Newsy

Polski oddział Bank of China będzie obsługiwał całą Europę Środkową

2012-06-01  |  06:28

W przyszłym tygodniu otwarcie pierwszego warszawskiego oddziału Bank of China. Władze banku już myślą o kolejnych placówkach, ale najwcześniej można się ich spodziewać za rok. Polski oddział będzie współpracował nie tylko z firmami chińskimi, które chcą inwestować nad Wisłą, ale również w innych krajach regionu, czyli w Czechach, na Słowacji czy w krajach nadbałtyckich.

Oddział przy ulicy Zielnej w Warszawie jest już prawie gotowy. Otwarcie 6 czerwca.

 - Jesteśmy pierwszy bankiem chińskim w Polsce, który będzie miał oddział w Warszawie i z którego będziemy pokrywać całą Polskę. Myślimy o drugim mieście, ale to może być dopiero po roku, dwóch, w zależności od tego, jak się będzie rynek rozwijał w kontekście naszych wytycznych i targetów - mówi Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

Dodaje jednocześnie, że nie chodzi tylko o rynek w Polsce.

 - Również z Polski będziemy pokrywali Czechy, Słowację, kraje nadbałtyckie, czyli cały region - podkreśla Komasa.

Jak informuje przedstawiciel Bank of China, w ostatnim czasie, zainteresowanie inwestowaniem w Polsce wyraźnie wzrosło. Przede wszystkim miały na to wpływ oficjalne wizyty przedstawicieli władz polskich w Chinach i chińskich w Polsce.

 - Ten wzrost widać nie tylko w dużych firmach, korporacjach chińskich, ale również coraz więcej polskich firm podróżuje do Chin, nawiązując kontakty z partnerami tam, na miejscu. Nasz bank w tym pomaga. Może wskazywać partnerów zaufanych, czyli firmy, które są naszymi klientami w Chinach. My te firmy znamy, więc możemy pomóc w rekomendacji i weryfikacji polskich czy chińskich partnerów - wyjaśnia Bartosz Komasa.

Głównymi klientami Bank of China mają być, zgodnie z jego strategią, duże korporacje chińskie, zainteresowane wejściem na polski rynek. 

 - Zgodnie z chińską strategią, jak również ze strategią naszego banku, będą to firmy z branży energetycznej, które przystępują do prywatyzacji. Nie mogę zdradzać konkretnych nazw firm, natomiast wystarczy spojrzeć na artykuły, informacje, które dotyczą firm chińskich, które biorą udział w prywatyzacji, głównie branży energetycznej - mówi przedstawiciel chińskiego banku.

Bank of China w Polsce chce mieć pełną ofertę bankową. Oprócz szerokiego zakresu wsparcia dla przedsiębiorców, będzie również oferta dla klientów detalicznych: prowadzenie rachunków depozytowych i możliwość transferów w juanie. Kredyty hipoteczne na razie nie będą dostępne, choć bank nie wyklucza, że taki produkt również pojawi się w ofercie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.