Sokolik Cup 2024 zakończony - finał młodzieżowego turnieju wspierał WIŚNIOWSKI
To kolejna edycja wydarzenia, które zgromadziło tysiące osób na stadionie Sokoła w Starym Sączu. Podczas turnieju Sokolik Cup 2024 udział wzięło 36 najlepszych, dziecięcych drużyn piłki nożnej z całego świata. Partnerem strategicznym i wielkim fanem zdrowej, sportowej rywalizacji była firma WIŚNIOWSKI.
Turniej Sokolik Cup to największy turniej dla dzieci w Europie Środkowej, cieszący się niesłabnącą popularnością. Finał wydarzenia organizowanego przez Fundację Ja też mam marzenia już 13. rok z rzędu dał możliwość lokalnym drużynom (m.in. klubowi Sandecja, Dunajcec, Limanovia, AP Sanok, Sokoliki Stary Sącz) rozgrywek ze światowymi klubami, takimi jak FC Barcelona, Liverpool, Paris Saint-Germain, Rapid Wiedeń, FS Mriya czy Deportivo La Coruna.
Do udziału w losowaniu grup zaproszono przedstawicieli lokalnego biznesu, włodarzy miasta oraz partnerów strategicznych. Jednym z nich była firma WIŚNIOWSKI:
– Mamy wiele wspólnego z Fundacją Ja też mam marzenia, która realnie dba o to, by dzieciaki mogły rozwijać skrzydła i spełniać swoje sportowe marzenia. Nasi pracownicy sami chętnie uprawiają sport i piłkę nożną, zdarza się też, że ich dzieci grają w lokalnych klubach, biorących udział w corocznych rozgrywkach Sokolik Cup. Nasza firma od lat organizuje także wydarzenia dla młodych – m.in. w ramach Naukowej Wioski, w której dajemy przestrzeń do rozwijania pasji. Młodzi i zdolni są naszą przyszłością, dlatego nie mogliśmy przejść obok tego wydarzenia obojętnie – powiedziała Monika Młynarczyk, dyrektor marketingu w WIŚNIOWSKI.
W dniach 7-9 czerwca w Starym Sączu odbyły się więc finałowe, emocjonujące rozgrywki pełne widowiskowych akcji, pięknych bramek oraz żywiołowych „kiwek”. W wielkim finale turnieju zagrały zespoły z Chorwacji i Czech. NK Lokomotiva Zagrzeb zremisował z Spartą Praga 1:1 i o tym, kto zdobędzie Puchar Sokolika musiała rozstrzygnąć seria rzutów karnych. Te lepiej wykonywali Chorwaci i to oni ostatecznie zostali zwycięzcą 13. turnieju Sokolik Cup 2024. Trzecie miejsce dla zespołu z Hiszpanii: Deportivo la Coruna, które pokonało niemiecki klub 1.FSV Mainz.
– Łącznie w eliminacjach i finałach udział wzięło ponad pół tysiąca dzieci. To ważne, by dać im możliwość spełnienia sportowej pasji. Sam byłem kiedyś dzieckiem i wiem, jak ważne są takie wydarzenia w życiu każdego z nich. Cieszę się, że turniej z roku na rok zdobywa coraz większe rzesze uczestników, ale i partnerów. Jestem ogromnie wdzięczy za udział firmy WIŚNIOWSKI w Sokolik Cup 2024. To wielka pomoc, wsparcie i przede wszystkim renoma, mieć takiego partnera u swego boku – powiedział Tomasz Popiela, organizator turnieju Sokolik 2023.
![www.challenge-poland.com Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_765813073,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
www.challenge-poland.com
![Gdańsk stolicą triathlonu po raz czwarty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1417982468,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Gdańsk stolicą triathlonu po raz czwarty
![Haier oficjalnym partnerem Roland Garros 2024](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1315685457,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Haier oficjalnym partnerem Roland Garros 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Edukacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/241-ramka-prawa-biznes,w_274,r_png,_small.png)
Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
Mężczyźni są coraz bardziej zaangażowani w wychowanie swoich dzieci. W dużej mierze ułatwiają im to przepisy prawne. Dzięki dyrektywie work–life balance w ubiegłym roku 19 tys. ojców skorzystało z urlopu rodzicielskiego, a w dwóch pierwszych miesiącach tego roku – 9 tys. Wciąż spory jest jednak odsetek ojców, którzy obawiają się reakcji swojego pracodawcy na tak długie wolne od pracy. Przy okazji Dnia Ojca eksperci podkreślają potrzebę budowania odpowiedniej kultury w firmach i organizacjach, ale też uświadamiania ojców na temat ich unikalnej roli w wychowywaniu dzieci. Temu ma służyć uruchomiona właśnie trzecia odsłona kampanii Facet na 100 PRO pod tegorocznym hasłem „Jestem tatą na 100 pro. Bo chcę”.
Ochrona środowiska
Europa idzie w kierunku ponownego wykorzystywania surowców. Prawo i fundusze unijne będą w kolejnych latach mocno wspierać ten proces
![](https://www.newseria.pl/files/11111/goz-zmiany-foto-3,w_133,r_png,_small.png)
W nowej perspektywie finansowej na wsparcie projektów biznesowych i samorządowych w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego trafi w sumie kilkaset milionów złotych. Przykładem są uruchamiane w czerwcu przez PARP kolejne konkursy dla sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na projekty z zakresu GOZ. Wokół cyrkularności kręci się także unijna legislacja, jest to bowiem jeden z najważniejszych warunków osiągnięcia neutralności klimatycznej. Eksperci w trakcie Polish Circular Forum 2024 zwracali uwagę na to, że potrzebę inwestowania w zamknięty obieg widzi coraz więcej branż i firm, traktując to nie tylko jako wymóg polityki klimatycznej UE, lecz również sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej.
IT i technologie
Polska zwiększa inwestycje w technologie kosmiczne. To element budowania obronności kraju
![](https://www.newseria.pl/files/11111/mon-technologie-kosmiczne-foto,w_133,r_png,_small.png)
Pod koniec czerwca do życia powołana zostanie Agencja Rozpoznania Geoprzestrzennego i Usług Satelitarnych. W maju w polskiej armii został powołany korpus satelitarny. To kolejne w ostatnich miesiącach inicjatywy, które mają zwiększyć wykorzystanie przez Polskę technologii kosmicznych, szczególnie satelitarnych, w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa. Nasz kraj docelowo chce dysponować własnymi satelitami, które dostarczą danych dla obronności i zarządzania kryzysowego. Precyzja danych satelitarnych pozwala jednak nie tylko wzmacniać zdolności defensywne, ale też szybko reagować na klęski klimatyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.