PIB BROKER S.A. - synergia WDB S.A. i Brokers Union
Dolnośląscy brokerzy, WDB S.A. i „Brokers Union” sp. z o.o., ogłaszają połączenie sił i rozpoczęcie działania pod nową nazwą – PIB BROKER S.A. Ta decyzja ma wyzwolić pełny potencjał dwóch specjalistycznych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce, którzy wchodzą w skład międzynarodowego zespołu PIB Group.
Nowa marka z jednej strony dziedziczy doświadczenie i sukcesy obu podmiotów, a z drugiej otwiera nowy rozdział na polskim rynku ubezpieczeniowym, wyzwalając potencjał wynikający ze ściślejszej współpracy obu podmiotów.
Zamiast dwóch – jeden silny i kompetentny
Połączenie WDB S.A. i „Brokers Union” sp. z o.o. pod marką PIB BROKER S.A. wynika przede wszystkim z podobnego modelu biznesowego i wspólnego obszaru geograficznego, na którym działały obie spółki. Dzięki synergii kompetencji i doświadczenia naszych zespołów jesteśmy w stanie dostarczyć klientom jeszcze lepszy serwis i nie tylko sprostać ich oczekiwaniom, ale również je wyprzedzać oraz dostarczać innowacyjne rozwiązania w zakresie ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem. Otoczenie biznesowe zmienia się w ostatnich latach dość dynamicznie i aby móc nadal być atrakcyjnym partnerem dla naszych klientów, musimy rozumieć ich potrzeby, problemy, z jakimi się borykają oraz znajdować rozwiązania dla obecnych i przyszłych wyzwań. Widzimy rolę brokera nie tylko w aranżowaniu odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej, ale przede wszystkim w zarządzaniu ich ryzykiem poprzez identyfikowanie zagrożeń i ciągłym szukaniu, zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym, rozwiązań najlepiej chroniących naszych klientów – opowiada Mariusz Muszyński, Prezes Zarządu PIB BROKER S.A.
Zyskają klienci, ale także ludzie
Prezentowana zmiana została oparta na istniejących mocnych związkach między obiema firmami, a także na korzyściach, które przyniesie ściślejsza współpraca. Skorzystać mają na tym głównie klienci obu spółek, ale także tworzące je od wielu lat bardzo profesjonalne zespoły. PIB BROKER S.A. działa bowiem w specjalizacjach charakteryzujących się dużym potencjałem wzrostu.
To dla nas jeden z kluczowych projektów, jakie zrealizowaliśmy w ostatnich latach i przede wszystkim znaczący krok w naszym rozwoju – komentuje Natalia Jackowiak, Wiceprezes Zarządu PIB BROKER S.A. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskują przede wszystkim klienci, ale w równej mierze również nasi pracownicy, poprzez dostęp do bazy wiedzy, wymiany doświadczeń (w tym międzynarodowych) i kompetencji oraz możliwości uczenia się od siebie. Nowa marka na rynku oferuje nie tylko dostęp do większych możliwości, ale także wzmocniony zakres świadczonych usług i zespół doskonałych specjalistów gotowych do działania na każdym polu, gdzie istnieje potrzeba ochrony interesów naszych klientów. O kompetencjach każdej spółki brokerskiej świadczy najbardziej jej zespół. W PIB BROKER S.A. jest to dla nas kluczowe i nadal będziemy inwestować w tych, którzy stanowią największą wartość naszej firmy, czyli nasz zespół ekspertów. Będziemy stawiać na szkolenia, stwarzać możliwości rozwoju i dawać naszym zespołom satysfakcję z wykonywanej pracy.
Ścisła współpraca kluczem do dalszego wzrostu
Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę i prezentować olbrzymi potencjał w nowej formule, co pomoże nam w dalszym dynamicznym rozwoju – opowiada Filip Rybacki, Wiceprezes PIB BROKER S.A. Widzimy ogromny potencjał wzrostu naszej kultury organizacyjnej, opartej na silnych relacjach interpersonalnych, które są w branży brokerskiej fundamentem. W naszej codziennej pracy dążymy do bycia w ścisłej czołówce brokerów najlepiej rozumiejących potrzeby swoich klientów. Teraz będziemy kontynuować zarówno nasz rozwój, jak i współpracę międzynarodową. Klienci oraz partnerzy biznesowi mogą spodziewać się jeszcze większej dynamiki, elastyczności i zaangażowania w obszarze ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem.
Razem możemy więcej
Jak podkreślają Członkowie Zarządu, cała transakcja nie jest klasyczną fuzją, a raczej unikatową szansą na połączenie potencjałów operacyjnych, bogatego doświadczenia i kultur organizacyjnych obu spółek.
Widzimy dziś duże szanse dla PIB BROKER S.A. w dobieraniu dla naszych klientów jeszcze lepszych, dopasowanych, wręcz szytych na miarę rozwiązań, szczególnie tam, gdzie nasze dotychczasowe kompetencje się uzupełniają – dodaje Radosław Grzęda Wiceprezes Zarządu PIB BROKER S.A. Myślę tu w szczególności o grupowych programach ochrony życia i zdrowia, ale tak naprawdę będziemy rozwijać kompleksowo wszystkie rozwiązania ubezpieczeniowe, jakich potrzebują nasi klienci. Nasze akumulowane przez lata kompetencje będą procentować z korzyścią dla całego portfela naszych klientów.
O PIB GROUP POLAND
PIB Group Poland sp. z o.o. stanowi centrum usług wspólnych dla spółek w ramach polskich struktur PIB Group oraz odpowiada za tworzenie jednolitych standardów obsługi klientów i procesów integracyjnych. PIB Group Poland sp. z o.o. zapewnia spółkom z grupy wsparcie w obszarze finansów, księgowości, prawa, Compliance, marketingu, IT i HR, odgrywając jednocześnie kluczową rolę w procesie konsolidacji polskiego sektora pośrednictwa ubezpieczeniowego.
O PIB GROUP na Świecie
Grupa PIB, to międzynarodowa grupa składająca się z różnorodnych pośredników ubezpieczeniowych. Jest obecna w 9 krajach, generując przychody przekraczające 350 mln funtów brytyjskich z ubezpieczeń specjalistycznych. Dzięki współpracy doświadczonych brokerów, PIB Group oferuje kompleksowe rozwiązania ubezpieczeniowe, wychodząc poza lokalne rynki.
PIB Group, będąc jedną z największych grup pośrednictwa ubezpieczeniowego w Europie, zebrała w 2022 r. składkę o wartości ok. 13 mld zł i osiągnęła znaczący wzrost przychodów na poziomie około 70% rok do roku.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.