Newsy

Alior Bank: dywidenda najwcześniej w 2015 roku

2012-03-09  |  06:45
Mówi:Wojciech Sobieraj
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Alior Bank
  • MP4

    Bank osiągnął w ubiegłym roku 150 mln zł zysku netto. W tym roku ma być ponad 2 razy większy. Chociaż kondycja banku pozwala na wypłatę dywidendy, zarząd nie ma takiego zamiaru i podkreśla, że jeszcze na to za wcześnie.

     - Tworzenie banku to jest proces na lata. W związku z tym od samego początku zakładaliśmy brak wypłaty dywidendy przez pierwsze lata. Myślę, że dywidenda najwcześniej będzie w 2015 czy 2016 roku. Bank, który w ubiegłym roku osiągnął break even point nie będzie wypłacał żadnej dywidendy - zapewnia Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

    Bank po 3 latach działalności osiągnął próg rentowności. W niespełna 4 lata udało mu się zdobyć 1 milion klientów. Jak podkreśla Wojciech Sobieraj kondycja banku jest dobra i pod tym względem nie ma przeciwwskazań do wypłaty dywidendy.

     - Współczynniki adekwatności kapitałowej mamy zgodne z naszymi planami i KNF. Nie jest to przedmiotem żadnych rozmów. Teraz dokapitalizowaliśmy bank wypuszczając 280 mln obligacji podporządkowanych. Tutaj jesteśmy zgodni ze wszystkimi wskaźnikami - mówi prezes Alior Banku podczas Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Emisja 8-letnich obligacji podporządkowanych miała miejsce pod koniec lutego. Była to największa seria tego typu papierów krajowego banku w ciągu 3 lat. Alior Bank planuje wprowadzenie obligacji do notowań na rynku Catalyst. Mówi się również o planowanym giełdowym debiucie banku. W ostatnim czasie pojawiły się informacje o wyborze JP Morgan, Morgan Stanley i Barclays Capital na doradców w procesie przygotowań do oferty publicznej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

    Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

    Farmacja

    Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

    Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

    Ochrona środowiska

    Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

    Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.