketingu i logistyki.
- Stworzenie inicjatywy mającej na celu pomoc europejskim i brytyjskim firmom w rozpoczęciu działalności na platformie Marketplace SHEIN, co umożliwi im dotarcie do bazy klientów SHEIN z całego globu.
„W całej Europie i Wielkiej Brytanii zidentyfikowaliśmy bogatą i zróżnicowaną pulę projektantów, marek i rzemieślników, o których wiemy, że mogą dotrzeć do znacznie szerszej publiczności na naszej platformie. Jesteśmy przekonani, że mogą z powodzeniem skalować swoją działalność dzięki SHEIN” – podsumowuje Donald Tang.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.