Wrocław Business Run 2020 w nowej formule. Zapisy 27 maja!
Od kilku lat w pierwszą niedzielę września pracownicy wrocławskich firm i korporacji stają na starcie Wrocław Business Run – biegu biznesowego, który aktywność fizyczną i integrację pracowników łączy z charytatywnym celem. Również w tym roku organizatorzy nie rezygnują z imprezy i zapraszają na pomaganie przez bieganie w nowej, bezpiecznej odsłonie. Zapisy startują 27 maja.
W 2019 r. w biegu Wrocław Business Run wzięło udział prawie 3 tys. biegaczy. Impreza jest częścią ogólnopolskiej inicjatywy, a zawody oprócz Wrocławia startowały tego samego dnia także w 8 innych miastach Polski, m.in. Krakowie, Warszawie, Poznaniu czy Katowicach, gromadząc łącznie ponad 27 tys. osób.
Tegoroczny bieg z konieczności będzie wyjątkowy – pod względem miejsca i formuły. Zapisy dla wszystkich uczestników ruszą 27 maja i potrwają równe 2 tygodnie, do 10 czerwca.
– Choć nowa rzeczywistość postawiła nas przed koniecznością zmian, nie składamy broni. Nadal chcemy integrować środowisko biznesowe w słusznym, charytatywnym celu, by nie zostawić naszych podopiecznych bez wsparcia. Dlatego też potwierdzamy zapowiedzianą na 6 września datę biegu. Tego dnia jak zwykle 5-osobowe zespoły pobiegną w Poland Business Run 2020, m.in. we Wrocławiu. Tym razem jednak, mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo uczestników, nie zgromadzimy biegaczy na liniach startu w każdym mieście – tłumaczy Marta Hernik, dyrektor Fundacji Poland Business Run, organizator biegu.
Biegacze pokonają dystans 4 km sami lub w kilku-, kilkunasto- czy kilkudziesięcioosobowej grupie w zależności od zasad dotyczących zgromadzeń, które będą obowiązywać we wrześniu. Nie będzie też wyznaczonej trasy, każdy może wytyczyć wymagany odcinek samodzielnie i w wybranej lokalizacji – wzdłuż Odry, Hali Stulecia czy po okolicznych leśnych ścieżkach. Nie trzeba jak dotychczas biec konkretnie we Wrocławiu, ale w dowolnej miejscowości, w kraju lub poza jego granicami.
W dniu imprezy, 6 września, kiedy wszyscy zawodnicy danej drużyny wystartują, ich czasy zostaną podliczone w specjalnej aplikacji i pojawią się w klasyfikacji ogólnej. Z Krakowa, gdzie ma swoją siedzibę Fundacja Poland Business Run, prowadzona będzie transmisja live.
– Ze specjalnego studia połączymy się z biegaczami, przedstawicielami firm z Wrocławia i innych miast, a także naszymi ambasadorami i beneficjentami, komentując wyniki i rekordy – dodaje Marta Hernik.
Główne hasło sztafety, czyli “Pobiegniesz - pomożesz!” pozostaje bez zmian. Fundacja pragnie, by mimo nowej rzeczywistości i zakazu organizacji imprez masowych, pomoc otrzymało jak najwięcej potrzebujących po amputacjach i z innymi dysfunkcjami narządów ruchu. W ubiegłym roku, dzięki zaangażowaniu wrocławskich biegaczy, wsparcie otrzymało 7 lokalnych beneficjentów, m.in. Robert, który urodził się z wrodzonym brakiem kości udowej.
Szczytny cel dodatkowo motywuje uczestników do biegowej rywalizacji.
– Nie wyobrażamy sobie września bez charytatywnej sztafety oraz pomocy innym poprzez bieganie, dlatego z niecierpliwością czekamy na kolejne zapisy. Komunikacja+ od lat angażuje się we Wrocław Business Run, zostawiając przy tym projekcie całe swoje serce. Podejmujemy wyzwanie i staniemy do rywalizacji także w nowych warunkach – mówi Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja+.
Zapisy na Wrocław Business Run 2020 w nowej formule odbędą się jak zwykle przez stronę organizatora www.polandbusinessrun.pl. Rejestracja rusza 27 maja i potrwa dokładnie 2 tygodnie. Po dodaniu drużyny i opłaceniu udziału, pakiety startowe, a w nich specjalną chustę wielofunkcyjną, mogącą służyć także za maseczkę, numer startowy i medal, uczestnicy otrzymają za pomocą przesyłki z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Legenda motosportu Rubens Barrichello dołącza do SOFTSWISS
Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.