Komunikaty PR

USA: Nowa Toyota Mirai tańsza od poprzedniego modelu o 19 000 dolarów

2021-01-14  |  18:00
Biuro prasowe

Toyota Mirai 2021 właśnie zadebiutowała na amerykańskim rynku jako nowy flagowy sedan w ofercie marki. Pięcioosobowa limuzyna o długości niemal 5 m kosztuje w USA 49 500 dolarów, czyli o 9 000 dolarów mniej od poprzedniej generacji. Jednak w styczniu z okazji premiery Toyota oferuje klientom specjalny rabat w wysokości 10 000 dolarów, co stawia ten wyprzedzający swoje czasy, bezemisyjny samochód na ogniwa paliwowe w tym samym przedziale cenowym co hybrydowa Toyota Avalon.
 

Mirai drugiej generacji, który właśnie debiutuje na amerykańskim rynku, jest większy od poprzednika, ma bardziej atrakcyjną, usportowioną stylistykę oraz wiele wspólnego z flagowym Lexusem LS, z którym dzieli platformę GA-L. Jest też mocniejszy, bardziej dynamiczny i bardziej oszczędny, a jego zasięg wzrósł o 30%.

Zwykle w takich sytuacjach nowy model jest droższy od schodzącego, ale nie tym razem. Standardowa cena nowego Mirai na amerykańskim rynku wynosi 49 500 dolarów i jest o 9 050 dolarów niższa od ceny pierwszej wodorowej Toyoty. Ale to dopiero początek. W styczniu, z okazji premiery można uzyskać na nowy model ogromny rabat 10 000 dolarów, co sprawia, że Mirai 2. generacji staje się tańszy od poprzednika aż o 19 050 dolarów i kosztuje 39 500 dolarów. Dla porównania, niewiele mniej, bo 37 000 dolarów trzeba zapłacić w USA za sedana Toyota Avalon Hybrid. Rabat jest przyznawany klientom, którzy skorzystają z finansowania Toyoty, na przykład z kredytu 0% na 60 miesięcy.

Katalogowa cena 49 500 dolarów sytuuje Mirai bardziej na poziomie Lexusa niż Toyoty, ale w przypadku tego modelu jest ona bardziej niż uzasadniona – nie tylko ze względu na rewolucyjny napęd na ogniwa paliwowe, ale także wielkość, stylistykę, jakość wykonania, luksusowe wykończenie i poziom wyposażenia. Na amerykańskim rynku Mirai w podstawowej wersji XLE jest nieco droższy od hybrydowego Lexusa ES i dużo tańszy od limuzyny LS, z którą jest spokrewniony. Mirai w wersji Limited kosztuje 66 000 dolarów, o 10 000 dolarów mniej od Lexusa LS z benzynowym silnikiem V6 twin-turbo.

Kolejnym atutem Mirai jest nisko położony środek ciężkości i napęd na tylne koła, co przy silniku elektrycznym o mocy 185 KM sprawia, że wodorowa Toyota jest jednocześnie bezemisyjnym samochodem dla fanów ekologii i zrywnym usportowionym sedanem o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Mirai to najmocniejszy samochód na wodór na rynku i jedyny z tylnym napędem. Ten klasyczny layout sprawi kierowcom tym większą radość, że silnik elektryczny dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 309 Nm w pełnym zakresie prędkości od chwili ruszenia. Oczywiście nie jest to samochód do bicia rekordów na torze, ale przyjemna dynamika jazdy i pełny komfort dużego sedana klasy premium przy niskim zużyciu wodoru, bezemisyjności i krótkim czasie tankowania sprawiają, że Mirai to po prostu świetny samochód do codziennej jazdy. Do tego dochodzi większy o 30% zasięg na jednym tankowaniu, który według oficjalnych amerykańskich pomiarów wynosi 402 mile (647 km).

Rynkowa premiera Toyoty Mirai 2021 miała miejsce w Japonii w grudniu. W USA model jest na razie dostępny tylko w Kalifornii, gdzie znajdują się niemal wszystkie amerykańskie stacje tankowania wodoru. Ale już niedługo trafi na pierwsze rynki europejskie i stopniowo będzie wprowadzany do innych regionów świata. Kiedy w Polsce zostaną otwarte pierwsze stacje wodorowe, Mirai pojawi się również w ofercie Toyoty w naszym kraju.

