Somfy partnerem XII Kongresu Stolarki Polskiej
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Somfy partnerem XII Kongresu Stolarki Polskiej
W warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton rozpoczyna się dziś (26 maja) kolejna edycja Kongresu Stolarki Polskiej. Somfy Polska jest partnerem wspierającym to wydarzenie.
Organizowany cyklicznie już po raz 12. przez Związek Polskie Okna i Drzwi kongres to największe spotkanie przedstawicieli branży stolarki budowlanej, a także reprezentantów świata biznesu, nauki, polityki i mediów.
W tym roku dyskusje skupią się wokół trzech bloków tematycznych. W ramach pierwszego, zatytułowanego „Branża na tle sytuacji geopolitycznej”, poruszone zostaną takie kwestie, jak wzrost cen stolarki na tle sytuacji branży budowlanej czy wpływ problemów z dostępnością surowców na ciągłość produkcji. Hasłem wiodącym drugiego bloku będą zagadnienia związane w kryzysem klimatycznym, m.in. wpływ sytuacji politycznej na rozwój sektora odnawialnych źródeł energii, a także poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań branży stolarki otworowej w zakresie zrównoważonego budownictwa.
– Zminimalizowanie śladu węglowego w budownictwie to jeden z najbardziej efektywnych sposobów łagodzenia skutków kryzysu klimatycznego. W tym kontekście cieszy fakt, że coraz więcej producentów okien oferuje je już w zestawach ze zautomatyzowanymi osłonami przeciwsłonecznymi. Takie okna nie tylko skutecznie chronią budynki latem przed przegrzaniem, a zimą przed nadmiernym wyziębieniem, ale także przyczyniają się do ograniczenia zużycia wysokoemisyjnej i coraz droższej energii pozyskiwanej z paliw kopalnych – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home.
Wreszcie kongresowy trzeci blok to „Sprzedaż i marketing przyszłości”. Tu dyskusje będą skupiać się wokół takich problemów, jak: zdefiniowanie przyszłych kanałów sprzedaży, rosnące znaczenie sklepów internetowych, wpływ inflacji na sprzedaż produktów stolarki budowlanej czy budowa marki w czasie kryzysu.
Jako że wydarzenie to, po ubiegłorocznej zdalnej odsłonie spowodowanej pandemią, wraca do formuły stacjonarnej, jego uczestnicy znów będą mieli doskonałą okazję do nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych i wymiany doświadczeń. Kongres zakończy uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną branżowe nagrody i wyróżnienia.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.