Smartney rozpoczyna współpracę z Dynatrace!

Maciej Kikta
Smartney Grupa Oney S.A.
Krakowiaków 44
02-255 Warszawa
maciej.kikta|smartney.pl| |maciej.kikta|smartney.pl
512278645
www.smartney.pl
Smartney rozpoczyna współpracę z Dynatrace!
Smartney jest pierwszym polskim fintechem pożyczkowym, który nawiązał współpracę z notowaną na nowojorskiej giełdzie spółką Dynatrace, w zakresie poprawy efektywności stosowanej technologii. Trwa właśnie faza pilotażowa, podczas której testowane są rozwiązania udostępniane przez Dynatrace. Docelowo pozwolą one na usprawnianie wszystkich procesów prowadzonych przez Smartney, natychmiastowe wykrywanie pojawiających się w nich błędów i poprawę komfortu Klientów korzystających z usług polskiego pożyczkodawcy.
Dynatrace to globalna spółka tworząca rozwiązania IT wspomagające monitorowanie łańcuchów powiązanych ze sobą aplikacji i środowisk. Wspólnie implementowane rozwiązanie umożliwia monitorowanie funkcjonowania spółki na kilku poziomach – zarówno front jak i backendu, powiązanych rozwiązań chmurowych, zarówno w modelu PaaS, SaaS jak i IaaS. Za funkcjonowanie platformy odpowiadają autorskie rozwiązanie AI o nazwie Davis.
Smartney konsekwentnie promuje koncepcję smart-techów, czyli wytwarzających się wokół spółek technologicznych ekosystemów składających się z dostawców konkretnych, innowacyjnych technologii. Ich umiejętne połączenie pozwala na tworzenie coraz lepszych i wygodniejszych rozwiązań dla Klientów. Jednak z każdym kolejnym wdrożeniem zarządzanie takim smart-techem staje się trudniejsze. Dynatrace jest twórcą jednego z nielicznych na rynku rozwiązań pozwalających na dokładne monitorowanie całych rozgałęzionych procesów. Wykorzystując API i sztuczną inteligencję nie tylko jest w stanie natychmiast zaalarmować o najmniejszym nawet błędzie – ale dzięki możliwości monitorowania również dostawców poszczególnych usług, pozwala wykryć każde odchylenie od normy już na poziomie samego kodu i poszczególnych procedur.
Marcin Brześciański, Dyrektor IT w Smartney wyjaśnia, dlaczego tak istotne jest wdrażanie podobnych rozwiązań: „W sektorze finansowym, szybkość i niezawodność systemów IT są kluczowe, Dynatrace może pomóc w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możliwe jest szybkie reagowanie na awarie i zapobieganie ich powstawaniu, co pozwala na ciągłą i bezpieczną obsługę naszych klientów.”
Jak działa Dynatrace? W czasie implementacji oskryptowany zostaje każdy element infrastruktury IT – zarówno po stronie Klienta (w tym przypadku Smartney) jak i jego partnerów, jeśli elementy infrastruktury wchodzą w interakcję. Po spięciu wszystkich systemów generowany jest wspólny panel sterowania, umożlwiający zarządzanie i monitorowanie nie tylko każdego procesu, ale nawet każdej pojedynczej procedury.
Jak to wygląda w praktyce? Smartney udziela pożyczki, więc Klienci mają do czynienia z procesem wnioskowania o pożyczkę. Kolejno się identyfikują, wypełniają wniosek, przechodzą weryfikację i finalnie również ocenę kredytową, by na koniec otrzymać decyzję i przelew na swoje konto. Dla fintechu jednak, każdy z tych kilku etapów dzieli się na dziesiątki i setki procedur, opisanych tysiącami linijek kodu. Definiuje on, w jaki sposób są weryfikowane dane, gdzie wysyłane są zapytania o historię kredytową, wskazują w jaki sposób taka analiza po stronie Smartney jest prowadzona i kiedy może doprowadzić do wydania pozytywnej decyzji kredytowej. Z każdym kolejnym rokiem funkcjonowania na rynku kodu jest coraz więcej – a z czasem mogą się w nim pojawiać wewnętrzne sprzeczności czy błędy. Nie prowadzą one do awarii – tak duże konflikty są natychmiast wyłapywane – ale każdy z nich może opóźniać proces o kilka cennych sekund. Dzięki Dynatrace możliwe jest natychmiastowe reagowanie na problemy, na które podczas korzystania z serwisu natknąć się mogą Klienci. Jeśli jakaś awaria uniemożliwiła ukończenie procesu, to Zespół Smartney z każdym z nich może się po dokonaniu napraw skontaktować i rozpocząć proces ponownie, tym samym ograniczając ilość tak zwanych porzucanych koszyków.
To również narzędzie umożliwiające łatwą identyfikację miejsc, gdzie wciąż znajduje się przestrzeń do poprawy czy wprowadzenia większej automatyzacji.
Smartney wchodząc na rynek w 2019 roku stworzył zupełnie nową kategorię usług finansowych – łącząc bankową solidność i bezpieczeństwo z fintechową wygodą i szybkością rozpatrywania wniosków. Oferowane przez Smartney pożyczki wielokrotnie zajmowały w rankingach pierwsze miejsce pod względem oferowanych cen i korzyści, podczas gdy sam proces pożyczkowy należy do najszybszych na rynku. Wszystko dzięki zaawansowanej technologicznie ocenie ryzyka i wykorzystywaniu w swoich procesach możliwości stwarzanych przez Otwartą Bankowość. Adopcja technologii oferowanych przez Dynatrace jest kolejnym logicznym krokiem, w kierunku dalszej poprawy doświadczeń Klientów.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.