Zbiorniki magazynowe – jak dobrać odpowiednie dla Twojej firmy?
Firmy z branży produkcyjnej zdają sobie sprawę, że szybkość i efektywność produkcji często decydują o ich pozycji rynkowej. Każdy detal ma znaczenie. W trosce o jakość i trwałość przechowywanych materiałów, wybór odpowiednich zbiorników magazynowych jest jednym z istotnych elementów strategii operacyjnej. Przedsiębiorstwa poszukują więc rozwiązań, które stanowią odpowiedź na ich specyficzne potrzeby. Często ich wybór pada na zbiorniki z TWS. Co o tym decyduje i jak dobrać odpowiednie zbiorniki dla swojej firmy? Sprawdzamy.
Po pierwsze - rozpoznanie potrzeb
Pierwszy krok ku idealnie dopasowanemu zbiornikowi to dokładne zrozumienie własnych potrzeb. Czy w ramach prowadzonej działalności firma przechowuje substancje agresywne chemicznie? A może potrzebuje bezpiecznie magazynować wodę pitną lub ciecze przeznaczone do procesów produkcyjnych? – Rodzaj przechowywanej substancji to podstawowe kryterium, od którego należy zacząć proces wyboru zbiorników magazynowych – zauważa Paweł Woziwoda – Główny Konstruktor w firmie Trokotex. – Kolejne to pojemność i średnica. Oprócz tego zbiorniki mogą być instalowane wewnątrz jak i na zewnątrz obiektów. W tym drugim przypadku istnieje opcja zarówno montażu nadziemnego jak i podziemnego. – wylicza.
Wybieramy odpowiedni typ
Jeśli Twoja firma wymaga przechowywania substancji nieagresywnych, takich jak np. oleje roślinne, roztwory wodne czy farby, wybór odpowiedniego zbiornika będzie zależał głównie od kształtu i pojemności, które najlepiej wpasowują się w dane warunki przestrzenne oraz procesy operacyjne. Na rynku dostępne są zbiorniki pionowe, poziome, a także prostopadłościenne, które mogą być wykonane z różnych materiałów. Te wykonane z wysokiej jakości żywic winyloestrowych, izoftalowych, epoksydowych i zbrojonych włóknem szklanym są lekkie, wytrzymałe i odporne na korozję.
Z kolei magazynowanie substancji żrących czy toksycznych wymaga zbiorników zaprojektowanych z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie. – W tym wypadku, oprócz samego materiału zbiornika, kluczowymi elementami są systemy zabezpieczeń, takie jak króćce zalewowe, spustowe, odpowietrzające czy wykładzina chemoodporna. – podpowiada Paweł Woziwoda.
Innowacje i personalizacja
Każdy przemysł ma swoją specyfikę – i każda firma w ramach tego przemysłu również. Dlatego przy wyborze zbiorników magazynowych nie można lekceważyć wartości dodanych, takich jak możliwość personalizacji zbiorników i dostosowania ich do specyficznych wymogów produkcji.
– W Trokotex, dzięki zaawansowanym technologiom produkcji, jesteśmy w stanie dostosować zbiorniki do indywidualnych wymagań klienta, maksymalizując tym samym bezpieczeństwo i wydajność magazynowania. Przykładowo, jeśli do dyspozycji jest niewielka powierzchnia, najlepszym rozwiązaniem może się okazać zbiornik cylindryczny pionowy z dnem płaskim, przeznaczony do montowania na fundamencie, który może być instalowany wewnątrz jak i na zewnątrz obiektów. – mówi ekspert. – W każdym przypadku bierzemy pod uwagę indywidualne wymagania klienta, oferując rozwiązanie skrojona ma miarę potrzeb. – dodaje.
Możliwość konfiguracji zbiorników pod kątem wielkości, kształtu, wyposażenia dodatkowego czy materiału, z którego są wykonane, umożliwia optymalizację procesów magazynowania i przyczynia się do zwiększenia ogólnej efektywności operacyjnej.
Działaj z myślą o przyszłości
Decyzja o wyborze odpowiedniego zbiornika magazynowego to nie tylko kwestia zaspokojenia obecnych potrzeb. W dynamicznie zmieniającym się świecie przemysłu warto mieć na uwadze również przyszłe zastosowania i potencjalną skalowalność. Czy planowany zbiornik będzie mógł sprostać zmieniającym się wymogom lub przepisom? Czy jego konstrukcja pozwoli na łatwą adaptację do nowych rodzajów substancji?
Zakup zbiornika magazynowego to inwestycja na lata, dlatego ważne jest, aby podejść do tego procesu z należytą starannością. Wybierając partnera do współpracy, warto postawić na takiego, który nie tylko oferuje szeroki asortyment produktów, ale również zapewnia fachową pomoc techniczną i doradztwo na każdym etapie – od planowania, przez instalację po utrzymanie.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.