ZABERD w gotowości, przygotowany do drogowej akcji “Zima” 2024/25
Niekiedy zima lubi zaskakiwać drogowców, ale aby tego uniknąć, większość z nich powinna być już w pewnej części przygotowana na zmianę warunków pogodowych na drogach w całym kraju w sezonie 2024/25. Tak jest w przypadku spółki ZABERD, która w ramach całorocznych kontraktów utrzymaniowych dróg na terenie całej Polski przygotowuje kilkaset, w pełni wyposażonych w pługi i solarki pojazdów ciężarowych. Co roku to właśnie październik jest newralgicznym momentem do przygotowań, ponieważ na ten miesiąc firma ma wyznaczone techniczne cele do zrealizowania.
- Sezon zimowy zaczyna się u nas od 1 października, z gotowością sprzętową na poziomie minimum 20%. Kolejnym kluczowym terminem jest dla nas połowa miesiąca, kiedy to ponad 50% sprzętów do zimowego utrzymania dróg musi osiągnąć gotowość do pracy. Pracownicy, zarówno kadra dyżurnych, jak i operatorzy sprzętu do zimowego utrzymania, są już w pełni przeszkoleni. Od 1 listopada będziemy w 100% przygotowani do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg, zgodnie z założonym planem - mówi Patryk Zawadzki ze spółki ZABERD z siedzibą we Wrocławiu.
Przygotowania do akcji "Zima" rozpoczęły się na kilka miesięcy wcześniej, przed przywołanymi powyżej datami. Firma wykonała pełną inwentaryzację materiałów do zimowego utrzymania dróg - soli drogowej oraz chlorku wapnia, zakupiła kilkadziesiąt tysięcy ton soli drogowej, którą wykorzysta w sezonie zimowym 2024/25. Spółka przeprowadziła również inwentaryzację i przegląd techniczny sprzętów do zimowego utrzymania dróg. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej opublikował ostatnio eksperymentalną prognozę pogody na tegoroczną zimę. Mimo że zapowiadana średnia miesięczna temperatura powietrza i miesięczna suma opadów są powyżej normy wieloletniej, ZABERD jest już w pełni przygotowany na nadchodzącą zimę.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.