Newsy

Citi Handlowy walczy o zamożnych klientów. Otwiera nowy typ wyspecjalizowanych placówek

2015-01-19  |  06:45
Mówi:Brendan Carney, wiceprezes zarządu Citi Handlowego

Shahnawaz Rashid Lalani, dyrektor działu dystrybucji i bankowości prywatnej w Citi Handlowym

Funkcja:
Firma:
  • MP4
  • Usługi doradcze w placówkach i transakcje wykonywane online – w tę stronę zmierza bankowość prywatna w Polsce. Klientów tego sektora przybywa, bo już teraz w Polsce jest 120 tysięcy milionerów, a rynek bankowości prywatnej rośnie o 10-15 proc. rocznie. Walkę o udział w rynku zamożnych klientów zapowiada Citi Handlowy, którzy otworzył właśnie pierwszą w kraju nowoczesną placówkę Smart Citigold HUB.

    Na polskim rynku jest prawdopodobnie ponad 100 tys. milionerów. Wcześniej ten segment klientów był obsługiwany przez tak zwane butikowe banki inwestycyjne. Banki detaliczne raczej nie zajmowały się bankowością prywatną z prawdziwego zdarzenia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Shahnawaz Rashid Lalani, dyrektor dystrybucji i i sieci sprzedaży w Citi Handlowy. – Szacujemy, że rynek będzie rósł w tempie 10-15 procent, a my postaramy się z tego wzrostu skorzystać.

    Mimo że ponad 94 proc. transakcji klienci banku dokonują przez internet lub aplikację mobilną, wciąż jest duże zapotrzebowanie na fizyczne oddziały banków. Zmienia się jednak ich charakter.

    Klienci potrzebują doradztwa finansowego. Chcą, żeby im wyjaśnić, jak funkcjonują poszczególne produkty w ofercie, jakie produkty powinni wybrać, jak oszczędzać na emeryturę, co powinni zrobić ze swoimi pieniędzmi, jakie inwestycje przeprowadzić, co się będzie działo na rynkach walutowych – wyjaśnia Brendan Carney, wiceprezes zarządu banku Citi Handlowy.

    By walczyć o udział w sektorze bankowości prywatnej, czyli skierowanej do najbardziej zamożnych klientów, Citi Handlowy zaczyna rozwój sieci nowoczesnych placówek. W ubiegłym tygodniu w Gdańsku otworzono pierwszy w Polsce oddział Smart Citigold HUB dla klientów Citigold i Citigold Select (progi finansowe w tych segmentach wynoszą odpowiednio 300 tys. zł i 1,5 mln zł). Placówki tego typu mają koncentrować się właśnie na doradztwie. Carney oczekuje, że dzięki temu klienci dostrzegą wartości, jakie płyną z odwiedzenia oddziału, bo otrzymają tam usługi, których nie da się dostarczyć online.

    Carney dodaje, że polski oddział Citi Handlowy skorzystał z rozwiązań wprowadzonych już w Ameryce Północnej, Łacińskiej i Azji. Oddziały Smart Citigold HUB to efekt połączenia tych inspiracji. Jak podkreśla wiceprezes banku, jest to rozwiązanie innowacyjne na skalę światową.

    Nowe podejście ma pomóc Citi Handlowemu zawalczyć o rosnący rynek klientów bankowości prywatnej. Jak podkreśla wiceprezes zarządu, wraz ze wzrostem polskiego PKB będzie przybywać polskich firm odnoszących sukcesy na rynkach światowych. Bank zamierza dotrzeć do tego segmentu, ale nie zapomina również o zamożnych klientach indywidualnych.

    Shahnawaz Lalani dodaje, że dzięki takiemu podejściu Citi Handlowy chce nie tylko zwiększyć udziały w rynku, lecz także pozyskać lojalnych klientów, którzy docenią zarówno ofertę banku, jak i poziom obsługi i doradztwa.

    Nasza koncepcja polega na tym, by stać się zaufanym doradcą klientów, pierwszym bankiem, o którym powinni pomyśleć, jeśli będą chcieli spełnić swoje finansowe aspiracje – podkreśla Lalani.

    Smart Citigold HUB znajduje się w centrum biurowym Neptun w Gdańsku, gdzie mieści się również oddział Smart Citi Handlowego. To nowy typ placówek banku – jest ich na razie 13 w całej Polsce. Różnią się od tradycyjnych oddziałów m.in. tym, że nie ma w nich biurek i kas, a strefa dla klienta jest otwarta. Korzystając ze sprzętu w oddziale, klient może dokonywać wszelkich transakcji, które do tej w placówce realizował przy tradycyjnym okienku. Może również skorzystać ze wsparcia doradców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

    Ochrona środowiska

    Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro

    Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.

    IT i technologie

    Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

    Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.