VEHIS szybko rośnie i bije kolejne rekordy. Spółka podsumowuje ostatni rok
- Jak wiele można osiągnąć na rynku leasingu samochodów dzięki nowatorskiemu modelowi biznesowemu i wykorzystaniu cyfryzacji – ilustruje to przypadek młodej spółki leasingowej VEHIS
- Pozabankowy fintech wspierany przez największych inwestorów w regionie odnotował wzrost miesięcznej wartości finansowania samochodów z 7 mln zł we wrześniu roku ubiegłego do 75 mln zł obecnie, co daje ponad 1000% dynamikę wzrostu. Bieżący rok spółka zakończy z zyskiem 4–5 milionów złotych, co jest wyjątkowym osiągnięciem nawet w kategorii firm bardzo dynamicznie skalujących swoją działalność.
- Nasza wizja prostego, taniego i transparentnego pozabankowego finansowania nabycia samochodów na równych zasadach dla przedsiębiorców i konsumentów, wraz z kompleksowym wsparciem jego użytkowania i mocnym wykorzystaniem narzędzi internetowych, okazała się strzałem w 10. Zapoczątkowaliśmy zmiany w branży, które są już nie do zatrzymania – mówi Grzegorz Tracz, prezes VEHIS.
We wrześniu 2023 roku spółka VEHIS odnotowała miesięczny wolumen finansowania nabycia samochodów na poziomie przekraczającym 75 mln zł. Stanowi to ponad 1000% wzrost w porównaniu do września ubiegłego roku, kiedy to VEHIS rozwinął działalność po pozyskaniu finansowania dłużnego. Wewnętrzne prognozy VEHIS przewidują, że na koniec bieżącego roku poziom finansowania zbliży się do 100 mln zł miesięcznie, a cały rok spółka zamknie z zyskiem na poziomie 4-5 milionów złotych.
VEHIS powstał w 2019 roku ze wsparciem kapitałowym Enterprise Investors, jednej z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej. W sierpniu 2022 roku spółka pozyskała finansowanie dłużne o wartości ponad 1,3 mld zł od Goldman Sachs Asset Management i Santander Corporate & Investment Banking.
VEHIS na tle branży leasingu
W 2022 roku firmy leasingowe udzieliły w Polsce przedsiębiorcom i konsumentom finansowania nabycia samochodów osobowych o łącznej wartości 31,2 mld zł, co oznaczało spadek o 4,7 proc. w porównaniu z 2021 r. Dane za pierwsze półrocze 2023 r. pokazują, że branża leasingowa w segmencie finansowania samochodów osobowych zakończy ten rok na dużym plusie. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r., zanotowano wzrost udzielonego finansowania o prawie 30%. Nawet na takim tle wyniki VEHIS mocno się wyróżniają, co świadczy o celnym zaadresowaniu potrzeb przedsiębiorców i konsumentów w postaci prostego i taniego, mocno wspieranego cyfrowo finansowania nabycia samochodów.
W ostatnich miesiącach dynamicznie rośnie zespół pracowników VEHIS, który zatrudnia już blisko 200 pracowników. Firma przyciągnęła najwyższej klasy menedżerów m.in. z zakresu sprzedaży i finansów, produktów, procesu, IT i ryzyka.
O spółce VEHIS
VEHIS jest w światowym biznesie kolejnym dowodem tego, jak wiele można osiągnąć łącząc innowacyjny, ambitny model biznesowy, kompetencje i doświadczenie zespołu zarządzającego oraz duży kapitał od pierwszoligowych inwestorów.
Za wizją i rozwojem VEHIS stoją menedżerowie Grzegorz Tracz, Ireneusz Meller, Jan Bujak Marcin Wykręt, a rok temu dołączył Jacek Pasławski, m. in. były prezes Interii. Wcześniej przez 25 lat zarządzali oni instytucjami finansowymi - w tym na rynku leasingu samochodów, doprowadzając kierowane przez siebie firmy do pozycji liderów tej branży (VW Bank, VW Leasing, Getin Noble Bank, Getin Leasing, Alior Leasing).
Podstawowym wyróżnikiem VEHIS jest kompleksowe podejście: nie tylko do finansowania nabycia samochodu, ale także dzięki nowoczesnej platformie internetowej daje możliwość szybkiego i dogodnego wyboru samochodu do finansowania spośród wszystkich dostępnych na rynku marek. Firma towarzyszy klientowi na wszystkich etapach procesu związanego z wyborem i finansowaniem samochodu, oferując:
- wybór samochodów zebranych na jednej platformie umożliwiającej ich porównanie (obecnie ponad 3 tys. samochodów wszystkich marek i liczba ta stale rośnie),
- doradztwo przy wyborze samochodu,
- szybką, zautomatyzowaną decyzję o udzieleniu finansowania na konkurencyjnych warunkach oraz najprostszą, 3-stronicową umowę,
- ubezpieczenie pojazdu (również polisy klienta) rozłożone na raty, wraz z późniejszymi odnowieniami polisy,
- wsparcie serwisowe podczas eksploatacji samochodu,
- na koniec kontraktu wsparcie przy sprzedaży samochodu lub jego zamianie na nowszy w bardzo opłacalnym modelu rozliczeń, stanowiącym novum na rynku.
Jednym z filarów koncepcji VEHIS jest cyfrowa platforma vehis.pl, pozwalająca wszelkie formalności związane z finansowaniem i obsługą samochodu realizować w zautomatyzowany sposób w kanale online.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.