Sprint zapewni utrzymanie sygnalizacji i systemu sterowania ruchem na Mazowszu
W połowie września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych wraz z użytkowanym systemem sterowania ruchem na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA Oddział w Warszawie. Zwycięzcą postępowania została olsztyńska firma Sprint, która będzie świadczyła te usługi przez najbliższe trzy lata.
Na mocy podpisanej umowy firma Sprint będzie przez kolejne 36 miesięcy odpowiedzialna za utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie województwa mazowieckiego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie m.in. zapewnienie bieżącej konserwacji i naprawy sygnalizacji świetlnych oraz stały monitoring ich funkcjonowania, w tym przetwarzanie i archiwizacja danych, jak i niezbędna modernizacja i rozbudowa urządzeń sterowania ruchem.
– Cieszę się, że będziemy po raz kolejny współpracować z GDDKiA. Mimo wieloletnich doświadczeń i realizacji licznych projektów z zakresu zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich, krajowych oraz na terenie wielu polskich miast, do każdego nowego zadania podchodzimy indywidualnie. Każdy projekt jest inny i rządzi się swoimi prawami oraz specyfiką. W tym przypadku jednym z ważniejszych elementów naszej współpracy będzie maksymalne skrócenie czasu interwencji do poziomu poniżej 30 minut w razie awarii. Biorąc pod uwagę, że mówimy o całym województwie, będzie to ciekawe wyzwanie, którego chętnie się podejmujemy – mówi wiceprezes firmy Sprint, Waldemar Matukiewicz.
W ramach podpisanej umowy pod opiekę olsztyńskiej firmy trafi łącznie ponad 170 sygnalizacji świetlnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą (kamery, detektory, urządzenia do transmisji danych). W szczegółowy zakres obowiązków utrzymaniowych i konserwacyjnych wchodzą m.in. budowa nowych i modernizacje istniejących sygnalizacji świetlnych, pogotowie sygnalizacyjne, usuwanie awarii, usterek, wymiana zużytych materiałów, naprawa urządzeń sygnalizacyjnych, kompleksowe odnowy wiosenne całej infrastruktury, usuwanie skutków wypadków drogowych, kolizji, aktów wandalizmu, bieżące monitorowanie stanu pracy urządzeń sterowniczych, aktualizacje dokumentacji i optymalizacja pracy sterowników
Istotnym elementem kontraktu jest też przygotowanie i wdrożenie systemu monitoringu stanu pracy sterowników sygnalizacji. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: zapewnienie aplikacji operatorskiej, dostawa i konfiguracja niezbędnych urządzeń transmisji danych w szafach sterowniczych oraz uruchomienie i bieżąca obsługa monitoringu.
Jest to kolejny przetarg na utrzymanie tej infrastruktury. Poprzednio Sprint współpracował z GDDKiA Oddział w Warszawie w latach 2017-2020. W ramach tego kontraktu, poza konserwacją urządzeń Zamawiającego Sprint wybudował min. 20 nowych sygnalizacji świetlnych. Współpraca firmy Sprint z GDDKiA na mocy obecnie obowiązującej umowy będzie trwała do połowy września 2027 r.
Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!
Modernizacje w branży wod-kan
Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.