Komunikaty PR

Współpraca biznesowa w stylu "eko". Dlaczego zyskuje na znaczeniu?

2023-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

38 procent konsumentów uważa za ważne zmniejszenie zużycia energii przez firmy – wynika z najnowszych badań. Na kolejnych miejscach znalazły się rozwiązania przyjazne środowisku – ta kwestia jest ważna dla 28 procent badanych osób, a redukcja liczby odpadów jest istotna dla prawie co piątego Polaka. 17 procent jest zdania, że firmy powinny edukować swoich klientów i zwiększać ich świadomość w zakresie ekologii1. Dlaczego warto współpracować z przedsiębiorstwami, które działają na rzecz środowiska, a jednocześnie być takim przedsiębiorstwem?

Obserwujemy coraz większe zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego, zarówno ze strony społeczeństwa, jak i przedsiębiorstw oraz władz państwowych. Powody takiego trendu są różne. Po pierwsze, konsumenci coraz bardziej zdają sobie sprawę z wpływu, jaki wywierają na środowisko, a także z konieczności zachowania równowagi ekologicznej na Ziemi. Wielu z nas wie, jakie negatywne skutki przynosi zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, a także w jaki sposób nasze działania wpływają na zmiany klimatu i stratę różnorodności biologicznej.

Po drugie, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost świadomości ekologicznej oraz aktywności na rzecz ochrony środowiska, co przekłada się na coraz większą presję społeczną na przedsiębiorstwa i władze do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska.

Po trzecie, rozwijające się technologie i innowacyjne rozwiązania ekologiczne stają się coraz bardziej dostępne i przystępne cenowo, co przyczynia się do wzrostu zainteresowania nimi ze strony przedsiębiorstw.

Dlaczego warto pracować z firmami, które dbają o środowisko?

Barometr świadomości ekologicznej Polaków wskazuje, że konsumenci coraz chętniej dbają o środowisko naturalne. Co drugi z nas przyznaje, że byłby w stanie zrezygnować z wygód na rzecz ochrony przyrody2. Co to oznacza dla firm? Że powinny zwracać uwagę na podejmowane działania, a także komunikować proekologiczne działania w odpowiedni sposób.

Dobrym przykładem jest branża reklamowa, która ma ogromny wpływ na środowisko naturalne. Co ciekawe, badanie SW Research wykazało, że 74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy, w których pojawiają się ekologiczne motywy.

- Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę o na to, w jaki sposób marki podchodzą do aspektów ekologicznych. Patrzą nie tylko na to, jakie działania podejmują firmy na rzecz środowiska, ale także z jakimi przedsiębiorstwami współpracują. My sami bierzemy odpowiedzialność na odcisk ekologiczny, jaki wywieramy na środowisku, i podejmujemy wiele działań, by był jak najmniejszy. Zainwestowaliśmy na przykład w instalację fotowoltaiczną, która ma moc pokrycia 70 procent naszego zapotrzebowania na energię elektryczną. Korzystamy też z aplikacji opisującej pracę instalacji, dzięki czemu na bieżąco monitorujemy wielkość produkcji prądu, a także oszczędność emisji dwutlenku węgla – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Dąbrowski przyznaje, że coraz więcej firm zadaje pytania o to, w jakiej technice dokonywane są druki reklamowe, a także jakie ekorozwiązania stosuje Recevent. Jaki z tego wniosek? Przedsiębiorstwa chcą współpracować z jednostkami, które są eko. Firmy, które skupiają się na ochronie środowiska, często inwestują w nowoczesne technologie i szkolenia dla swoich pracowników, co przekłada się na lepszą jakość pracy.

- Warto dodać, że na obniżenie zużycia prądu wpływają także nowoczesne maszyny drukujące, w które inwestujemy. Dzięki nim obniżyliśmy zużycie energii na produkcji o 40 procent. Uważam, że inwestowanie w nowoczesne technologie jest konieczne, ale prąd to nie wszystko. Stawiamy na neutralne środowiskowo komponenty, papier pochodzący ze zrównoważonych upraw oraz nietoksyczne tusze – dodaje Robert Dąbrowski.

Wymagania współczesnych konsumentów sprawiają, że coraz więcej firm działa na rzecz środowiska, jednocześnie chętniej współpracując z „zielonymi partnerami”. Patrzenie w tym samym kierunku sprawia, że wspólnie mogą sprawniej i skuteczniej osiągnąć cele biznesowe i działać proekologicznie. A to jest jeden z kluczowych aspektów prowadzenia firmy.

1 Dlaczego ekologia dyktuje warunki działania dużych firm? Raport został przygotowany i opracowany przez ConQuest Consulting

2 Barometr Ekologiczny Provident

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.