Trzynasta edycja EFNI już za trzy tygodnie
Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, Krzysztof Gawkowski, wicepremier, minister cyfryzacji, Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska, Radosław Sikorski, minister spraw zagranicznych – to tylko niektórzy goście rozpoczynającej się za niecałe trzy tygodnie – 16 października 2024 r. – trzynastej już edycji Europejskiego Forum Nowych Idei.
Tegoroczna edycja Forum odbędzie się w dniach 16-18 października w sopockim hotelu Radisson Blu. Wśród gości i panelistów EFNI 2024 znajdą się przedstawiciele świata biznesu, kultury oraz nauki, a także europejskiej i polskiej administracji publicznej.
Swoją obecność w Sopocie zapowiedzieli: Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, Krzysztof Gawkowski, wicepremier, minister cyfryzacji, Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska, Jakub Jaworowski, minister aktywów państwowych, Barbara Nowacka, minister edukacji, Marzena Okła-Drewnowicz, minister ds. polityki senioralnej, Krzysztof Paszyk, minister rozwoju i technologii, Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej, Radosław Sikorski, minister spraw zagranicznych, Izabela Leszczyna, minister zdrowia, Katarzyna Kacperczyk, wiceminister zdrowia, Światłana Cichanouska, prezydentka-elekt Białorusi, Tomasz Chłoń, pełnomocnik ministra spraw zagranicznych ds. przeciwdziałania dezinformacji międzynarodowej, Zbigniew Derdziuk, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP oraz Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pion ds. Unii Europejskiej.
Na uczestników czekać będzie różnorodny program: debaty skupiać się będą wokół najważniejszych wyzwań dla biznesu i społeczeństw w zmieniającym się świecie. Rozmowy toczyć się będą wokół tematów związanych z globalnymi trendami oraz przyszłości UE. Europejskie Forum Nowych Idei to jedyna konferencja w Polsce, w której kluczową perspektywą nie są najbliższe dni, miesiące czy kolejny cykl wyborczy a lata i dekady.
Debaty panelowe zostaną podzielone na pięć ścieżek tematycznych:
- Europa w zrównoważonym świecie,
- Europa w spolaryzowanym świecie,
- Europa i cyfrowa transformacja,
- Europa i zielona zmiana,
- Zdrowa Europa.
Ponadto Forum wzbogacą dyskusje w formacie EFNI Talks, rozmowy Nocnych Marków, spotkania z autorami książek i wiele więcej.
Trzynasta edycja Europejskiego Forum Nowych Idei będzie wyjątkowa z wielu względów. Forum odbywa się tuż przed objęciem przez Polskę unijnej prezydencji, a także w roku 25-lecia Konfederacji Lewiatan, która organizuje wydarzenie we współpracy z BusinessEurope i miastem Sopot.
EFNI jest jedną z największych konferencji biznesowych w tej części Europy, poświęconą globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości Europy. Ma służyć za platformę dialogu i wymiany myśli pomiędzy przedstawicielami świata biznesu, nauki, kultury, decydentami, liderami opinii oraz reprezentantami administracji lokalnej, krajowej i europejskiej. Co roku gromadzi około półtora tysiąca uczestników z kilkunastu krajów.
Więcej szczegółów dotyczących programu EFNI 2024 tutaj.
Rejestracja tutaj.
Europejskie Forum Nowych Idei
Sopot, Hotel Radisson Blu
16-18 października 2024
Zarejestruj się już dziś na efni.pl
#CoBędzieJutro
Europejskie Forum Nowych Idei organizowane jest od 2011 roku przez Konfederację Lewiatan przy współudziale BusinessEurope oraz miasta Sopot.
Partnerami strategicznymi EFNI 2024 są Orange, Orlen SA i Google. Partnerzy główni: Adamed, Allegro, Amazon, BAT Poland, Danone, Fundacja Kronenberga City Handlowy, Miasto Gdańsk, Grupa Lux Med, Huawei, IKEA, InPost, Invest in Pomerania, Komisja Europejska, Meta, MSD, Philip Morris International, PGE, PKO BP, TikTok oraz Samorząd Województwa Pomorskiego.
Partnerzy wspierający: ARP, BASF, bp Polska, Centrum Kreatywności Targowa, Clean Air Fund, Deutsche Bank, Diageo, EDP Polska Energia, GSK, Grupa Ergis, Château Isolette, Kotler Impact, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, Lilly, Millennium Bank, Medicover, Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych, PharmaNET, Radisson Blu Sopot, Range Rover, Servier, Uber, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych.
Strategicznymi partnerami merytorycznymi są: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet Łódzki, a partnerami merytorycznymi: Centrum Stosunków Międzynarodowych, Euractiv.pl, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Nowej Wspólnoty, Instytut Finansów Publicznych, Legimi, Polityka Insight, PWN oraz Thinktank.
Partnerami instytucjonalnymi są Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny Grupa Pracodawców oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, a partnerem technologicznym – Amber Expo.
Główni partnerzy medialni: BusinessInsider Polska, Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta.pl, Onet, PAP, Puls Biznesu, Radio Zet, Rzeczpospolita, RP.pl, TOK FM, TVN24 bis i Wyborcza.biz.
Partnerzy medialni: ams, Miesięcznik Finansowy Bank, Biznesinfo.pl, Biznes Prestiż, Dziennik Bałtycki, e-newsroom, Express Biznesu, ICAN Institute, ISB News, My Company Polska, Newseria, NewsMed, Parkiet.com, Radio Nowy Świat, Strefa Biznesu, Super Biznes, Trójmiasto.pl, Warsaw Business Journal, Wprost oraz XYZ.
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.