Komunikaty PR

STYROPOL wraca na polski rynek

2022-04-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Do pobrania infopras ( 0.05 MB )

Firma chce w ten sposób nawiązać do najlepszych historii na kartach polskiej gospodarki. Zamierza rozwijać markę STYROPOL i wprowadzać ją na nowy poziom technologiczny między innymi dzięki wykorzystaniu własnego nowoczesnego laboratorium badawczego.

STYROPOL to marka dobrze znana na rynku budowlanym. Od 1991 roku był to jeden z największych producentów styropianu w Polsce. Dziś, nawiązując do jej tradycji, reaktywujemy markę, którą dzięki nowoczesnym maszynom, własnemu laboratorium i doskonale wyszkolonej kadrze od razu wprowadzamy na wysoki poziom technologiczny. Nasze płyty termoizolacyjne będą produktami „made in Poland”, ale o jakości na wysokim poziomie – deklaruje Jarosław Przybyszewski, członek zarządu firmy STYROPOL.

STYROPOL – marka z tradycjami

Przez ponad 20 lat działalności produkty STYROPOL były wykorzystywane przy termoizolacji tysięcy budynków. Pięć fabryk dawało wiele miejsc pracy w różnych częściach kraju: Starachowicach, Biskupcu k. Olsztyna, Wrocławiu, Kaliszu Pomorskim i podwarszawskiej Cięciwie (powiat wołomiński).

Od początku funkcjonowania STYROPOL wyznaczał nowe standardy w zakresie jakości i rodzajów styropianów używanych w budownictwie oraz logistyce dostaw. Firma stworzona w oparciu o polski kapitał, rozwijała się dynamicznie i szybko zbudowała ogólnopolską sieć fabryk. Zakład w Starachowicach był nawet swego czasu uznawany za największą fabrykę styropianów w Europie.

Marka ostatecznie zniknęła z rynku w 2014 roku, w wyniku decyzji niemieckich właścicieli, którzy w owym czasie zarządzali spółką.

Polski kapitał, światowa jakość

Zadania reaktywacji dobrze znanej, polskiej marki podjęła się Grupa STB Koncept, która od wielu lat prężnie rozwijała się jako generalny wykonawca i producent styropianu. Należąca do grupy spółka STYROPOL Sp. z o.o. – powołana w 2017 roku – zarządza obecnie fabryką w podwarszawskiej Cięciwie. Po kilku latach przygotowań, spółka ponownie wprowadza na rynek markę STYROPOL. Nowy STYROPOL nie jest firmą wielką, ale poprzez znajomość rynku, zasad jego funkcjonowania oraz zwinność w działaniu – może wyznaczać nowy kierunek rozwoju produktów styropianowych w Polsce.

STB Koncept wspiera STYROPOL Sp. z o.o. w codziennej działalności, zapewniając jej przede wszystkim wysokiej jakości usługi zarządcze. Zespół grupy ma szerokie doświadczenie z działalności na rynku budowlanym, co pozwala na lepsze rozumienie lokalnego rynku i potrzeb klientów STYROPOLU. Polski kapitał i kadra są gwarancją, że STYROPOL stanie się ponownie ważnym graczem na rynku materiałów termoizolacyjnych podkreśla Jarosław Przybyszewski, członek zarządu STYROPOL SP. z o.o.

Sprawdzone technologie

Styropian jest dla nowego zespołu pracowników STYROPOL pasją. W Cięciwie działa zaawansowana technologicznie fabryka, która w przyszłości będzie dalej modernizowana i automatyzowana, dając możliwość powstania nowych asortymentów. Zakład dostarcza produkty idealnie trafiające w potrzeby wymagających klientów. Zespół firmy łączy doświadczenie w branży budowlanej i materiałów termoizolacyjnych z biegłością w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami.

Styropiany produkowane przez STYROPOL charakteryzują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i doskonałymi parametrami termoizolacyjności. Jakość produktów potwierdzana jest przez nowoczesne, wewnętrzne laboratorium, które dysponuje najwyższej klasy maszynami. Każda partia płyt styropianowych jest regularnie badana, dlatego odbiorcy materiałów firmy mogą być pewni, że w ich ręce trafia produkt najwyższej jakości.

Jeszcze w 2020 roku, pomimo pandemii, zarząd spółki podjął strategiczną decyzję o doposażeniu naszego zakładowego laboratorium w najwyższej jakości maszyny badawcze do kontroli materiałów termoizolacyjnych. Nowe, najwyższej światowej klasy urządzenia laboratoryjne, które działają w fabryce od maja 2021 r., pozwalają nam produkować płyty styropianowe spełniające wszystkie wymogi norm europejskich i światowych i – co niemniej ważne – naszych klientów. Codziennie testujemy nasze produkty na rozciąganie, ściskanie, zginanie, ścinanie, odrywanie, wciskanie, wyciąganie, przebijanie i wiele innych, które pomagają naszym specjalistom doskonalić produkowane materiały termoizolacyjne w celu zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa ich stosowania. Wszystkie badania wykonujemy zgodnie z najnowszymi wytycznymi norm PN-EN 13163 oraz PN-EN 13172, dbając o najdrobniejsze szczegóły – dodaje członek zarządu STYROPOLU.

A to jeszcze nie koniec dbania o jakość produktów STYROPOLU. Zarząd spółki wystąpił właśnie do Instytutu Materiałów Budowlanych i Technologii Betonu o certyfikację systemu kontroli jakości w zakładzie, w Cięciwie. Najwyższe standardy potwierdzają także ostatnie kontrole Głównego Inspektora Materiałów Budowlanych. Wszystkie próbki produktów wytwarzanych przez STYROPOL sp. z.o.o, pobrane w tym roku, których wyniki już do spółki dotarły, są pozytywne.

Strategia na przyszłość

Troska o klienta nie ogranicza się w przypadku STYROPOLU do oferowania optymalnych rozwiązań technologicznych. Firma dba również o zrównoważoną produkcję i stan środowiska naturalnego. Cały proces wytwarzania płyt termoizolacyjnych a w zakładzie w Cięciwie jest niskoodpadowy – odbywa się w obiegu zamkniętym. Powstające w ten sposób styropiany wykorzystywane do termoizolacji budynków pozwalają na optymalną i ekonomiczną redukcję zużycia energii.  W tej chwili w spółce pracuje łącznie ok. 50 osób. W planach jest rozbudowa zakładu: powstanie nowej hali, uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych i stopniowe zwiększanie zatrudnienia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communicatio Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.