Mówi: | Zbigniew Jagiełło |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | PKO BP SA |
Aplikacja PKO BP do płatności mobilnych możliwa również dla klientów innych banków. Rozmowy trwają
PKO BP chce, by do uruchomionego właśnie systemu płatności mobilnych dołączyły również inne banki i instytucje. – Chcemy, żeby nasza ofera dotycząca płatności za pomocą smartfona była standardem rynkowym – podkreśla prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło. Bank chce przekonać inne instytucje rozbudowaną siecią terminali płatniczych. Korzystanie z systemu będzie możliwe głównie za pomocą 30 tysięcy punktów dostępu stworzonych przez eService, spółkę zależną od PKO BP.
System płatności mobilnych PKO BP umożliwi klientom płacenie za zakupy, przelewy na numer telefonu i wypłaty z bankomatów za pomocą smartfona. Telefon w praktyce ma zastąpić kartę debetową, a posługiwanie się nim będzie bardzo proste. Z nowego systemu płatności będa mogły korzystać osoby posiadajace telefony pracujące w systemach Android i iOS. Jedyny warunek to zainstalowanie na telefonie aplikacji IKO.
– W tej chwili oferujemy to dla klientów naszego banku i każdy, kto ma rachunek u nas, może z tej płatności mobilnej korzystać. Nie nastawiamy się na wielkie wolumeny klientów, którzy będą chcieli przenieść rachunek z tej okazji, natomiast będzie nam miło, jeśli dostrzegą, że oferta PKO BP jest atrakcyjniejsza od ofert innych banków – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.
PKO BP chce zaoferować korzystanie z aplikacji IKO innym bankom. Koszt korzystania z aplikacji dla akceptantów, zdaniem zarządzających bankiem, będzie konkurencyjny wobec obecnych opłat interchange, zwłasza w przypadku dużej liczby klientów.
– Kiedy klienci u nich będą korzystali z IKO, wówczas te koszty dotyczące płatności na rzecz systemu elektronicznych płatności spadną radykalnie, czyli nie jest to kwestia 10-15 procent, to są radykalne zmiany, jeżeli chodzi o koszty po stronie akceptantów – mówi Zbigniew Jagiełło.
PKO BP już prowadzi rozmowy z innymi bankami. Na rynku płatności mobilnych będzie konkurować z Visą i MasterCard.
– Nie wiemy, ile banków się przyłączy, natomiast chcemy, żeby nasza oferta dotycząca płatności za pomocą telefonu była standardem rynkowym. My ją utworzyliśmy, ale chcemy, żeby inne banki się przyłączały. To będzie zależało od technicznych ustaleń dotyczących tego, w jaki sposób powinniśmy z tego wspólnie korzystać – mówi Zbigniew Jagiełło.
Przewagą polskiego banku jest duża liczba punktów dostępu. Klienci korzystający z IKO będą mogli płacić za pomocą telefonu przez terminale płatnicze obsługiwane przez eService. Prezes PKO BP nie chce zdradzić kosztów stworzenia tego systemu.
– Koszty tego projektu są nieznaczące w stosunku do możliwości, które ten system daje, więc to nie jest kwestia pieniędzy, to jest kwestia upowszechnienia, łatwości w używaniu płatności elektronicznych za pomocą telefonu, narzędzia, które każdy statystycznie Polak posiada w swojej kieszeni – deklaruje prezes PKO BP.

Resort gospodarki chce stworzyć fundusz do interwencji na rynku energii
Czytaj także
- 2024-09-09: Coraz więcej młodych ludzi chce zostać rzecznikiem patentowym. Trwa nabór na aplikację rzecznikowską
- 2024-08-23: ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-10: W Polsce rusza pilotaż płacenia za zakupy za pomocą spojrzenia. To kolejny etap ewolucji w płatnościach
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.