Komunikaty PR

Światowy rynek corporate gifting rośnie. W jakie prezenty biznesowe inwestować?

2023-05-31  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/

Prezenty biznesowe i firmowe akcesoria zawsze były ważnym elementem prowadzenia firmy. Służyły do wyróżnienia pracownika czy wzmacniania relacji z klientami lub partnerami. W wyniku pandemii nabrały one nowego, jeszcze większego znaczenia. Przekłada się to na wzrost wartości globalnego rynku corporate gifting, która wynosi ponad 258 miliardów dolarów. Polska nie pozostaje jednak w tyle.

Praca zdalna i hybrydowa, a także chęć budowania równości i integracji pracowników przyspieszają wzrost światowego przemysłu prezentów korporacyjnych. Eksperci oszacowali, że w 2022 roku na całym świecie aż 16% firm przeszło w całkowity tryb home office. W ubiegłym roku w USA liczba pracowników, którzy zdecydowali się na pracę z domu wzrosła o 24% w porównaniu do 2021 roku. Dla firm, które funkcjonują w tak rozproszonym środowisku, trafiony prezent stał się sposobem na wzmocnienie więzi między pracownikiem a organizacją. Podobnie, gdy relacje z klientami są utrzymywane na odległość – dobrze dobrany gift zaczął wypełniać tę lukę. Zdecydowanie potwierdzają to raporty. Obecnie szacowana na 258 miliardów dolarów wartość rynku upominków korporacyjnych ma wzrosnąć do 312 miliardów dolarów do 2025 roku[1].
 

Polskie firmy inwestują w pracowników

Również w polskich firmach akcesoria czy upominki z brandingiem od dawna były popularnym sposobem na promocję marki, budowanie więzi z pracownikami i zwiększanie poczucia przynależności do organizacji. Mimo obecnych wyzwań ekonomicznych, tego typu działania nadal są skuteczne, a firmy inwestują w zakup merchu – czyli różnego rodzaju akcesoriów, a także odzieży z logotypem. Nic dziwnego – aż 97% zapytanych pracowników uważa dawanie prezentów, nawet niewielkich upominków, za dobrą praktykę stosowaną przez pracodawcę[2]. Dla większości jest to forma docenienia, poprawienia samopoczucia, troski i dbania o pracownika, a także element motywujący do pracy.

Na podstawie obserwacji, ale także danych jakimi są wyniki finansowe naszej firmy, jesteśmy przekonani, że przedsiębiorstwa w Polsce dbają i inwestują w corporate gifting. W korporacjach bardzo popularne są prezenty wręczane nowym pracownikom w momencie rozpoczęcia współpracy. Jedna z firm, która korzysta z naszych usług, podzieliła się informacją, że badanie przeprowadzone wśród nowych pracowników, wykazało wybór welcome pack'a, jako najatrakcyjniejszy etap onboardingu – mówi Wiktor Rostkowski, współzałożyciel firmy MerchUp, specjalizującej się w produkcji personalizowanej odzieży i akcesoriów.

Polski przemysł prezentów korporacyjnych w czasie pandemii także mocno się rozwija. Na rynku pojawiły się nowe, innowacyjne usługi, które są kompleksowym rozwiązaniem dla firm – gifting as a service. Korzystając z tego modelu, firmy mogą zlecić na zewnątrz cały proces produkcji, pakowania i dostarczania prezentów.
 

Czym obdarowywać w 2023 roku?

Światowe trendy są jednogłośne – prezenty biznesowe powinny być przede wszystkim przemyślane. Niezależnie od tego czy stroną obdarowaną ma być pracownik, partner biznesowy czy dawny klient, firma powinna myśleć przede wszystkim o użyteczności danego upominku i jego jakości.

Nieprzemyślane upominki mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego, nawet jeśli pracodawca miał najlepsze zamiary, wręczając czekoladkę znanej marki z miłym przesłaniem z okazji Dnia Doceniania Pracownika. Wyszliśmy już z ery tandetnych t-shirtów z logo firmy, które po jednym praniu traciły swój kolor czy długopisów przestających działać po pierwszym użyciu. Wysokiej jakości obrandowana bluza, w atrakcyjnym kolorze może być świetnym pomysłem na pierwszy prezent dla nowego pracownika i stać się wizytówką firmy. Ale sprawdzi się także jako gift dla partnera biznesowego, który nosząc ją stanie się niejako ambasadorem naszej marki – mówi Aleksander Paczek, współtwórca MerchUp (dawniej BluzUp).

Wśród najbardziej pożądanych upominków firmowych znajduje się oczywiście gratyfikacja finansowa. Wyróżniane są także vouchery i bony na różnego rodzaju wyjścia czy karty podarunkowe, które mogą być świetnym uzupełnieniem firmowego podarunku[3]. Dobrym pomysłem będzie także zapytanie pracowników o to, jaki prezent chcieliby otrzymać, tym samym dostosowując się do ich różnorodności i potrzeb. Od przenośnych urządzeń elektronicznych po akcesoria biurowe i odzież – dostarczenie pracownikom prezentów, które odpowiadają ich preferencjom i stylowi życia, może być wartościowym elementem budowania relacji.

 


[1] Coresight

[2] Badanie „Mikołaj w pracy… podarunki dla pracowników 2019”, przeprowadzone przez HBRP/ICAN Institute i Edenred

[3] Katolog Marzeń, Raport: Potencjał prezentu dla pracownika 2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.