Mówi: | Witold Skrok |
Funkcja: | Wiceprezes |
Firma: | Alior Bank |
Alior Bank od początku roku zyskuje dwa tysiące nowych klientów dziennie
Alior Bank w ciągu ostatnich trzech kwartałów pozyskiwał średnio dwa tysiące nowych klientów dziennie. Wynik ten planuje utrzymać w kolejnych miesiącach. Do końca przyszłego roku zamierza otworzyć 200 nowych placówek Alior Express, czyli mini oddziałów m.in. w centrach handlowych. Jednocześnie chce intensywnie rozwijać bankowość internetową.
Jak tłumaczy wiceprezes Witold Skrok pozyskiwane dwa tysiące klientów dziennie to wyłącznie osoby, które otwierają nowe rachunki w banku tradycyjnym.
– Nie bierzemy pod uwagę klientów, którzy zaczęli z nami współpracować w ramach Alior Sync, banku wirtualnego. Tam pozyskaliśmy 90 tysięcy klientów w niecałe trzy miesiące – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Witold Skrok.
I to właśnie na młodych klientów otwartego w połowie czerwca banku wirtualnego Alior najbardziej teraz liczy. Zdaniem Witolda Skroka są to ludzie, którzy z biegiem lat staną się zamożni i bank będzie na nich zarabiał. Nie oznacza to, że rezygnuje z osób w średnim i starszym wieku.
– Każda grupa potrzebuje innego kontaktu z bankiem. Osoby, które nie korzystają z internetu bardzo mocno wykorzystały nasz produkt płatności za rachunki bez opłat. Do tej pory wszystkie banki oferowały płatności rachunków za darmo poprzez internet. My poszliśmy o krok dalej mówiąc: możesz zapłacić rachunek w oddziale i my nie będziemy pobierali od ciebie żadnych prowizji. Dzięki temu zyskaliśmy ponad 350 tysięcy klientów – tłumaczy Witold Skrok.
Do nowych rozwiązań mających przyciągnąć do banku nowe osoby należy też wirtualny kantor. Przedstawiciele Alior Banku zapewniają, że to pierwszy tego rodzaju produkt na rynku finansowym.
– Nie trzeba być naszym klientem, żeby kupić po bardzo korzystnym kursie walutę, żeby w innym banku spłacić np. kredyt hipoteczny. Sądzimy, że jest to pierwszy krok do tego, żeby stać się klientem naszego banku – mówi Witold Skrok.
Nowym pomysłem, który już się dobrze sprawdza, jest projekt Alior Bank Express.
– To są małe oddziały, bardzo blisko klienta. Otworzyliśmy do tej pory 65 takich placówek. Planowaliśmy 100, natomiast po pierwszych 9 miesiącach zdecydowaliśmy się zwiększyć ten cel. Do końca przyszłego roku chcemy otworzyć 200 takich oddziałów – mówi wiceprezes.
Witold Skrok ostrożnie komentuje plany Komisji Nadzoru Finansowego dotyczące luzowania rekomendacji ograniczających dostęp do kredytów. Jego zdaniem zmiana polityki będzie miała wpływ na cały sektor bankowy, jednak banki nie zmienią zbytnio swojego podejścia do oceny zdolności kredytowej klientów.
– Nasza rola jako osób zarządzających ryzykiem to bardzo ostrożne patrzenie na ryzyko kredytowe, szczególnie tych klientów, którzy pojawią się jako nasi nowi klienci, po złagodzeniu obostrzeń ze strony KNF – tłumaczy Witold Skrok.
Alior Bank rozpoczął swoją działalność w Polsce w roku 2008. Bank utworzyła włoska grupa Carlo Tassara. W styczniu 2012 roku wartość depozytów przekroczyła 13,5 mld zł. W tym samym czasie bank udzielił kredytów na 10,5 mld zł.
Czytaj także
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-20: Branża wiatrakowa niecierpliwie wyczekuje liberalizacji przepisów. Zmiany w prawie mocno przyspieszą inwestycje
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.