Sprint zapewni utrzymanie sygnalizacji i systemu sterowania ruchem na Mazowszu
W połowie września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych wraz z użytkowanym systemem sterowania ruchem na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA Oddział w Warszawie. Zwycięzcą postępowania została olsztyńska firma Sprint, która będzie świadczyła te usługi przez najbliższe trzy lata.
Na mocy podpisanej umowy firma Sprint będzie przez kolejne 36 miesięcy odpowiedzialna za utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie województwa mazowieckiego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie m.in. zapewnienie bieżącej konserwacji i naprawy sygnalizacji świetlnych oraz stały monitoring ich funkcjonowania, w tym przetwarzanie i archiwizacja danych, jak i niezbędna modernizacja i rozbudowa urządzeń sterowania ruchem.
– Cieszę się, że będziemy po raz kolejny współpracować z GDDKiA. Mimo wieloletnich doświadczeń i realizacji licznych projektów z zakresu zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich, krajowych oraz na terenie wielu polskich miast, do każdego nowego zadania podchodzimy indywidualnie. Każdy projekt jest inny i rządzi się swoimi prawami oraz specyfiką. W tym przypadku jednym z ważniejszych elementów naszej współpracy będzie maksymalne skrócenie czasu interwencji do poziomu poniżej 30 minut w razie awarii. Biorąc pod uwagę, że mówimy o całym województwie, będzie to ciekawe wyzwanie, którego chętnie się podejmujemy – mówi wiceprezes firmy Sprint, Waldemar Matukiewicz.
W ramach podpisanej umowy pod opiekę olsztyńskiej firmy trafi łącznie ponad 170 sygnalizacji świetlnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą (kamery, detektory, urządzenia do transmisji danych). W szczegółowy zakres obowiązków utrzymaniowych i konserwacyjnych wchodzą m.in. budowa nowych i modernizacje istniejących sygnalizacji świetlnych, pogotowie sygnalizacyjne, usuwanie awarii, usterek, wymiana zużytych materiałów, naprawa urządzeń sygnalizacyjnych, kompleksowe odnowy wiosenne całej infrastruktury, usuwanie skutków wypadków drogowych, kolizji, aktów wandalizmu, bieżące monitorowanie stanu pracy urządzeń sterowniczych, aktualizacje dokumentacji i optymalizacja pracy sterowników
Istotnym elementem kontraktu jest też przygotowanie i wdrożenie systemu monitoringu stanu pracy sterowników sygnalizacji. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: zapewnienie aplikacji operatorskiej, dostawa i konfiguracja niezbędnych urządzeń transmisji danych w szafach sterowniczych oraz uruchomienie i bieżąca obsługa monitoringu.
Jest to kolejny przetarg na utrzymanie tej infrastruktury. Poprzednio Sprint współpracował z GDDKiA Oddział w Warszawie w latach 2017-2020. W ramach tego kontraktu, poza konserwacją urządzeń Zamawiającego Sprint wybudował min. 20 nowych sygnalizacji świetlnych. Współpraca firmy Sprint z GDDKiA na mocy obecnie obowiązującej umowy będzie trwała do połowy września 2027 r.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.