Komunikaty PR

Światowy rynek corporate gifting rośnie. W jakie prezenty biznesowe inwestować?

2023-05-31  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/

Prezenty biznesowe i firmowe akcesoria zawsze były ważnym elementem prowadzenia firmy. Służyły do wyróżnienia pracownika czy wzmacniania relacji z klientami lub partnerami. W wyniku pandemii nabrały one nowego, jeszcze większego znaczenia. Przekłada się to na wzrost wartości globalnego rynku corporate gifting, która wynosi ponad 258 miliardów dolarów. Polska nie pozostaje jednak w tyle.

Praca zdalna i hybrydowa, a także chęć budowania równości i integracji pracowników przyspieszają wzrost światowego przemysłu prezentów korporacyjnych. Eksperci oszacowali, że w 2022 roku na całym świecie aż 16% firm przeszło w całkowity tryb home office. W ubiegłym roku w USA liczba pracowników, którzy zdecydowali się na pracę z domu wzrosła o 24% w porównaniu do 2021 roku. Dla firm, które funkcjonują w tak rozproszonym środowisku, trafiony prezent stał się sposobem na wzmocnienie więzi między pracownikiem a organizacją. Podobnie, gdy relacje z klientami są utrzymywane na odległość – dobrze dobrany gift zaczął wypełniać tę lukę. Zdecydowanie potwierdzają to raporty. Obecnie szacowana na 258 miliardów dolarów wartość rynku upominków korporacyjnych ma wzrosnąć do 312 miliardów dolarów do 2025 roku[1].
 

Polskie firmy inwestują w pracowników

Również w polskich firmach akcesoria czy upominki z brandingiem od dawna były popularnym sposobem na promocję marki, budowanie więzi z pracownikami i zwiększanie poczucia przynależności do organizacji. Mimo obecnych wyzwań ekonomicznych, tego typu działania nadal są skuteczne, a firmy inwestują w zakup merchu – czyli różnego rodzaju akcesoriów, a także odzieży z logotypem. Nic dziwnego – aż 97% zapytanych pracowników uważa dawanie prezentów, nawet niewielkich upominków, za dobrą praktykę stosowaną przez pracodawcę[2]. Dla większości jest to forma docenienia, poprawienia samopoczucia, troski i dbania o pracownika, a także element motywujący do pracy.

Na podstawie obserwacji, ale także danych jakimi są wyniki finansowe naszej firmy, jesteśmy przekonani, że przedsiębiorstwa w Polsce dbają i inwestują w corporate gifting. W korporacjach bardzo popularne są prezenty wręczane nowym pracownikom w momencie rozpoczęcia współpracy. Jedna z firm, która korzysta z naszych usług, podzieliła się informacją, że badanie przeprowadzone wśród nowych pracowników, wykazało wybór welcome pack'a, jako najatrakcyjniejszy etap onboardingu – mówi Wiktor Rostkowski, współzałożyciel firmy MerchUp, specjalizującej się w produkcji personalizowanej odzieży i akcesoriów.

Polski przemysł prezentów korporacyjnych w czasie pandemii także mocno się rozwija. Na rynku pojawiły się nowe, innowacyjne usługi, które są kompleksowym rozwiązaniem dla firm – gifting as a service. Korzystając z tego modelu, firmy mogą zlecić na zewnątrz cały proces produkcji, pakowania i dostarczania prezentów.
 

Czym obdarowywać w 2023 roku?

Światowe trendy są jednogłośne – prezenty biznesowe powinny być przede wszystkim przemyślane. Niezależnie od tego czy stroną obdarowaną ma być pracownik, partner biznesowy czy dawny klient, firma powinna myśleć przede wszystkim o użyteczności danego upominku i jego jakości.

Nieprzemyślane upominki mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego, nawet jeśli pracodawca miał najlepsze zamiary, wręczając czekoladkę znanej marki z miłym przesłaniem z okazji Dnia Doceniania Pracownika. Wyszliśmy już z ery tandetnych t-shirtów z logo firmy, które po jednym praniu traciły swój kolor czy długopisów przestających działać po pierwszym użyciu. Wysokiej jakości obrandowana bluza, w atrakcyjnym kolorze może być świetnym pomysłem na pierwszy prezent dla nowego pracownika i stać się wizytówką firmy. Ale sprawdzi się także jako gift dla partnera biznesowego, który nosząc ją stanie się niejako ambasadorem naszej marki – mówi Aleksander Paczek, współtwórca MerchUp (dawniej BluzUp).

Wśród najbardziej pożądanych upominków firmowych znajduje się oczywiście gratyfikacja finansowa. Wyróżniane są także vouchery i bony na różnego rodzaju wyjścia czy karty podarunkowe, które mogą być świetnym uzupełnieniem firmowego podarunku[3]. Dobrym pomysłem będzie także zapytanie pracowników o to, jaki prezent chcieliby otrzymać, tym samym dostosowując się do ich różnorodności i potrzeb. Od przenośnych urządzeń elektronicznych po akcesoria biurowe i odzież – dostarczenie pracownikom prezentów, które odpowiadają ich preferencjom i stylowi życia, może być wartościowym elementem budowania relacji.

 


[1] Coresight

[2] Badanie „Mikołaj w pracy… podarunki dla pracowników 2019”, przeprowadzone przez HBRP/ICAN Institute i Edenred

[3] Katolog Marzeń, Raport: Potencjał prezentu dla pracownika 2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.