Newsy

Alior Bank: dywidenda najwcześniej w 2015 roku

2012-03-09  |  06:45
Mówi:Wojciech Sobieraj
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Alior Bank
  • MP4

    Bank osiągnął w ubiegłym roku 150 mln zł zysku netto. W tym roku ma być ponad 2 razy większy. Chociaż kondycja banku pozwala na wypłatę dywidendy, zarząd nie ma takiego zamiaru i podkreśla, że jeszcze na to za wcześnie.

     - Tworzenie banku to jest proces na lata. W związku z tym od samego początku zakładaliśmy brak wypłaty dywidendy przez pierwsze lata. Myślę, że dywidenda najwcześniej będzie w 2015 czy 2016 roku. Bank, który w ubiegłym roku osiągnął break even point nie będzie wypłacał żadnej dywidendy - zapewnia Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

    Bank po 3 latach działalności osiągnął próg rentowności. W niespełna 4 lata udało mu się zdobyć 1 milion klientów. Jak podkreśla Wojciech Sobieraj kondycja banku jest dobra i pod tym względem nie ma przeciwwskazań do wypłaty dywidendy.

     - Współczynniki adekwatności kapitałowej mamy zgodne z naszymi planami i KNF. Nie jest to przedmiotem żadnych rozmów. Teraz dokapitalizowaliśmy bank wypuszczając 280 mln obligacji podporządkowanych. Tutaj jesteśmy zgodni ze wszystkimi wskaźnikami - mówi prezes Alior Banku podczas Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Emisja 8-letnich obligacji podporządkowanych miała miejsce pod koniec lutego. Była to największa seria tego typu papierów krajowego banku w ciągu 3 lat. Alior Bank planuje wprowadzenie obligacji do notowań na rynku Catalyst. Mówi się również o planowanym giełdowym debiucie banku. W ostatnim czasie pojawiły się informacje o wyborze JP Morgan, Morgan Stanley i Barclays Capital na doradców w procesie przygotowań do oferty publicznej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.