SHEIN uruchamia fundusz Circularity Fund o wartości 200 mln euro
- Marka SHEIN zapowiada duże inwestycje w inicjatywy mające na celu wzmocnienie pozycji europejskich i brytyjskich marek, projektantów i artystów, aby mogli rozwijać swoją działalność nie tylko w świecie online.
- Fundusz Circularity Fund będzie również wspierał start-upy i firmy w całej UE oraz Wielkiej Brytanii angażujące się w poszukiwanie rozwiązań z zakresu obiegu zamkniętego.
SHEIN – międzynarodowy sklep z modą oraz produktami lifestyle’owymi – ogłosił dziś, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w sumie 250 milionów euro w UE i Wielkiej Brytanii. Działania SHEIN dążące do realizacji celu, jakim jest unowocześnienie branży modowej, obejmą utworzenie funduszu Circularity Fund, a także związane z tym działania operacyjne i komercyjne. Te aktywności wzmocnią wysiłki SHEIN w zakresie wdrażania obiegu zamkniętego i wspierania lokalnego ekosystemu przedsiębiorczości w Europie.
Uruchomienie funduszu Circularity Fund
Główną inicjatywą w programie inwestycyjnym będzie Circularity Fund, który SHEIN zasili dotacją początkową w wysokości 200 milionów euro. Te działania wesprą istniejące już programy SHEIN, wspierające badania i rozwój oraz innowacje w zakresie obiegu zamkniętego w branży modowej. Fundusz będzie dotował start-upy i firmy z całej Europy, które opracowują technologie i rozwiązania nowej generacji. Pomoc obejmie:
- inwestowanie w nowo powstające start-upy pracujące nad innowacjami w zakresie recyklingu materiałów tekstylnych i powiązanych z tym obszarów,
- zawieranie umów odbioru lub innych partnerstw handlowych z bardziej rozwiniętymi start-upami, które zajmują się produkcją materiałów tekstylnych pochodzących z recyklingu lub pojawiających się nowych preferowanych włókien.
SHEIN będzie nie tylko głównym inwestorem dotującym Circularity Fund, ale także zaprosi firmy, instytucje finansowe oraz państwowe fundusze majątkowe z całego świata do inwestowania w dalszy rozwój programu.
„Jako globalny lider w swoim sektorze SHEIN jest zarówno odpowiedzialny, jak i ma możliwość przyspieszenia innowacji, które mogą wpłynąć na ślad środowiskowy całego przemysłu modowego. Circularity Fund będzie wspierał firmy i przedsiębiorców, poszukujących innowacyjnych rozwiązań w zakresie obiegu zamkniętego, z naciskiem na działania prowadzone w UE i Wielkiej Brytanii, gdzie mają miejsce jedne z najbardziej ekscytujących prac w tej dziedzinie. Oprócz finansowania start-upów na wczesnym etapie badań nad nowymi technologiami zamierzamy również inwestować w bardziej rozwinięte firmy w tej przestrzeni, które skomercjalizowały swoje innowacje i są gotowe do zwiększenia skali. Biorąc pod uwagę zasięg SHEIN, marka może stać się katalizatorem powszechnego wdrażania tych rozwiązań w całej branży”. – deklaruje Donald Tang, Executive Chairman SHEIN.
SHEIN działa dla następnej generacji rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju
Uruchomienie Circularity Fund rozszerza działalność marki w ramach istniejących partnerstw SHEIN z innowacyjnymi firmami pracującymi nad rozwiązaniami cyrkularnymi w branży modowej – zgodnie z evoluSHEIN, czyli kompleksową strategią, która kieruje działaniami SHEIN w zakresie zrównoważonego rozwoju. Działania te obejmują:
- Współpracę z Queen of Raw w celu pozyskiwania nadwyżek lub „martwych zapasów” tkanin od innych marek. Pozyskane materiały, które miały trafić na wysypiska śmieci lub do spalenia, są teraz wykorzystywane do produkcji nowych ubrań SHEIN. W 2023 r. firma SHEIN zintegrowała autorskie oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw z systemem zaopatrzenia SHEIN, co poprawiło przepływ danych dotyczących materiałów między platformami.
- Zwiększenie popularności technologii druku denimowego cool transfer wśród dostawców SHEIN. To technologia, która wykorzystuje innowacyjne tusze o wysokiej przyczepności zamiast konwencjonalnych barwników indygo, zużywa znacznie mniej wody niż tradycyjne metody prania denimu.
- Wieloletnie partnerstwo z instytucjami akademickimi badającymi, jak osiągnąć komercyjnie skalowalną produkcję włókien poliestrowych z recyklingu chemicznego. Partnerstwo to zostało wdrożone w 2023 r. i od tego czasu z udało się wyprodukować eksperymentalny materiał poliestrowy z recyklingu.
Wspieranie projektantów, marek i artystów w UE i Wielkiej Brytanii
Pozostałe 50 milionów euro stanowiące początkowy wkład finansowy zostanie przeznaczone na inicjatywy wspierające marki, projektantów i artystów w całej UE i Wielkiej Brytanii. Ten grant umożliwi rozwój działalności marek online dzięki usługom rynkowym SHEIN, a także potencjalnym inwestycjom w badania i rozwój lub wprowadzenie pilotażowych zakładów produkcyjnych SHEIN w Europie.
Działania obejmują:
- Finansowanie programu inkubatora projektantów SHEIN X, który przyciągnie więcej europejskich i brytyjskich artystów i projektantów. To inicjatywa SHEIN umożliwiająca utalentowanym i obiecującym projektantom komercjalizację projektów dzięki współpracy z SHEIN i wsparciu w zakresie produkcji, marketingu i logistyki.
- Stworzenie inicjatywy mającej na celu pomoc europejskim i brytyjskim firmom w rozpoczęciu działalności na platformie Marketplace SHEIN, co umożliwi im dotarcie do bazy klientów SHEIN z całego globu.
„W całej Europie i Wielkiej Brytanii zidentyfikowaliśmy bogatą i zróżnicowaną pulę projektantów, marek i rzemieślników, o których wiemy, że mogą dotrzeć do znacznie szerszej publiczności na naszej platformie. Jesteśmy przekonani, że mogą z powodzeniem skalować swoją działalność dzięki SHEIN” – podsumowuje Donald Tang.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.