ZABERD w gotowości, przygotowany do drogowej akcji “Zima” 2024/25
Niekiedy zima lubi zaskakiwać drogowców, ale aby tego uniknąć, większość z nich powinna być już w pewnej części przygotowana na zmianę warunków pogodowych na drogach w całym kraju w sezonie 2024/25. Tak jest w przypadku spółki ZABERD, która w ramach całorocznych kontraktów utrzymaniowych dróg na terenie całej Polski przygotowuje kilkaset, w pełni wyposażonych w pługi i solarki pojazdów ciężarowych. Co roku to właśnie październik jest newralgicznym momentem do przygotowań, ponieważ na ten miesiąc firma ma wyznaczone techniczne cele do zrealizowania.
- Sezon zimowy zaczyna się u nas od 1 października, z gotowością sprzętową na poziomie minimum 20%. Kolejnym kluczowym terminem jest dla nas połowa miesiąca, kiedy to ponad 50% sprzętów do zimowego utrzymania dróg musi osiągnąć gotowość do pracy. Pracownicy, zarówno kadra dyżurnych, jak i operatorzy sprzętu do zimowego utrzymania, są już w pełni przeszkoleni. Od 1 listopada będziemy w 100% przygotowani do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg, zgodnie z założonym planem - mówi Patryk Zawadzki ze spółki ZABERD z siedzibą we Wrocławiu.
Przygotowania do akcji "Zima" rozpoczęły się na kilka miesięcy wcześniej, przed przywołanymi powyżej datami. Firma wykonała pełną inwentaryzację materiałów do zimowego utrzymania dróg - soli drogowej oraz chlorku wapnia, zakupiła kilkadziesiąt tysięcy ton soli drogowej, którą wykorzysta w sezonie zimowym 2024/25. Spółka przeprowadziła również inwentaryzację i przegląd techniczny sprzętów do zimowego utrzymania dróg. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej opublikował ostatnio eksperymentalną prognozę pogody na tegoroczną zimę. Mimo że zapowiadana średnia miesięczna temperatura powietrza i miesięczna suma opadów są powyżej normy wieloletniej, ZABERD jest już w pełni przygotowany na nadchodzącą zimę.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.