Strażacy ochotnicy przejechali ponad 70000 km, pomagając uchodźcom
Strażacy z Ochotniczych Straży Pożarnych od kilku miesięcy pomagają uchodźcom z objętej wojną Ukrainy. Dzięki samochodom, które w marcu bezpłatnie przekazała im firma Volkswagen Financial Services, mogą swoją służbę wykonywać sprawniej i skuteczniej. Przejechali nimi ponad 70 000 kilometrów!
Firma Volkswagen Financial Services przekazała łącznie na rzecz OSP 20 samochodów. Pojazdy trafiły do wybranych jednostek czynnie zaangażowanych w pomoc uchodźcom, położonych głównie w województwach przygranicznych. Samochody od marca są wykorzystywane do transportu osób oraz przewożenia żywności i darów dla potrzebujących. Auta zostały przekazane bezpłatnie na okres 6 miesięcy.
Pojazdy marki Volkswagen zostały dokładnie sprawdzone technicznie. Każdy został wyposażony w pakiet serwisowy i ubezpieczenie oraz kartę paliwową, żeby strażacy mogli skupić się na swoich zadaniach i tym, co najważniejsze – niesieniu pomocy potrzebującym uchodźcom. Jest to kolejna odsłona trwającej od 2020 roku współpracy między VW FS a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
– Pomagamy tak, jak umiemy najlepiej, dostarczając mobilność. Jako Volkswagen Financial Services czynimy to po prostu z potrzeby serca. Widzimy, że dzięki naszemu wsparciu strażacy ochotnicy mogą na większą skalę nieść tak potrzebną pomoc uchodźcom z Ukrainy – podkreśla Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Pomoc liczona kilometrami
Dwadzieścia samochodów przekazanych na rzecz jednostek OSP pokonało od marca do końca maja łącznie 71 147 km. Liderem w tym szczytnym rankingu okazała się OSP Rymanów, której druhowie mieli na liczniku ponad 8 000 km pomocy na rzecz uchodźców z Ukrainy. Niewiele mniej, bo ponad 5 000 km, przejechali strażacy z GPR OSP Myślenice (woj. małopolskie) oraz z OSP Bełżec (woj. lubelskie).
– Jesteśmy dumni, że przekazane przez nas samochody każdego dnia pomagają strażakom ochotnikom w codziennej służbie. Jednego dnia dostarczają dary do miejsc, w których przebywają uchodźcy, a innego przewożą książki w języku ukraińskim do lokalnej biblioteki, aby dzieciaki nie narzekały na nudę. Oczywiście nie liczy się sam pokonany dystans, lecz faktycznie udzielona pomoc, dlatego wszystkim jednostkom OSP należą się zasłużone brawa – mówi Dariusz Brodnicki, Dyrektor Marketingu i Brand Managementu w Volkswagen Financial Services.
Volkswagenami na Księżyc
Wspólne działania Związku OSP i Volkswagen Financial Services na rzecz lokalnych społeczności trwają od 2020 roku. Celem pierwszej edycji była walka ze skutkami pandemii Covid-19. Samochody VW FS wykorzystywano też w akcjach ratunkowych, zabezpieczaniu terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowaniu lasów w czasie upałów. Od początku działań, czyli od 2020 roku, auta pokonały łącznie 388 000 km. To mniej więcej tyle, ile wynosi dystans na Księżyc. Jeśli zaś sięgnąć po bardziej przyziemne porównanie, auta OSP z logo VW FS okrążyły Ziemię – i to aż 9 razy.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.