Mówi: | Krzysztof Rosiński |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Getin Noble Bank SA |
Getin Noble Bank wchodzi na rynek długoterminowego wynajmu aut
Getin Noble Bank rozpocznie działalność w zakresie długoterminowego wynajmu flot samochodowych. Pierwsi przedsiębiorcy powinni skorzystać z oferty już w czerwcu. To kolejna propozycja banku dla klientów korporacyjnych.
– Jako lider kredytów samochodowych i bardzo szybko rosnący podmiot na rynku leasingu samochodowego, na którym po kwietniu jesteśmy numer trzy, a na rynku kredytów samochodowych mamy 40 proc., to brakuje nam właśnie jednego produktu, który by spinał to wszystko razem, czyli wynajem flot samochodowych, długoterminowy wynajem dla dużych klientów firmowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank SA.
Wynajmem długoterminowym zajmie się zupełnie nowa spółka działająca w ramach grupy kapitałowej Getin Noble Banku. Coraz więcej firm decyduje się na taką formę pozyskania flot samochodowych. W Polsce to około 45-50 proc. przedsiębiorstw, ale na Zachodzie odsetek ten dochodzi do 70 proc. To rozwiązanie tańsze i bardziej elastyczne od tradycyjnego leasingu.
Do tej pory grupa kapitałowa Getin Noble Bank była obecna na rynku leasingowym poprzez Getin Leasing, spółkę, w której bank jest głównym akcjonariuszem od 2009 r. Obecnie Getin Noble Bank posiada w niej 97,16 proc. udziałów. Wartość wyleasingowanego przez spółkę mienia na koniec marca wynosiła niemal 350 mln zł.
Rosiński podkreśla, że bank stara się kierować dużo nowych propozycji w stronę klientów korporacyjnych.
– Mamy ich bardzo dużo i wkrótce też pokażemy nowe produkty. Właściwie można powiedzieć raz w miesiącu z czymś nowym wchodzimy na rynek. To są zarówno produkty kredytowe, jak i produkty związane z faktoringiem – podkreśla Krzysztof Rosiński.
W pierwszym kwartale 2013 r. Getin Noble Bank odnotował rekordową sprzedaż kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 830 mln zł. To o 33 proc. więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Klientami banku na koniec marca było 120 tys. przedsiębiorstw.
Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody
Czytaj także
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.