Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend odbędzie się kolejny wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), którego gospodarzem po raz pierwszy będzie tor Imola, zastępując w tej roli inny włoski obiekt Monzę. Przed Goodyear, który jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 i LMGT3, duże wyzwanie, gdyż tor Imola jest uznawany za bardzo wymagający. Imola to tor z bogatą historią w sportach motorowych. Pierwsze wyścigi odbyły się tam w 1953 roku i od tego czasu obiekt ten stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie, z ciasnym i wymagającym układem, który wymusza na kierowcach pełne skupienie przez cały wyścig. Na Imola nie ma marginesu na błędy Przed wyścigowym weekendem Goodyear spotkał się z włoskim kierowcą Davide Rigonem, zdobywcą pierwszej nagrody Wingfoot Award w klasie LMGT3, który na torze Imola ścigał się wielokrotnie. Podczas pierwszej rundy w Katarze za kierownicą Ferrari 296 GT3 zespołu AF Corse z numerem 54, Rigon wraz z kolegami z teamu - Francesco Castellaccim i Thomasem Flohrem - zajął piąte miejsce w klasie, ale dzięki utrzymaniu równego tempa przez cały wyścig wywalczył trofeum Goodyear Wingfoot Award. „To będzie trudniejszy wyścig niż ten w Katarze, także dlatego, że tor jest węższy i nie ma marginesu na błędy", wyjaśnił Davide Rigon. „Jazda na Imoli to zawsze niesamowite przeżycie, naprawdę kocham ten tor. Ważną rolę będzie odgrywał tutaj styl jazdy, ponieważ jest to tor w ‘starym stylu’, gdzie każdy błąd drogo kosztuje. Tor przeszedł też lifting. Krawężniki są teraz dość wysokie, jest nowa nawierzchnia asfaltowa i ogólnie po zewnętrznej mamy więcej żwiru. To właśnie powoduje, że nie ma marginesu na błędy – należy mieć stale na uwadze ograniczenia toru, w przeciwnym razie można stracić dużo czasu”. Po zdobyciu nagrody Wingfoot Award w Katarze, Rigon podziękował zespołowi za udany pierwszy wyścig: „Jestem zachwycony, że mogę rozpocząć sezon od wyróżnienia Wingfoot Award. Ta nagroda jest dla mnie ważna, ponieważ potwierdza, że praca, którą wykonaliśmy razem z zespołem dała rezultaty. Ferrari 296 GT3 w Katarze okazało się niesamowity w prowadzeniu, a mój podwójny bieg był naprawdę przyjemny. Prędkość, spójność i dobre czasy okrążeń nie byłyby możliwe bez samochodu, który jednocześnie jest delikatny i skuteczny jeśli chodzi o opony.” Kierowca Ferrari jest pod wrażeniem nowej specyfikacji opon Goodyear dla kategorii LMGT3: „Podczas długich przejazdów w Katarze jechałem ostro, a opony zapewniały mi pozytywne wrażenia przez cały czas. Opony są bardzo ważne, a żeby działały prawidłowo, wykonujemy wiele pracy z zespołem, inżynierami i Ferrari, aby znaleźć najlepszą możliwą konfigurację dla całej załogi. Ponieważ wiedziałem, że muszę wykonać podwójny bieg, skupiłem się na przygotowaniu opon i spójności. Duże wyzwanie dla opon Goodyear „Przechodzimy od wysokich wymagań związanych z działaniem sił bocznych w Katarze, do ciaśniejszego i krętego układu na Imoli. Spodziewamy się tutaj nieco innych rekomendacji producentów. Nacisk zostanie położony na przygotowanie samochodu do pokonywania nierówności i krawężników. W międzyczasie można też zyskać sporo czasu podczas hamowania,” tak skomentował wyzwania stojące przed zespołem Goodyear Mike McGregor, kierownik ds. programu wyścigów długodystansowych w Goodyear. „Zużycie opon będzie mniej istotne niż w Katarze, ze względu na spodziewane niższe temperatury i charakterystykę toru. Poza tym jest to gładki tor, więc zespoły będą prawdopodobnie wykonywać po kilka biegów na jednym zestawie.” „Nagroda Wingfoot Award odzwierciedla powód, dla którego Goodyear angażuje się w wyścigi długodystansowe na najwyższym poziomie” - dodał McGregor. „Zdolność do konsekwentnego zachowania i utrzymania sprawności opon przez cały okres wyścigu jest kluczowa dla sukcesu każdej kampanii wyścigów długodystansowych. Gratuluję Davide'owi Rigonowi i AF Corse zdobycia pierwszego trofeum Wingfoot Award w LMGT3”. Harmonogram 6-gdzinnego wyścigu Imola (czas lokalny UTC+1):
FP1 – 12:00 FP2 – 17:15
FP3 – 11:10 Q1 – 14:45 Q2 – 15:05 Q3 -15:25 Q4 -15:45
R – 13:00 |

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.