Newsy

PKO BP stawia na bankowość mobilną

2012-05-09  |  06:55
Mówi:Andrzej Kołatkowski
Funkcja:Wiceprezes Zarządu
Firma:PKO BP
  • MP4

    PKO BP stawia na bankowość mobilną. Pozwolić ma ona na realizowanie przelewów przy pomocy telefonu komórkowego. Bank zapowiada, że tą drogą będzie można korzystać ze wszystkich podstawowych produktów i usług: lokat, kredytów, rejestracji i przeglądu zleceń na rachunkach maklerskich.

     – Jesteśmy aktualnie największym bankiem, jeżeli chodzi o liczbę klientów korzystających z kanału internetowego dostępu do konta – mówi Andrzej Kołatkowski, wiceprezes PKO BP.

    Dla tych klientów bank rozwija również serwis mobliny, wprowadzając do niego kolejne funkcjonalności. Teraz korzystając z telefonu komórkowego można przeglądać informacje o kredytach, kartach kredytowych, zleceniach stałych oraz poleceniach zapłaty, mieć dostęp do listy transakcji oczekujących i anulowanych, a także listy blokad na rachunkach.

    Jednak system oferowany przez bank nadal nie daje jednak pełnej funkcjonalności bankowości mobilnej. Teraz PKO BP chce to zmienić.

     – Prowadzimy prace nad rozwojem naszej oferty usług bazujących na technologiach internetowych. W dużym stopniu będzie to związane z zaoferowaniem tzw. bankowości mobilnej naszym klientom tak, żeby można było korzystać z usług bankowych w aktualnym miejscu przebywania klienta, z wykorzystaniem technologii, które są stworzone między innymi przez telefonię komórkową – tłumaczy Andrzej Kołatkowski.

    PKO BP liczy na to, że w ten sposób przyciągnie do banku nowych klientów, a badanie pokazują, że bankowość mobilna cieszy się coraz większym powodzeniem wśród Polaków. Jak wskazują wyniki raportu KPMG, konsumenci aktywnie korzystający z technologii cyfrowych i Internetu, w ciągu ostatnich 5 lat radykalnie zmienili swoje preferencje oraz zwyczaje. Aż 86% z nich codziennie korzysta z sieci społecznościowych, a 7 na 10 osób kupiło już za pośrednictwem Internetu bilet lotniczy lub pobyt wakacyjny. Wykorzystanie bankowości mobilnej deklaruje ponad połowa ankietowanych, podczas gdy w 2008 r. tylko 19% respondentów posiadało doświadczenia z wykorzystaniem takich usług.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.