Newsy

8 na 10 Polaków zna usługi assistance. Najbardziej cenią pomoc w razie awarii samochodu lub nagłej choroby

2019-03-11  |  06:25

W ubiegłym roku z usług assistance skorzystało 2,3 mln Polaków. Świadomość dotycząca zakresu i przydatności takich usług rośnie, a klienci wciąż najbardziej cenią sobie assistance samochodowe lub medyczne, czyli pomoc w razie awarii samochodu bądź nagłej choroby – wynika z badania Mondial Assistance. Profil typowego posiadacza usług assistance nie zmienia się od kilku lat – 54 proc. stanowią mężczyźni, przeważnie z wyższym wykształceniem i na samodzielnych lub kierowniczych stanowiskach. Z usług pomocowych korzystają najczęściej w ramach produktów ubezpieczeniowych i bankowych.

– W ubiegłym roku z usług assistance skorzystało w Polsce ok. 2,3 mln osób, więc jest to poziom zbliżony do roku poprzedniego. To oznacza, że jest pewna stabilizacja konsumpcji usług assistance w skali kraju. Jednak warto przypomnieć, że jeszcze w 2013 roku korzystało z nich zaledwie 1,1 mln Polaków, więc wzrost jest imponujący – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.

Korzystanie z usług assistance utrzymuje się na stabilnym poziomie, jednak rośnie świadomość. 81 proc. posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych wie, czym są usługi assistance, i rozumie, jak działają. To wzrost o 5 pkt proc. w porównaniu do 2017 roku – wynika z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Z 17,7 mln posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych aż 14,3 mln deklaruje, że rozumie, czym jest assistance – w stosunku do 2017 roku ich liczba wzrosła o 603 tys.

– Jeden na pięciu Polaków wciąż nie ma takiej świadomości, w związku z tym jeszcze dużo pracy przed nami – mówi Tomasz Frączek. – Ludzie kojarzą assistance głównie z usługami ratunkowo-pomocowymi. To jest dobre skojarzenie. W drugiej kolejności przychodzą im do głowy usługi towarzyszące ubezpieczeniom, co też jest prawdą. W trzeciej kolejności ludzie koncentrują się na bardzo specyficznej usłudze, jaką jest assistance samochodowe, czyli pomoc na drodze, holowanie samochodu bądź też naprawa na miejscu. Od tego usługi assistance się zaczęły.

Prezes zarządu Mondial Assistance podkreśla, że z roku na rok gama usług pomocowych dostępnych na rynku jest coraz szersza. Dla Polaków nadal najbardziej pożądanym świadczeniem jest jednak właśnie assistance samochodowe. Ten rodzaj usług pomocowych ceni sobie 74 proc. (spadek o 8 pkt proc. względem ubiegłorocznego badania.). Na drugim miejscu plasuje się assistance medyczne, obejmujące np. domowe wizyty lekarskie (73 proc., spadek o 12 pkt proc.).

– Na trzecim miejscu [65 proc., spadek o 3 pkt proc. – red.] znalazły się usługi związane z podróżami zagranicznymi, gdzie jesteśmy trochę bardziej bezradni ze względu na barierę językową. Nas, jako firmę, bardzo cieszy to, że na czwartym miejscu uplasowały się usługi assistance domowego, czyli np. hydraulika – mówi Tomasz Frączek.

Assistance domowe, obejmujące pomoc w naprawie drobnych awarii, jako świadczenie o największej wartości wskazało 57 proc. badanych. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to wzrost aż o 10 pkt proc.

Profil typowego posiadacza usług assistance nie zmienia się od początku historii badania, czyli od pięciu lat.

 Typowy posiadacz assistance jest to mężczyzna w wieku 30–49 lat, zamieszkały w dużym mieście, liczącym powyżej 200 tys. mieszkańców, dysponujący relatywnie dużym dochodem rozporządzalnym na gospodarstwo domowe, zbliżonym do 5 tys. zł. Jest to także mężczyzna na stanowisku kierowniczym bądź specjalistycznym, mieszkający w 2- bądź 3-osobowym gospodarstwie domowym – mówi Tomasz Frączek.

Z raportu „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że Polacy najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem, jednak w ubiegłym roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło, najczęściej była to awaria w domu (18 proc.), awaria samochodu (17 proc.) lub nagłe zachorowanie (12 proc.).

Z usług pomocowych najczęściej korzystamy w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.) i bankowych (11 proc.). W ubiegłym roku przeciętny posiadacz assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a w ramach ubezpieczenia – 2,4 razy.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Transport

Branża transportowa nie skorzysta na tarczy antykryzysowej. Bez realnej pomocy przewoźników czeka fala upadłości

– Branża transportowa znalazła się w tragicznej sytuacji, przewoźnicy stoją pod ścianą – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak podkreśla, przedsiębiorcy bardzo liczyli na rozwiązania zawarte w rządowej tarczy antykryzysowej, ale ta praktycznie nie objęła branży transportowej. Bez rządowej kroplówki i zastrzyku finansowania czeka ją fala upadłości. Część właścicieli firm działających w branży, która zatrudnia ponad 0,5 mln pracowników, już rozpoczęła zwolnienia.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Alior modernizuje swoje oddziały. Stawia także na rozwój usług online

Klienci bankowości oczekują przede wszystkim wygody, a budowanie ich pozytywnych doświadczeń jest opłacalne. Co drugi klient poleci usługi banku, z którego jest usatysfakcjonowany wynika z badań PwC. Alior Bank prowadzi szeroko zakrojone analizy satysfakcji i potrzeb klientów i na tej podstawie rozpoczął już proces modernizacji swoich placówek. Stawia na ich digitalizację oraz zapewnienie klientom komfortu i dyskrecji, a dodatkowo każda z nich ma też być proekologiczna. 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Infrastruktura

Jerzy Kurella: 1,5 mld dol. od Gazpromu trzeba przeznaczyć na racjonalne inwestycje w wydobycie krajowe oraz produkcję biogazu

Cena gazu w kontrakcie jamalskim była nierynkowa i przez lata zawyżana – uznał Trybunał Arbitrażowy w Sztokholmie, który wydał wyrok kończący ponad pięcioletni spór o zmianę formuły ceny gazu pomiędzy rosyjskim Gazpromem i PGNiG na korzyść polskiej spółki. Nakazał też wstecznie zmienić sposób naliczania ceny gazu w kontrakcie jamalskim. Nowa formuła będzie ściśle powiązana z notowaniami tego surowca w Europie Zachodniej. PGNiG szacuje, że w związku z tą zmianą Gazprom będzie musiał zwrócić jej nadpłatę w wysokości 1,5 mld dol., czyli ok. 6,2 mld zł. – Ta kwota powinna zostać przeznaczona na racjonalnie prowadzone inwestycje w wydobycie krajowe oraz technologie związane z produkcją biogazu – zauważa były prezes spółki Jerzy Kurella.