W Rudzie Śląskiej powstało niemal 300 metrowe cięgno
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
284 metry – taką długość posiada wyprodukowane w Rudzie Śląskiej cięgno, które docelowo znajdzie zastosowanie przy budowie mostu w okolicy niemieckiego miasta Wuppertal. Wykonawcą tak imponującego elementu jest firma DYWIDAG, która współtworzy największe infrastrukturalne projekty na całym świecie.
Wykorzystuje się je m.in. do budowy mostów na całym świecie, a swoje zastosowane znalazły już w takich projektach jak: Harbor Bridge w Corpus Christi w Teksasie / USA, Houston Ship Channel Replacement Bridge w Houston w Teksasie, Grenland Bridge w Norwegii, most w Satu Mare w Rumunii, most Neue Strombrücke Magdeburg w Niemczech, a także most Overfly w Norymberdze.
Mowa o produkowanych w Rudzie Śląskiej cięgnach, skąd trafiają na place budów niemal każdego zakątka świata. W ostatnim czasie w hali produkcyjnej DYWIDAG powstał prawdziwy gigant, czyli cięgno mierzące niemal 300 metrów.
- Jest to pierwsze 284 metrowe cięgno wyprodukowane w Rudzie Śl. Wcześniej takie zlecenie było realizowane w poprzedniej lokalizacji firmy w Niemczech, z tą różnicą, że nasze zostało wykonane jednoetapowo. Dokładnej rzecz ujmując, nie były stosowane żadne dodatkowe łączenia rury PE na całej jego długości. Warto zaznaczyć, że długie cięgna zawsze dotyczą projektów mostowych i ich procentowy udział w całej produkcji wynosi miesięcznie w skali globalnej około 3% – tłumaczy Jakub Masny, koordynator produkcji z firmy DYWIDAG. Cięgno zostanie zainstalowane w projekcie mostu, który powstanie w okolicy miasta Wuppertal. -Wykonanie tak długich elementów wiąże się z zaangażowaniem załogi, obserwacją i nadzorem procesu. Mam nadzieję, że w najbliższej przyszłości będziemy w stanie traktować taką produkcję jako standard – mówi Jakub Masny.
Systemy sprężania DYWIDAG są wykorzystywane w przełomowych konstrukcjach na całym świecie, takich jak budowy mostów, budynków, zbiorników, silosów, płyt, przejść podziemnych itp. - Trwałe i niezawodne systemy sprężania z klejem, wykorzystują w nowych konstrukcjach sploty lub pręty gwintowane oraz wzmacniają lub naprawiają infrastrukturę. Systemy te zapewniają sprężenie poprzeczne, sprężenie wzdłużne dźwigarów mostowych, sprężenie poprzeczne pomostów mostowych i mogą być stosowane w betonowych płytach stropowych w budynkach wielokondygnacyjnych – dodaje Jakub Masny.
W tym kontekście warto odnotować, że polski oddział DYWIDAG intensywnie przygotowuje się do rozwinięcia kolejnego obszaru swojej działalności – renowacji już istniejących obiektów, a zakład w Rudzie Śląskiej będzie światowym centrum produkcyjnym firmy.
Firma DYWIDAG posiada ponad 150-letnią tradycję. Na polskim rynku jest obecna od 13 lat. Wcześniej oddział techniczno-handlowy mieścił się w Chorzowie. W listopadzie 2021 roku minął rok od oficjalnego uruchomienia produkcji w Rudzie Śląskiej. Tu wytwarzane są cięgna i kotwy, służące do budowy m.in. mostów, farm wiatrowych oraz wykorzystywane w szeroko rozumianym budownictwie lądowym i morskim. Przedsiębiorstwo stale rozwija swoją działalność, uruchamiane są m.in. kolejne linie produkcyjne, a co za tym idzie, rosną potrzeby kadrowe. Firma oferuje zatrudnienie na różnorodnych stanowiskach: od produkcyjnych, przez inżynieryjne, handlowe, administracyjne, po dział IT.
***
Tekst: Adventure Media
Zdjęcia: Adventure Media
***
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez DYWIDAG obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy DYWIDAG na świecie.
***
KONTAKT:
Aleksandra Dik
Adventure Media
aleksandradik@adventure.media.pl
tel: + 48 604 231 738
Magdalena Matusik
Adventure Media
magdalena.matusik@adventure.media.pl
tel: + 48 690 449 064

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.