Newsy

Blisko milion Polaków korzysta z usług assistance

2012-03-14  |  06:00
Mówi:Agnieszka Walczak
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Mondial Assistance
  • MP4

    Organizacja wizyty u lekarza, naprawa samochodu, lodówki czy pękniętej rury, a nawet wysłanie kwiatów pod wskazany adres. Rynek assistance oferuje coraz więcej usług, a Polacy są coraz bardziej świadomi, jak i gdzie mogą z nich skorzystać.

    Z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance i AC Nielsen Company wynika, że ponad połowa ankietowanych ma prawidłowe skojarzenia na temat usług assistance. W ubieglym roku z takiej formy pomocy skorzystało blisko milion Polaków.

     - Statystyczną osobą korzystającą z usług assistance jest mieszkaniec miasta. Jest to osoba w wieku do 59 lat, zazwyczaj z wyższym wykształceniem. Często są to osoby, które zajmują kierownicze stanowiska lub wykonują wolny zawód - mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance.

    Assistance wciąż najczęściej kojarzy się z pakietami pomocowymi dla kierowców, czyli holowaniem, naprawą czy możliwością wypożyczenia samochodu. Usługi te przez 60 proc. respondentów zostały uznane za najbardziej wartościowe. Doceniają je zarówno mężczyźni (72 proc.), jak i kobiety (50 proc.). 

     - Na drugim miejscu są usługi medyczne, czyli medycyna krajowa, organizacja wizyty u lekarza czy organizacja rehabilitacji. Następnie mamy usługi assistance związane z turystyką i assistance domowy, czyli pomoc specjalisty, hydraulika czy ślusarza oraz naprawa sprzętu domowego - wymienia Agnieszka Walczak.

    Ale rynek assistance oferuje coraz więcej usług. Wśród nowych propozycji pojawiają się m.in. przedłużona gwarancja dla mebli czy usługi consierge, czyli osobistego asystenta, który dostarczy kwiaty, kupi bilety na koncert, a nawet wezwie taksówkę.

    Coraz częściej banki i ubezpieczyciele uzupełniają swoją ofertę dla klientów o usługi assistance. Blisko 2/3 respondentów wskazało, że dodatkowy pakiet pomocowy do rachunku bankowego czy polisy ubezpieczeniowej wpływa na ich ocenę danego produktu, a co piąty pytany uważa, że zdecydowanie podnosi to atrakcyjność oferty danej instytucji.

     - Cena jest tutaj kluczowa. Jest ona skorelowana przede wszystkim z samym faktem zaistnienia zdarzenia losowego. Dla klientów firm ubezpieczeniowych i banków losowość zdarzeń jest taka sama. Drugim elementem, który wpływa na cenę jest świadomość klientów. Ona w instytucjach takich, jak bank jest mniej więcej trzykrotnie niższa niż w firmach ubezpieczeniowych - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    Blisko połowa z pytanych klientów banków nie wie, czy w ramach posiadanych produktów, np. kredytu czy rachunku, posiada pakiet assistance. Ale niska świadomość w tym przypadku może być korzystna.

     - Oznacza to, że ubezpieczenie, które jest dołączone do produktu bankowego może być dużo tańsze. Z tego właśnie względu, że nie wszyscy, którzy mają usługę w swojej ofercie wiedzą, że mogą z niej skorzystać - dodaje Agnieszka Walczak.

    Podczas badania zapytano również o oczekiwania wobec rozwoju rynku assistance. Najwięcej respondentów chce, by poza tradycyjnymi polisami samochodowymi czy zdrowotnymi, były one dodawane również do ubezpieczeń turystycznych (72 proc.), do zbliżeniowych kart płatniczych (69 proc.) oraz nowego sprzętu RTV i AGD (65 proc.).

    Pełna wersja raportu "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zostanie przedstawiony dziś, podczas Forum Bankowego 2012 organizowanego przez Związek Banków Polskich.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.