Newsy

Getin Noble Bank wchodzi na rynek długoterminowego wynajmu aut

2013-05-24  |  06:17

Getin Noble Bank rozpocznie działalność w zakresie długoterminowego wynajmu flot samochodowych. Pierwsi przedsiębiorcy powinni skorzystać z oferty już w czerwcu. To kolejna propozycja banku dla klientów korporacyjnych. 

 – Jako lider kredytów samochodowych i bardzo szybko rosnący podmiot na rynku leasingu samochodowego, na którym po kwietniu jesteśmy numer trzy, a na rynku kredytów samochodowych mamy 40 proc., to brakuje nam właśnie jednego produktu, który by spinał to wszystko razem, czyli wynajem flot samochodowych, długoterminowy wynajem dla dużych klientów firmowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank SA.

Wynajmem długoterminowym zajmie się zupełnie nowa spółka działająca w ramach grupy kapitałowej Getin Noble Banku. Coraz więcej firm decyduje się na taką formę pozyskania flot samochodowych. W Polsce to około 45-50 proc. przedsiębiorstw, ale na Zachodzie odsetek ten dochodzi do 70 proc. To rozwiązanie tańsze i bardziej elastyczne od tradycyjnego leasingu.

Do tej pory grupa kapitałowa Getin Noble Bank była obecna na rynku leasingowym poprzez Getin Leasing, spółkę, w której bank jest głównym akcjonariuszem od 2009 r. Obecnie Getin Noble Bank posiada w niej 97,16 proc. udziałów. Wartość wyleasingowanego przez spółkę mienia na koniec marca wynosiła niemal 350 mln zł.

Rosiński podkreśla, że bank stara się kierować dużo nowych propozycji w stronę klientów korporacyjnych.

 Mamy ich bardzo dużo i wkrótce też pokażemy nowe produkty. Właściwie można powiedzieć raz w miesiącu z czymś nowym wchodzimy na rynek. To są zarówno produkty kredytowe, jak i produkty związane z faktoringiem – podkreśla Krzysztof Rosiński.

W pierwszym kwartale 2013 r. Getin Noble Bank odnotował rekordową sprzedaż kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 830 mln zł. To o 33 proc. więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Klientami banku na koniec marca było 120 tys. przedsiębiorstw.

Więcej na temat
Motoryzacja Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody Wszystkie newsy
2013-05-08 | 06:57

Wynajem zamiast leasingu – połowa firm w Polsce wypożycza samochody

Coraz więcej polskich firm wybiera długoterminowy wynajem samochodów zamiast zakupu czy leasingu. Na taki krok zdecydowała się między innymi firma pkt.pl Polskie Książki

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.