Produkcja nowego modelu jest planowana na poziomie 30 000 egzemplarzy, czyli 10 razy większym niż w przypadku budowanego głównie ręcznie pierwszego Mirai. W szybkim tempie produkcji pomoże modułowa architektura TNGA, w której projektowane są niemal wszystkie nowe modele Toyoty i Lexusa. Dzięki temu Mirai dzieli wiele komponentów, w tym platformę i elementy napędu, z innymi modelami obu marek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Najszybsza w Warszawie stacja ładowania aut elektrycznych w Royal Wilanów Biuro prasowe
2021-03-04 | 16:30

Najszybsza w Warszawie stacja ładowania aut elektrycznych w Royal Wilanów

Nowa, czterostanowiskowa, ogólnodostępna stacja ładowania aut elektrycznych działa od 22 lutego. To w tej chwili  jedyne miejsce o takich parametrach (mocy 100 kW) w Warszawie,
Motoryzacja Auto i rower w wynajmie - Arval wprowadza ofertę 6 Wheels
2021-03-02 | 15:59

Auto i rower w wynajmie - Arval wprowadza ofertę 6 Wheels

W chłodne dni autem, a w słoneczne rowerem elektrycznym – tak może wyglądać dojazd do pracy kierowców, korzystających z pakietu Arval 6 Wheels. To pierwsza oferta na polskim
Motoryzacja Jesteśmy jedyną firma na świecie, która nie ukrywa wyników testów dynamicznych
2021-03-02 | 15:00

Jesteśmy jedyną firma na świecie, która nie ukrywa wyników testów dynamicznych

Czym jest Smart Kid Belt i dla dzieci w jakim wieku jest przeznaczony? Maciej Łuczak, Prezes Zarządu Smart Kid SA: Smart Kid Belt jest urządzeniem przytrzymującym, które służy do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Trwają negocjacje umowy społecznej między rządem a górnikami. Na wypracowanie porozumienia potrzebne jest kilka tygodni

Rząd i górnicze związki zawodowe pracują nad kształtem umowy społecznej w sprawie wsparcia likwidacji górnictwa. – Potrzebujemy co najmniej kilku tygodni, by wypracować formułę, która będzie do zaakceptowania przez obie strony, ale także Komisję Europejską – mówi odpowiedzialny za te negocjacje wiceminister Artur Soboń. Jak podkreśla, ustawowe gwarancje zatrudnienia oczekiwane przez stronę społeczną są nie do zrealizowania. Podobnie jak powrót do koncepcji budowy bloku węglowego w Ostrołęce.

Handel

Ignacy Morawski: Dopóki prognozy inflacji pokazują poziom między 2 a 4 proc., zagrożenia dla gospodarki nie ma. Ale będzie to uwierać konsumentów

Ostatnie dane z Eurostatu za styczeń 2021 roku pokazały, że w Polsce poziom cen rośnie najsilniej w Unii Europejskiej. To efekt dynamicznego wzrostu wynagrodzeń i intensywnej pomocy budżetowej dla firm w obliczu pandemii. Zdaniem ekonomisty Ignacego Morawskiego inflacja na poziomie między 2 a 4 proc. nie stanowi zagrożenia dla gospodarki. Na razie nie widać więc powodu do podwyżek stóp procentowych.

Nauka

Nawet 5 proc. populacji nigdy nie zachoruje na COVID-19. Polscy naukowcy szukają genu, który odpowiada za odporność na tę chorobę oraz jej przebieg

Efektem projektu badawczego „Odporni na COVID” ma być tani i dostępny test, który pozwoli sprawdzić, czy zakażenie koronawirusem będzie poważnym zagrożeniem dla zdrowia lub życia konkretnej osoby. Test umożliwi również wskazanie osób genetycznie opornych na zakażenie SARS-CoV-2. To może być między 1 a 5 proc. społeczeństwa. – Zakończyliśmy już rekrutację uczestników badania i przeanalizowaliśmy około 30 proc. danych. Pierwszych rezultatów projektu spodziewamy się w czerwcu – zapowiada dr Paweł Zawadzki, prezes spółki MNM Diagnostics, która realizuje projekt wraz z Centralnym Szpitalem Klinicznym MSWiA w Warszawie.