Newsy

Alior Bank pozyska dane o klientach z sieci. Zapewnia, że z nikim nie będzie się nimi dzielić

2013-02-26  |  06:40

Alior Bank pracuje nad technologią, która w przyszłości ma pozwolić na lepsze dopasowanie oferty do indywidualnych odbiorców. Bank chce lepiej wykorzystywać dostępne dane o klientach, np. wykorzystywać wiedzę z portali społecznościowych. Jak mówi prezes Wojciech Sobieraj, problemem jest jednak to, że na świecie brakuje firm z doświadczeniem w obróbce takich danych. Przez to trudno o niezbędne know-how, które bank dopiero zdobywa.

 – Obecne możliwości obróbki danych o kliencie, tak żeby to było korzystne dla klienta, są tak duże, że niewykorzystanie tego, niebudowanie tej wiedzy wokół technologii obróbki danych, byłoby wielkim błędem – przekonuje Wojciech Sobieraj w wywiadzie udzielonym Agencji Informacyjnej Newseria podczas konferencji "Wyzwania branży finansowej 2013" zorganizowanej przez Mondial Assistance i CMS Cameron McKenna.

Ta wiedza to na przykład informacje czy zdjęcia zamieszczane na portalach społecznościowych albo szeroko pojęta aktywność w internecie. Dzięki rozwinięciu tzw. technologii BIG DATA (obróbki dużej ilości danych nieustandaryzowanych) bank będzie mógł zaproponować znacznie lepiej dopasowaną do poszczególnych klientów ofertę.

Prezes Alior Banku podkreśla, że w tej chwili firmy na świecie wykorzystują jedynie niewielką część informacji o klientach. W wielu przypadkach zupełnie nie trafiają z ofertą, co może prowadzić nawet do utraty klienta.

 – Po co ja mam oferować usługi wymiany walut dla kogoś, kto nie spłaca kredytu walutowego, nie ma zamiaru jechać na wakacje i w ogóle jest mu to kompletnie niepotrzebne. Dla mnie to są tylko koszty, a klient jest jeszcze bardziej zdenerwowany, bo dostaje wiele zupełnie nietrafionych ofert – wyjaśnia Wojciech Sobieraj.

Według niego nie ma nic złego w stosowaniu technologii obróbki posiadanych danych o klientach. Sobieraj zapewnia, że Alior Bank z nikim nie będzie dzielił się danymi.

 – Nie jest naszym zamiarem i nigdy nie będzie jakiekolwiek dzielenie się danymi. To jest kompletny absurd – podkreśla.

Choć projekt jest na bardzo wstępnym etapie, bank zatrudnił już kadrę specjalistów. Spółka znalazła się w gronie 10 firm, które uczestniczą w projekcie dzielenia się doświadczeniami na amerykańskiej prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology. Obróbka danych o klientach to jednak na rynku zupełna nowość i, jak podkreśla Sobieraj, brakuje firm, od których można by się tego uczyć.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.