Newsy

Citi Handlowy walczy o zamożnych klientów. Otwiera nowy typ wyspecjalizowanych placówek

2015-01-19  |  06:45
Mówi:Brendan Carney, wiceprezes zarządu Citi Handlowego

Shahnawaz Rashid Lalani, dyrektor działu dystrybucji i bankowości prywatnej w Citi Handlowym

Funkcja:
Firma:
  • MP4
  • Usługi doradcze w placówkach i transakcje wykonywane online – w tę stronę zmierza bankowość prywatna w Polsce. Klientów tego sektora przybywa, bo już teraz w Polsce jest 120 tysięcy milionerów, a rynek bankowości prywatnej rośnie o 10-15 proc. rocznie. Walkę o udział w rynku zamożnych klientów zapowiada Citi Handlowy, którzy otworzył właśnie pierwszą w kraju nowoczesną placówkę Smart Citigold HUB.

    Na polskim rynku jest prawdopodobnie ponad 100 tys. milionerów. Wcześniej ten segment klientów był obsługiwany przez tak zwane butikowe banki inwestycyjne. Banki detaliczne raczej nie zajmowały się bankowością prywatną z prawdziwego zdarzenia – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Shahnawaz Rashid Lalani, dyrektor dystrybucji i i sieci sprzedaży w Citi Handlowy. – Szacujemy, że rynek będzie rósł w tempie 10-15 procent, a my postaramy się z tego wzrostu skorzystać.

    Mimo że ponad 94 proc. transakcji klienci banku dokonują przez internet lub aplikację mobilną, wciąż jest duże zapotrzebowanie na fizyczne oddziały banków. Zmienia się jednak ich charakter.

    Klienci potrzebują doradztwa finansowego. Chcą, żeby im wyjaśnić, jak funkcjonują poszczególne produkty w ofercie, jakie produkty powinni wybrać, jak oszczędzać na emeryturę, co powinni zrobić ze swoimi pieniędzmi, jakie inwestycje przeprowadzić, co się będzie działo na rynkach walutowych – wyjaśnia Brendan Carney, wiceprezes zarządu banku Citi Handlowy.

    By walczyć o udział w sektorze bankowości prywatnej, czyli skierowanej do najbardziej zamożnych klientów, Citi Handlowy zaczyna rozwój sieci nowoczesnych placówek. W ubiegłym tygodniu w Gdańsku otworzono pierwszy w Polsce oddział Smart Citigold HUB dla klientów Citigold i Citigold Select (progi finansowe w tych segmentach wynoszą odpowiednio 300 tys. zł i 1,5 mln zł). Placówki tego typu mają koncentrować się właśnie na doradztwie. Carney oczekuje, że dzięki temu klienci dostrzegą wartości, jakie płyną z odwiedzenia oddziału, bo otrzymają tam usługi, których nie da się dostarczyć online.

    Carney dodaje, że polski oddział Citi Handlowy skorzystał z rozwiązań wprowadzonych już w Ameryce Północnej, Łacińskiej i Azji. Oddziały Smart Citigold HUB to efekt połączenia tych inspiracji. Jak podkreśla wiceprezes banku, jest to rozwiązanie innowacyjne na skalę światową.

    Nowe podejście ma pomóc Citi Handlowemu zawalczyć o rosnący rynek klientów bankowości prywatnej. Jak podkreśla wiceprezes zarządu, wraz ze wzrostem polskiego PKB będzie przybywać polskich firm odnoszących sukcesy na rynkach światowych. Bank zamierza dotrzeć do tego segmentu, ale nie zapomina również o zamożnych klientach indywidualnych.

    Shahnawaz Lalani dodaje, że dzięki takiemu podejściu Citi Handlowy chce nie tylko zwiększyć udziały w rynku, lecz także pozyskać lojalnych klientów, którzy docenią zarówno ofertę banku, jak i poziom obsługi i doradztwa.

    Nasza koncepcja polega na tym, by stać się zaufanym doradcą klientów, pierwszym bankiem, o którym powinni pomyśleć, jeśli będą chcieli spełnić swoje finansowe aspiracje – podkreśla Lalani.

    Smart Citigold HUB znajduje się w centrum biurowym Neptun w Gdańsku, gdzie mieści się również oddział Smart Citi Handlowego. To nowy typ placówek banku – jest ich na razie 13 w całej Polsce. Różnią się od tradycyjnych oddziałów m.in. tym, że nie ma w nich biurek i kas, a strefa dla klienta jest otwarta. Korzystając ze sprzętu w oddziale, klient może dokonywać wszelkich transakcji, które do tej w placówce realizował przy tradycyjnym okienku. Może również skorzystać ze wsparcia doradców.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Finanse

    Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

    Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

    Ochrona środowiska

    W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

    Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

    Konsument

    Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

    Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.