Szczecin inwestuje w modernizacje: na jakim etapie są prace na ul. Szafera?
Szczecin to drugie najlepsze miasto do życia w Polsce – tak wynika z 4. edycji raportu BEAS. W ostatnich latach stolica województwa zachodnio-pomorskiego nie tylko zyskała miano ważnego ośrodka gospodarczego i kulturalnego, ale także zasłynęła jako przestrzeń, w której mieszkańcy mogą cieszyć się wysoką jakością życia. To zasługa licznych modernizacji, m.in. w obszarze infrastruktury drogowej i tramwajowej. Jednym z ważnych elementów transformacji miasta jest przebudowa ul. Szafera. Na jakim etapie są prace?
Szczecin z licznymi planami przebudowy
Szczecin to jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Dzięki licznym inwestycjom oraz ambitnym planom przebudowy i modernizacji, staje się symbolem innowacji. Władze miasta konsekwentnie wdrażają strategię, która ma na celu unowocześnienie kluczowych obszarów urbanistycznych oraz poprawę komunikacji miejskiej.
Szczecin przede wszystkim intensywnie inwestuje w zrównoważony transport publiczny. Ideą budowy nowych linii tramwajowych i modernizacji istniejących tras jest zmniejszenie emisji spalin i ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się po mieście. W projekty te zaangażowana jest m.in. firma Tormel, znana z innowacyjnych rozwiązań w budownictwie drogowym i tramwajowym.
Wielka modernizacja ul. Szafera
Ul. Szafera to jeden z kluczowych szlaków komunikacyjnych w północno-zachodniej części miasta. Ulica biegnie od skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do rejonu osiedla Zawadzkiego-Klonowica. Przebiega blisko Lasku Arkońskiego, co czyni ją atrakcyjną trasą dla osób szukających dostępu do terenów zielonych i rekreacyjnych. Jest znana głównie dzięki swojemu położeniu w pobliżu dużych obiektów sportowych i rekreacyjnych – mowa przede wszystkim o Hali Widowiskowo-Sportowej Netto Arena oraz stadionie miejskim, gdzie odbywają się różne imprezy sportowe i kulturalne.
Ulica od lat wymagała gruntownego remontu. Pierwszej przebudowy podjęto się już w 2020 roku. Inwestycja objęła odcinek od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera (ok. 1,2 km). W ramach modernizacji powstały drogi o dwóch dwupasmowych jezdniach z dwukierunkowym torowiskiem tramwajowym, przystosowanym do ruchu autobusowego. Wzdłuż jezdni wybudowany chodniki i drogi rowerowe. Co więcej, w pobliżu hali widowiskowo-sportowej powstała nowa pętla tramwajowo-autobusowa oraz parking.
Będzie jeszcze lepiej: w perspektywie projekt dalszej przebudowy
Prace na odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera to element szerszego planu modernizacji ul. Szafera. Obecnie trwa II i III etap przebudowy – od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Sosabowskiego. Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej drogi wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzech przystanków autobusowo-tramwajowych, jednego przystanku tramwajowego i dwóch zatok autobusowych – wyjaśnia Przemysław Majewski Prezes Zarządu firmie Tormel Sp. z o.o., będącej jednym z wykonawców inwestycji.
Dzięki inwestycji długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Linie tramwajowe, które kończyły bieg na nieistniejącej już pętli Krzekowo, teraz będą kursować aż do pętli na os. Zawadzkiego. W ramach inwestycji drogowej dwupasmowa, dwukierunkowa arteria połączy ulicę Krzywoustego z al. Wojska Polskiego.
Projekt zakłada także stworzenie nowych przestrzeni zielonych, które mają nie tylko podnieść estetykę tej części miasta, ale także wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców.
Przebudowa ul. Szafera to ważna inwestycja drogowa i tramwajowa na mapie Szczecina – podkreśla Przemysław Majewski z Tormel. – Przede wszystkim znacząco usprawni komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz ułatwi dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego, poprawiając dostępność dla mieszkańców i zwiększając przepustowość ruchu.
Inwestycja powoli zmierza ku końcowi
Prace modernizacyjne w obrębie ul. Szafera rozpoczęły się w lutym 2023 r. Latem do użytku oddano nowy odcinek ulicy Sosabowskiego łączący dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Kierowcy na razie mają do dyspozycji po jednym pasie jezdni w każdą stronę, ponieważ w okolicy dalej trwa przebudowa. Kilka tygodni temu na trasę ruszyły też pierwsze tramwaje – pętla na os. Zawadzkiego od strony ul. Żołnierskiej. Prace idą zgodnie z harmonogramem – mówi przedstawiciel firmy Tormel. – Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na luty przyszłego roku. Zostało więc tylko kilka miesięcy do tego, by mieszkańcy mogli w pełni korzystać z odnowionej ul. Szafera.
Szczecin, stawiając na coraz to kolejne modernizacje, staje się symbolem nowoczesności i innowacji. Miasto konsekwentnie realizuje strategię inwestycji w infrastrukturę, kładąc duży nacisk na rozwój transportu publicznego, ścieżek rowerowych oraz przestrzeni publicznych. Przebudowa ulicy Szafera, realizowana przez firmę Tormel, to niezwykle ważny projekt, wpisujący się w szerszy plan modernizacji miasta.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.