Newsy

Bank Millennium rozwija ofertę dla przedsiębiorstw. Chce zwiększać swój udział w finansowaniu polskiej gospodarki

2014-12-15  |  06:30
Mówi:Artur Kulesza
Funkcja:dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich
Firma:Bank Millennium
  • MP4
  • Klasyczne kredyty korporacyjne, finansowanie w formie leasingu oraz faktoringu – to produkty dla firm, które w przyszłym roku chce rozwijać Bank Millennium. Władze banku zapowiadają, że będą starać się zwiększać swój udział w finansowaniu gospodarki. W segmencie detalicznym wyzwaniem jest oferta dla oszczędzających – szczególnie w środowisku niskich stóp procentowych.

    – W przyszłym roku będziemy kontynuować rozwój i sprzedaż produktów, które wprowadziliśmy w tym roku. Dla przykładu flagowy produkt rachunku bieżącego w bankowości detalicznej, obudowany grupą produktów oszczędnościowych oraz kartami płatniczymi – Konto 360° notuje bardzo dobre wyniki sprzedażowe i zamierzamy w dalszym ciągu dbać o jego rozwój mówi agencji informacyjnej Newseria Artur Kulesza, dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich Banku Millennium.

    W okresie od maja do października bank otworzył 100 tysięcy takich kont osobistych na preferencyjnych warunkach. W segmencie detalicznym ważny produktem będzie również pożyczka gotówkowa, która w środowisku niskich stóp procentowych – zgodnie z oczekiwaniami banku – powinna notować zadowalające wyniki sprzedażowe.

    – Do trzeciej grupy zaliczamy produkty inwestycyjne lub oszczędnościowo-inwestycyjne, które pozwalają klientom znaleźć pewne alternatywy w środowisku niskich stóp procentowych – tłumaczy Kulesza.

    Według ostatnich przestawionych danych finansowych na koniec III kwartału 2014 r. Bank Millennium zarządzał depozytami klientów detalicznych w  wysokości 29,44 mld zł (wzrost o 8,6 proc. rok do roku), produktami inwestycyjnymi o wartości 6,71 mld zł (wzrost o 5,5 proc. rok do roku) oraz oferował kredyty konsumpcyjne dla gospodarstw domowych w wysokości 4,35 mld zł (wzrost o 21,8 proc. rok do roku). Natomiast wartość kredytów hipotecznych lekko zmalała do 26,73 mld zł (-1,7 proc. rok do roku).

    – Kontynuujemy wysiłki, aby mieć większą rolę w finansowaniu polskiej gospodarki. W banku dobrze rozwija się finansowanie w formie leasingu, faktoringu oraz klasyczne kredyty korporacyjne. Sądzimy, że popyt w 2015 r. na takie produkty może wzrosnąć, a my chcemy wyjść temu naprzeciw – podsumowuje Artur Kulesza. – Równie istotne jest zarządzanie gotówką i środkami bieżącymi przedsiębiorstw.

    Zaangażowanie banku w sektorze przedsiębiorstw (zarówno MSP, jak i dużych podmiotów) na dzień 30 września br. w segmencie depozytów to 17,99 mld zł (spadek o 0,7 proc rok do roku). Wśród kredytów dla firm zobowiązania leasingowe wyniosły 3,95 mld zł (wzrost o 20 proc. rok do roku), natomiast pozostałe typy kredytów osiągnęły wartość 8,8 mld zł (wzrost o 12 proc. rok do roku).

    – Mieliśmy okres w banku, kiedy niemalże unikaliśmy zaangażowania w duże firmy. W obecnej strategii banku, którą realizujemy od dwóch lat, nie wykluczamy dużych przedsiębiorstw, na co pozwala nasza sytuacja kapitałowa. Do nowych klientów podchodzimy tu jednak wybiórczo – mówi Artur Kulesza.

    Zdaniem dyrektora Departamentu Relacji Inwestorskich Banku Millennium, celem banku jest nie tylko czyste finansowanie dużych podmiotów, lecz także kompleksowa obsługa klientów, poprzez budowanie długotrwałych relacji.

    – Patrząc historycznie, zawsze bardziej aktywni byliśmy w sektorze małych i średnich firm. W dalszym ciągu naszym głównym rdzeniem rozwoju bankowości dla MSP pozostają nie duże, lecz małe i średnie przedsiębiorstwa. W przyszłym roku liczymy na jeszcze szybszy niż obecnie wzrost akcji kredytowej w tym segmencie klientów – prognozuje Kulesza.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Finanse

    Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

    Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

    Ochrona środowiska

    W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

    Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

    Konsument

    Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

    Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.