PIB BROKER S.A. - synergia WDB S.A. i Brokers Union
Dolnośląscy brokerzy, WDB S.A. i „Brokers Union” sp. z o.o., ogłaszają połączenie sił i rozpoczęcie działania pod nową nazwą – PIB BROKER S.A. Ta decyzja ma wyzwolić pełny potencjał dwóch specjalistycznych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce, którzy wchodzą w skład międzynarodowego zespołu PIB Group.
Nowa marka z jednej strony dziedziczy doświadczenie i sukcesy obu podmiotów, a z drugiej otwiera nowy rozdział na polskim rynku ubezpieczeniowym, wyzwalając potencjał wynikający ze ściślejszej współpracy obu podmiotów.
Zamiast dwóch – jeden silny i kompetentny
Połączenie WDB S.A. i „Brokers Union” sp. z o.o. pod marką PIB BROKER S.A. wynika przede wszystkim z podobnego modelu biznesowego i wspólnego obszaru geograficznego, na którym działały obie spółki. Dzięki synergii kompetencji i doświadczenia naszych zespołów jesteśmy w stanie dostarczyć klientom jeszcze lepszy serwis i nie tylko sprostać ich oczekiwaniom, ale również je wyprzedzać oraz dostarczać innowacyjne rozwiązania w zakresie ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem. Otoczenie biznesowe zmienia się w ostatnich latach dość dynamicznie i aby móc nadal być atrakcyjnym partnerem dla naszych klientów, musimy rozumieć ich potrzeby, problemy, z jakimi się borykają oraz znajdować rozwiązania dla obecnych i przyszłych wyzwań. Widzimy rolę brokera nie tylko w aranżowaniu odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej, ale przede wszystkim w zarządzaniu ich ryzykiem poprzez identyfikowanie zagrożeń i ciągłym szukaniu, zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym, rozwiązań najlepiej chroniących naszych klientów – opowiada Mariusz Muszyński, Prezes Zarządu PIB BROKER S.A.
Zyskają klienci, ale także ludzie
Prezentowana zmiana została oparta na istniejących mocnych związkach między obiema firmami, a także na korzyściach, które przyniesie ściślejsza współpraca. Skorzystać mają na tym głównie klienci obu spółek, ale także tworzące je od wielu lat bardzo profesjonalne zespoły. PIB BROKER S.A. działa bowiem w specjalizacjach charakteryzujących się dużym potencjałem wzrostu.
To dla nas jeden z kluczowych projektów, jakie zrealizowaliśmy w ostatnich latach i przede wszystkim znaczący krok w naszym rozwoju – komentuje Natalia Jackowiak, Wiceprezes Zarządu PIB BROKER S.A. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskują przede wszystkim klienci, ale w równej mierze również nasi pracownicy, poprzez dostęp do bazy wiedzy, wymiany doświadczeń (w tym międzynarodowych) i kompetencji oraz możliwości uczenia się od siebie. Nowa marka na rynku oferuje nie tylko dostęp do większych możliwości, ale także wzmocniony zakres świadczonych usług i zespół doskonałych specjalistów gotowych do działania na każdym polu, gdzie istnieje potrzeba ochrony interesów naszych klientów. O kompetencjach każdej spółki brokerskiej świadczy najbardziej jej zespół. W PIB BROKER S.A. jest to dla nas kluczowe i nadal będziemy inwestować w tych, którzy stanowią największą wartość naszej firmy, czyli nasz zespół ekspertów. Będziemy stawiać na szkolenia, stwarzać możliwości rozwoju i dawać naszym zespołom satysfakcję z wykonywanej pracy.
Ścisła współpraca kluczem do dalszego wzrostu
Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę i prezentować olbrzymi potencjał w nowej formule, co pomoże nam w dalszym dynamicznym rozwoju – opowiada Filip Rybacki, Wiceprezes PIB BROKER S.A. Widzimy ogromny potencjał wzrostu naszej kultury organizacyjnej, opartej na silnych relacjach interpersonalnych, które są w branży brokerskiej fundamentem. W naszej codziennej pracy dążymy do bycia w ścisłej czołówce brokerów najlepiej rozumiejących potrzeby swoich klientów. Teraz będziemy kontynuować zarówno nasz rozwój, jak i współpracę międzynarodową. Klienci oraz partnerzy biznesowi mogą spodziewać się jeszcze większej dynamiki, elastyczności i zaangażowania w obszarze ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem.
Razem możemy więcej
Jak podkreślają Członkowie Zarządu, cała transakcja nie jest klasyczną fuzją, a raczej unikatową szansą na połączenie potencjałów operacyjnych, bogatego doświadczenia i kultur organizacyjnych obu spółek.
Widzimy dziś duże szanse dla PIB BROKER S.A. w dobieraniu dla naszych klientów jeszcze lepszych, dopasowanych, wręcz szytych na miarę rozwiązań, szczególnie tam, gdzie nasze dotychczasowe kompetencje się uzupełniają – dodaje Radosław Grzęda Wiceprezes Zarządu PIB BROKER S.A. Myślę tu w szczególności o grupowych programach ochrony życia i zdrowia, ale tak naprawdę będziemy rozwijać kompleksowo wszystkie rozwiązania ubezpieczeniowe, jakich potrzebują nasi klienci. Nasze akumulowane przez lata kompetencje będą procentować z korzyścią dla całego portfela naszych klientów.
O PIB GROUP POLAND
PIB Group Poland sp. z o.o. stanowi centrum usług wspólnych dla spółek w ramach polskich struktur PIB Group oraz odpowiada za tworzenie jednolitych standardów obsługi klientów i procesów integracyjnych. PIB Group Poland sp. z o.o. zapewnia spółkom z grupy wsparcie w obszarze finansów, księgowości, prawa, Compliance, marketingu, IT i HR, odgrywając jednocześnie kluczową rolę w procesie konsolidacji polskiego sektora pośrednictwa ubezpieczeniowego.
O PIB GROUP na Świecie
Grupa PIB, to międzynarodowa grupa składająca się z różnorodnych pośredników ubezpieczeniowych. Jest obecna w 9 krajach, generując przychody przekraczające 350 mln funtów brytyjskich z ubezpieczeń specjalistycznych. Dzięki współpracy doświadczonych brokerów, PIB Group oferuje kompleksowe rozwiązania ubezpieczeniowe, wychodząc poza lokalne rynki.
PIB Group, będąc jedną z największych grup pośrednictwa ubezpieczeniowego w Europie, zebrała w 2022 r. składkę o wartości ok. 13 mld zł i osiągnęła znaczący wzrost przychodów na poziomie około 70% rok do roku.
Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.